3. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 3. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Age of Empires III
Strategiczne 18 października 2005
Trzecia pełnoprawna odsłona legendarnego cyklu strategii RTS, opracowanych i rozwijanych pod czujnym okiem firmy Microsoft. W przeciwieństwie do poprzednich części cyklu, których akcja osadzona była w starożytności i średniowieczu, tym razem prześledzimy czasy kilkusetletniego podboju Ameryki, zamykające się w przedziale od XVI do XIX wieku.
SpellForce: Zakon Świtu
Strategiczne 28 listopada 2003
Połączenie strategii czasu rzeczywistego z gatunkiem cRPG, stworzone przez studio Phenomic. W SpellForce: Zakon Świtu gracze trafiają do uniwersum fantasy, które zostało niemal całkowicie spustoszone przez trzynastu magów, powodowanych chęcią zdobycia nieograniczonej władzy. Ci, którym udało się przetrwać sprowadzony przez nich kataklizm, schronili się na porozrzucanych po świecie wyspach, na które można się dostać jedynie poprzez magiczne portale.
Heroes of Might and Magic V: Dzikie Hordy
Strategiczne 12 października 2007
Drugie oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2006 roku piątej odsłony cyklu Heroes of Might and Magic, za której powstanie odpowiada doświadczone, rosyjskie studio Nival Interactive. Dodatek zatytułowany Dzikie Hordy (ang. Tribes of the East) wprowadza do rozgrywki kolejny epizod w toczącej się w świecie Ashan wojnie z demonami.
Age of Wonders 4
Strategiczne 2 maja 2023
Czwarta pełnoprawna odsłona osadzonej w realiach fantasy kultowej serii strategii turowych od Triumph Studios. Wydaniem gry Age of Wonders 4 zajęła się firma Paradox Interactive. Gra oferuje zarówno kampanię, jak i rozbudowany kreator światów.
Total War: Pharaoh
Strategiczne 11 października 2023
Total War: Pharaoh to strategia historyczna osadzona w czasach starożytnego Egiptu. Rozgrywka dzieli się na dwie płaszczyzny – turową na mapie strategicznej, gdzie zarządzamy państwem, oraz toczone w czasie rzeczywistym wielkie bitwy z udziałem tysięcy jednostek.
Dune: Spice Wars
Strategiczne 14 września 2023
Dune: Spice Wars to RTS z elementami 4X, osadzony w uniwersum wykreowanym przez Franka Herberta. Tytuł został opracowany przez studio Shiro Games, czyli twórców m.in. ciepło przyjętego Northgard.
Crusader Kings III
Strategiczne 1 września 2020
Trzecia część serii gier strategicznych rozwijanej przez firmę Paradox Interactive. W Crusader Kings 3 stajemy na czele średniowiecznej dynastii, którą kontrolujemy na przestrzeni kolejnych pokoleń, stopniowo zwiększając jej wpływy. Tytuł pozwala zarówno na zabawę w pojedynkę, jak i na multiplayerową rozgrywkę.
Warcraft III: Reforged
Strategiczne 29 stycznia 2020
Zremasterowana wersja Warcrafta III z 2002 roku, jednej z najsłynniejszych gier RTS w historii. Odświeżone wydanie zawiera podstawową wersję oryginału i dodatek The Frozen Throne. Remaster oferuje poprawioną oprawę graficzną oraz szereg ulepszeń w rozgrywce.
Europa Universalis IV: Winds of Change
Strategiczne 8 maja 2024
Szesnaste rozszerzenie do gry typu grand strategy z 2013 roku. Europa Universalis IV: Winds of Change wprowadza istotne zmiany w trzech częściach świata – Europie, Azji Środkowej i Amerykach. Przynosi nowe mechaniki, jednostki, wydarzenia i zawartość tematyczną.
Twierdza
Strategiczne 18 października 2001
Osadzona w realiach średniowiecznej Europy strategia stanowiąca oryginalne połączenie symulatora rozbudowy zamku z grą ekonomiczną, polegającą na zarządzaniu osadą. Gracz wciela się w jednego ze średniowiecznych możnowładców, którego zadaniem jest przekształcenie niewielkiej osady w potężną i dobrze ufortyfikowaną twierdzę, a następnie obrona jej przed atakami najeźdźców.
The Settlers IV
Strategiczne 16 lutego 2001
Czwarta już część sagi o małych osadnikach. Tym razem do wyboru udostępnione zostały trzy rasy: Rzymianie, Wikingowie, Majowie. W grze spotkamy także przedstawicieli tzw. „Ciemnej Rasy”.
XCOM 2
Strategiczne 5 lutego 2016
Turowa strategia taktyczna w realiach science-fiction, stanowiąca bezpośrednią kontynuację gry XCOM: Enemy Unknown z 2012 roku. Za oba tytuły odpowiada doświadczone studio deweloperskie Firaxis Games, założone przez legendarnego Sida Meiera. Akcja gry toczy się 20 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze. Mimo bohaterskiej walki z najeźdźcami z kosmosu, siły Ziemian okazały się bezsilne, wskutek czego Niebieska Planeta ostatecznie wpadła w ręce wrogich ras.
Empire: Total War
Strategiczne 3 marca 2009
Piąta część popularnej serii strategicznej, zapoczątkowanej przez firmę Creative Assembly w 2000 roku. Akcja kolejnej odsłony toczy się w XVIII wieku i koncentruje na najważniejszych wydarzeniach tego okresu, jak wojna secesyjna, rewolucja przemysłowa czy rywalizacja o wschodnie szlaki handlowe. Mimo, iż ogólne założenia rozgrywki pozostały niezmienione, mechanika zabawy uległa sporym przeobrażeniom, głównie za sprawą wprowadzenia potyczek na pełnym morzu.
