32. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 32. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Stronghold (1993)
Strategiczne 4 grudnia 1993
Stronghold (1993) to klasyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez studio deweloperskie Stormfront. Akcja gry osadzona została w realiach fantasy. Gracz wciela się we władcę krainy, a jego zadaniem jest wybudowanie silnej twierdzy, która oparłaby się atakom wroga, a jednocześnie stanowiła prężny ośrodek handlu i gospodarki.
Anno 1503: Treasures, Monsters and Pirates
Strategiczne 25 maja 2004
Treasures, Monsters and Pirates to oficjalny dodatek do gry Anno 1503: The New World, który wszystkim entuzjastom pierwowzoru ma do zaoferowania zarówno zupełnie nowe wyzwania, jak i rozwinięcie starych pomysłów.
SunAge
Strategiczne 30 listopada 2007
Futurystyczna strategia czasu rzeczywistego, pod wieloma względami nawiązująca do kultowego StarCrafta. Przejmujemy kontrolę nad jednostkami jednej z trzech dostępnych frakcji i prowadzimy zakrojone na szeroką skalę działania wojenne.
Act of War: High Treason
Strategiczne 24 marca 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego Act of War: Direct Action. Oryginalna gra w skupiała się głównie na zaprezentowaniu współczesnych walk na terenie dużych miast. Tym razem autorzy postanowili poszerzyć wachlarz oferowanych środowisk i oferują nam kampanię rozgrywającą na terenach nadmorskich i morskich.
Desert Law: Wojownicy Pustyni
Strategiczne 29 kwietnia 2005
Desert Law: Wojownicy Pustyni to osadzona w postapokaliptycznych klimatach strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG. Akcja gry rozgrywa się w świecie zniszczonym przez kataklizm. Gracz kieruje poczynaniami Breda, który stara się zjednoczyć resztkę ocalałych ludzi i przeciwstawić się chaosowi szerzonemu przez rozliczne bandy rzezimieszków. Tytuł wyprodukowany został przez studio deweloperskie Arise.
Alliance: Globalny Konflikt
Strategiczne 24 lutego 2006
Alliance: Future Combat to strategia czasu rzeczywistego stworzona przez firmę developersko-wydawniczą, G2 Games. Podczas prac nad nią, developerom i projektantom przyświecał jeden cel - przenieść nowoczesne zmagania militarne na kolejny poziom i dostarczyć fanom gatunku produkt najwyższej jakości.
Savage 2: A Tortured Soul
Strategiczne 16 stycznia 2008
Sequel Savage: The Battle for Newerth, czyli oryginalnej mieszaniny strategii, gry akcji i elementów cRPG, dedykowanej zespołowym potyczkom wieloosobowym, która zadebiutowała w roku 2003.
Generation of Chaos
Strategiczne 28 lutego 2006
Strategia na konsolę przenośną? Czemu nie! Z taką koncepcją wyszła firma Nippon Ichi Software z Japonii, podejmując się stworzenia gry Generation of Chaos. Produkt twórców z Kraju Kwitnącej Wiśni oprócz swojego taktycznego charakteru, posiada jednak także wiele elementów gatunku cRPG, które zdecydowanie uatrakcyjniają rozgrywkę.
Myth: Antologia
Strategiczne 19 maja 2006
Myth: Antologia to zestaw gier z popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), rozwijanego przez studio deweloperskie Mumbo Jumbo. W pakiecie znalazły się: Myth: Upadli Władcy, Myth II: Duszożerca, Myth II: Chimera oraz Myth III: The Wolf Age. Dodatkowym atutem zestawu są dziesiątki scenariuszy stworzonych przez fanów serii.
Escape from Paradise City
Strategiczne 26 października 2007
Druga gra stworzona przez zespół MediaMobsters (obecnie znany pod nazwą Sirius Games), który w 2004 roku wprowadził na rynek strategię gangsterską pt. Gangland. Nowy produkt podąża drogą wytyczoną przez poprzednika, a zatem ponownie mamy do czynienia ze strategicznym podejściem do prowadzenia przestępczego syndykatu.
Industries of Titan
Strategiczne 31 stycznia 2023
Industries of Titan to strategia ekonomiczna czasu rzeczywistego wzbogacona elementami wojennego RTS-a, którą wyprodukowało studio Brace Yourself Games. Naszym zadaniem jest wybudowanie księżycowego miasta; w tym celu należy zadbać zarówno o wydobycie i przetwarzanie surowców, jak i wykorzystywanie ich do produkcji dóbr. Gracz musi konstruować budynki i dbać o optymalizację działania fabryk, tak aby uniknąć niepotrzebnych przestojów.
Victory at Sea: Pacific
Strategiczne 14 września 2018
Victory at Sea Pacific to opracowana z myślą o pecetach morska strategia czasu rzeczywistego. Pozwala ona rozegrać potyczki morskie na Pacyfiku w czasie II wojny światowej. Gracz bawi się na jednej wielkiej mapie obejmującej cały ocean, kontrolując konflikt zarówno na poziomie operacyjnym, jak i wydając rozkazy pojedynczym statkom w trakcie taktycznych starć.
Total War: Warhammer II - Curse of the Vampire Coast
Strategiczne 8 listopada 2018
Curse of the Vampire Coast jest drugim dużym (czyli wprowadzającym nową armię) dodatkiem do wydanej w 2017 roku strategii Total War: Warhammer II, osadzonej w ikonicznym, znanym z figurkowych gier bitewnych uniwersum. Za stworzenie gry odpowiada studio Creative Assembly.
Command HQ
Strategiczne 1 stycznia 1990
Jeden z pierwszych przedstawicieli gatunku strategii czasu rzeczywistego. Dzieło Ozark Softscape pozwala nam wcielić się w naczelnego dowódcę globalnej superpotęgi, pod którego dowództwem znajdują się armie piechoty, dywizje zmechanizowane, grupy lotniskowców, a nawet satelity szpiegowskie i bomby atomowe. Działaniami wojennymi zawiadujemy, korzystając z mapy świata, na której zaznaczone są pozycje wszystkich sił naszej frakcji oraz wykryte wojska nieprzyjaciela.
Europa Universalis IV: Third Rome
Strategiczne 14 czerwca 2017
Kolejny z licznych dodatków DLC do czwartej odsłony serii historycznych gier strategicznych firmy Paradox. Rozszerzenie zatytułowane Third Rome stanowi pierwszy z tzw. pakietów immersji, skupiających się na rozbudowaniu opcji specyficznych dla poszczególnych regionów świata. W tym wypadku mowa zaś o Rosji, czyli tytułowym Trzecim Rzymie, będącym duchowym spadkobiercą cesarstwa bizantyjskiego. Wraz z dodatkiem, rosyjscy władcy otrzymują cały szereg nowych opcji związanych z rządzeniem, w tym np.
Space Colony: Steam Edition
Strategiczne 30 kwietnia 2015
Druga po Space Colony HD próba odświeżenia klasycznej kosmicznej strategii studia Firefly z 2003 roku, zrealizowana przy aktywnym wsparciu platformy cyfrowej dystrybucji Steam. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, w której jako wysłannik korporacji Blackwater Industries spróbujemy stworzyć sprawnie funkcjonującą sieć kosmicznych kolonii. Rozgrywka łączy elementy strategii z grami symulacyjnymi pokroju The Sims.
Ashes of the Singularity
Strategiczne 31 marca 2016
Utrzymana w klimatach science fiction strategia czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiada znane z cyklu Galactic Civilizations studio Stardock Systems. Akcja Ashes of the Singularity toczy się w odległej przyszłości, kiedy po wynalezieniu niezwykle inteligentnej AI ludzka rasa weszła w okres niepohamowanego rozwoju technologicznego i w rezultacie porzuciła dawne ciała, przenosząc swą świadomość do systemów elektronicznych.