Kozacy 3
Strategiczne 20 września 2016
Trzecia odsłona cyklu strategii czasu rzeczywistego, osadzonych w historycznych realiach XVII i XVIII wieku. Tytuł został stworzony przez reaktywowane ukraińskie studio GSC Game World, znane m.in. z takich gier jak S.T.A.L.K.E.R. czy American Conquest. Pod względem fabuły tytuł stanowi w znacznej mierze remake pierwszej części serii, wydanej pierwotnie w 2000 roku.
Total War: Warhammer
Strategiczne 24 maja 2016
Kolejna odsłona cyklu epickich gier strategicznych, zapoczątkowanego przez studio Creative Assembly w 2000 roku. Po serii tytułów osadzonych w różnych okresach historycznych, twórcy zabierają nas do jednego z najpopularniejszych światów fantasy, wykreowanego przez firmę Games Workshop. W znanym uniwersum Warhammera różne rasy toczą ze sobą ustawiczną walkę o władzę i panowanie nad światem, jednocześnie są one nieświadome faktu, że prawdziwe zagrożenie stanowi nadciągająca z północy potężna siła.
SimCity
Strategiczne 5 marca 2013
Piąta odsłona popularnego cyklu strategii ekonomiczno-managerskich SimCity. Gra wyprodukowana została przez studio EA Maxis (znane m.in. z The Sims oraz Spore) przy wsparciu wydawniczym koncernu Electronic Arts. Zgodnie z konwencją serii, gracz wciela się w rolę zarządcy wirtualnego miasta, a jego zadaniem jest zbudowanie tętniącej życiem metropolii.
Sid Meier's Civilization V
Strategiczne 21 września 2010
Rozbudowana strategia turowa, stanowiąca piątą odsłonę sygnowanego nazwiskiem Sida Meiera cyklu Civilization. Produkcją Sid Meier's Civilization V zajęło się studio Firaxis Games przy wsparciu wydawniczym koncernu Take Two Interactive. Zgodnie ze schematem serii, gracze ponownie mają okazję wcielić się w role przywódców i pokierować rozwojem wybranych nacji na przestrzeni kilku tysięcy lat. Mechanika rozgrywki nie ulegała radykalnym modyfikacjom, a wprowadzone nowe rozwiązania (np.
Medieval II: Total War
Strategiczne 10 listopada 2006
Kolejna odsłona cyklu strategii studia Creative Assembly, nawiązująca do drugiej części serii i przenosząca graczy ponownie w realia mrocznego średniowiecza. Akcja gry toczy się w latach 1080-1503, a twórcy skupili się na możliwie wiernym odtworzeniu realiów tego okresu, wliczając w to ekonomię, gospodarkę, handel i stosunki polityczne. Do dyspozycji graczy oddano aż 21 grywalnych nacji (m.in. Polskę) różniących się od siebie nie tylko wyglądem, ale i stosowaną taktyką bojową.
Pioneers of Pagonia
Strategiczne sierpień 2024 (wczesny dostęp od 13 grudnia 2023)
Pioneers of Pagonia jest strategią współtworzoną przez projektanta znanego z pierwszej części cyklu The Settlers. Gra skupia się na budowaniu ekonomicznej potęgi i próbach zjednoczenia plemion zamieszkujących tytułowy archipelag wysp.
Anomaly Collapse
Strategiczne 12 kwietnia 2024
Taktyczna strategia turowa z elementami roguelite, w której prowadzimy do boju grupę trzech antropomorficznych postaci, badających nadprzyrodzony kataklizm mający miejsce w Epsilon City. Anomaly Collapse cechuje się bitwami, których uczestnicy są ustawieni w jednej linii.
Faraon
Strategiczne 30 października 1999
Kultowa strategia ekonomiczna stworzona przez studio Impressions Games i wydana przez firmę Sierra Entertainment. Faraon rozgrywa się w dolinie Nilu na przestrzeni kilkunastu stuleci p.n.e. – od epoki wielkich piramid, po czasy Nowego Państwa. Jako faraon, władca Egiptu, gracz musi przekształcić lokalne wioski w potężne metropolie oraz zaspokajać potrzeby swoich poddanych, a także wynieść swój naród ponad inne.
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie
Strategiczne 6 grudnia 2004
Opracowana przez zespół studia EA Los Angeles strategia czasu rzeczywistego, osadzona w fantastycznym uniwersum tolkienowskiego Śródziemia. Gra pozwala na wzięcie udziału w dwóch odrębnych kampaniach, w których stajemy na czele jednej z 4 nacji: jeźdźców Rohanu, żołnierzy Gondoru, armii Isengardu oraz legionów Mordoru, a każda z nich ma oczywiście swoje mocne i słabe strony.
RimWorld: Anomaly
Strategiczne 11 kwietnia 2024
Czwarty dodatek do strategii RimWorld, wprowadzający do niej atmosferę grozy. W Anomaly nasi koloniści natrafiają na monolit, którego przebudzenie daje początek koszmarowi – pladze nieumarłych, atakom niewidzialnej istoty czy rytuałom kultystów.
Zeus: Pan Olimpu
Strategiczne 17 października 2000
Kolejna strategia ekonomiczna z portfolio studia Impressions Games. W Zeus: Pan Olimpu gracze trafiają do starożytnej Grecji, a do ich obowiązków należy nie tylko kierowanie rozwojem metropolii, lecz także dbanie o potrzeby mieszkańców oraz spełnianie zachcianek bóstw.