Constructor HD
Strategiczne 26 maja 2017
Remake bestsellerowej strategii ekonomicznej z 1997 roku, przygotowany przez twórców oryginału z brytyjskiego studia System 3 Software. W grze wcielamy się w rolę właściciela firmy budowlanej, a naszym celem jest rozwój biznesu i wyeliminowanie depczącej nam po piętach konkurencji. Podczas zabawy musimy dbać o zapasy surowców, takich jak beton czy drewno, i wznosić dostosowane do wymagań klientów domy, których sprzedaż lub wynajem zapewni nam odpowiedni zysk.
Europa Universalis IV: Art of War
Strategiczne 30 października 2014
Czwarty niesamodzielny dodatek do wydanej w połowie 2013 roku gry Europa Universalis IV, czyli kolejnej odsłony popularnego cyklu gier strategicznych firmy Paradox. Rozszerzenie zatytułowane Art of War koncentruje się na wydarzeniach związanych z wojną trzydziestoletnią, w którą oprócz Świętego Cesarstwa Rzymskiego oraz katolickiej dynastii Habsburgów, zaangażowane były niemal wszystkie kraje ówczesnej Europy.
Scourge of War: Waterloo
Strategiczne 9 czerwca 2015
Druga odsłona wysoko ocenianej serii taktycznych strategii czasu rzeczywistego, stworzonej przez niezależne studio NorbSoftDev. Scourge of War: Waterloo przenosi nas do Europy czasów napoleońskich. Gra skupia się na tytułowej bitwie pod Waterloo, jednym z najsłynniejszych starć w historii, w którym armia Bonapartego została doszczętnie rozbita przez angielsko-pruskie wojska koalicyjne.
War Wind
Strategiczne 23 października 1996
Osadzona w realiach fantasy strategia czasu rzeczywistego, inspirowana pod wieloma względami kultową serią Warcraft. W grze przenosimy się na planetę Yavaun, w sam środek konfliktu czterech zwaśnionych ras, z których każda cechuje się inną specyfiką walki i dąży do realizacji własnych, specyficznych celów. Produkcja wprowadza do gatunku kilka innowacji, takich jak możliwość przenoszenia jednostek do kolejnych misji, czy specjalny system stealth pozwalający na ich maskowanie.
Planetary Annihilation: Titans
Strategiczne 18 sierpnia 2015
Rozszerzona edycja gry Planetary Annihilation, stworzona przez studio Uber Entertainment. W porównaniu z pierwowzorem, tytuł może pochwalić się 21 nowymi jednostkami (w tym pięcioma przedstawicielami klasy Titan), planetami z wielopoziomowym terenem, specjalnym wariantem rozgrywki ochrzczonym mianem Bounty, poprawą ogólnego balansu rozgrywki i udoskonalonym samouczkiem. Schemat rozgrywki w Planetary Annihilation: Titans oparto na legendarnym Total Annihilation.
Europa Universalis IV: The Cossacks
Strategiczne 1 grudnia 2015
Siódme pełnoprawne rozszerzenie do wydanej w 2013 roku globalnej strategii czasu rzeczywistego Europa Universalis IV. Wbrew nazwie dodatku, nie skupia się on tylko i wyłącznie na tytułowej, wieloetnicznej grupie Kozaków, lecz oferuje całościowe modyfikacje rozgrywki, rozwijające zabawę po stronie praktycznie każdej frakcji. Na pierwszy plan wysuwają się tu kolejne zmiany w mechanice prowincji, polegające m.in.
Populous II: Trials of the Olympian Gods
Strategiczne 1 września 1991
Kontynuacja oryginalnej gry strategicznej Petera Molyneux, w której wcielając się w rolę bóstwa prowadzimy grupę naszych poddanych przeciwko wyznawcom innego boga. W porównaniu do poprzedniczki gra osadzona została w realiach mitologii greckiej, oferując ulepszoną oprawę wizualną, blisko 4-krotnie większą liczbę boskich mocy oraz aż 1000 zróżnicowanych map.