Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

41. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 41. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Tavern Keeper
Tavern Keeper

Strategiczne wrzesień 2024

Strategia ekonomiczna studia Greenheart Games (twórców Game Dev Tycoon), w której zadaniem gracza jest zarządzanie karczmą zlokalizowaną w krainie fantasy. Musimy rozbudowywać lokale, gromadzić towary, przygotowywać trunki i potrawy w oparciu o coraz lepsze przepisy, zatrudniać pracowników, dbać o potrzeby klientów oraz bilansować wydatki z przychodami.

Ultimate Epic Battle Simulator
Ultimate Epic Battle Simulator

Strategiczne 2 czerwca 2017

Ultimate Epic Battle Simulator od Brilliant Game Studios pozwala na symulowanie średniowiecznych/starożytnych bitew, w których mogą brać udział dziesiątki tysięcy jednostek. Przy tym wszystkim gra przedstawia humorystyczne podejście do tematu, gdyż naprzeciw siebie mogą stanąć nie tylko rzymscy centurioni, średniowieczni rycerze, Spartiaci czy Persowie, lecz także orkowie i trolle, a nawet Święci Mikołajowie, pingwiny i kurczaki.

Warhammer 40,000: Sanctus Reach
Warhammer 40,000: Sanctus Reach

Strategiczne 19 stycznia 2017

Przygotowana przez debiutujące szkockie studio Straylight Entertainment turowa gra strategiczna osadzona w popularnym uniwersum Warhammera 40K. W grze przenosimy się do 41 tysiąclecia, nękanego nieustannym konfliktem między rywalizującymi ze sobą rasami. Kierujemy jednym z zakonów Kosmicznych Marines o nazwie Space Wolves, przeciwstawiając się niszczycielskiej inwazji orków pod wodzą Grukk Face-Rippa. Warhammer 40,000: Sanctus Reach oferuje dwie kampanie fabularne, składające się łącznie z ok.

Driftland: The Magic Revival
Driftland: The Magic Revival

Strategiczne 18 kwietnia 2019

Polska gra strategiczna w realiach fantasy, w której model rozgrywki plasuje się między podgatunkami RTS, god game i 4X. Stworzyło ją studio Star Drifters, uformowane przez współzałożycieli CI Games (Lords of the Fallen, Sniper: Ghost Warrior). Driftland: The Magic Revival zabiera nas do fantastycznego świata, który w wyniku wielkiej wojny magów rozpadł się na wiele małych kawałków.

Strategic Command: World War I
Strategic Command: World War I

Strategiczne 5 grudnia 2019

Klasyczna strategia turowa, która w realistyczny sposób przedstawia wszystkie etapy przebiegu I wojny światowej. Strategic Command: World War I oferuje trzy duże kampanie dla pojedynczego gracza, pozwalające wcielić się w dowódców obu stron konfliktu. Zawiera także opcję zabawy wieloosobowej w sieci oraz w trybie „gorące krzesło”.

Anno 1800: Kraina lwów
Anno 1800: Kraina lwów

Strategiczne 22 października 2020

Szóste rozszerzenie z przepustek sezonowych do strategii ekonomicznej pod tytułem Anno 1800. W Land of Lions trafiamy do Afryki, gdzie, chcąc założyć stały przyczółek, musimy między innymi korzystać z nowego systemu irygacji. Poza tym dodatek wprowadza nieobecne wcześniej w grze klasy społeczne, budynki oraz towary handlowe.

SpellForce 3: Soul Harvest
SpellForce 3: Soul Harvest

Strategiczne 28 maja 2019

Duże samodzielne rozszerzenie do SpellForce 3 - miksu RTS-a z RPG od studia Grimlore Games. Dodatek oferuje nową kampanię (trwającą ok. 20 godzin) i dwie frakcje: krasnoludów i mrocznych elfów. Do tego dochodzi garść niedostępnych wcześniej jednostek dla ras z podstawki i istotnych zmian w rozgrywce (np. w systemie zasobów).

Ancient Wars: Sparta
Ancient Wars: Sparta

Strategiczne 8 grudnia 2006

Sparta: Ancient Wars jest pierwszą częścią cyklu PeCetowych strategii czasu rzeczywistego, traktującego o głośnych starożytnych wojnach. Jak sama nazwa wskazuje, przejmujemy kontrolę nad legendarnymi oddziałami spartańskimi rodem z Półwyspu Peloponeskiego, słynącymi przede wszystkim z niesamowitej bitności.

Star Wars: Galactic Battlegrounds - Clone Campaigns
Star Wars: Galactic Battlegrounds - Clone Campaigns

Strategiczne 13 maja 2002

Dodatek do strategii czasu rzeczywistego zatytułowanej Star Wars: Galactic Battlegrounds. Wprowadza do podstawowej wersji gry nowe misje, jednostki oraz szereg innych udoskonaleń.

Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu
Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu

Strategiczne 6 kwietnia 2004

Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu jest samodzielnym dodatkiem do wyprodukowanej przez studio deweloperskie Nival Interactive strategii czasu rzeczywistego (RTS) Blitzkrieg. Rozszerzenie zawiera nową kampanię, w której gracze mają okazję wcielić się w dowódcę wojsk niemieckich podległych feldmarszałkowi Erwinowi Rommlowi i wziąć udział w zmaganiach z okresu II wojny światowej toczonych m.in. na Sycylii, w Normandii i w Ardenach.

Hospital Tycoon
Hospital Tycoon

Strategiczne 8 czerwca 2007

Hospital Tycoon to gra ekonomiczna, w której naszym zadaniem jest prowadzenie szpitala. Nie tylko zarządzamy i staramy się utrzymać ośrodek na powierzchni, ale i mamy bezpośredni kontakt z personelem, lekarzami i pacjentami.

I Wojna Światowa
I Wojna Światowa

Strategiczne 17 czerwca 2005

World War I to klasyczna strategia czasu rzeczywistego. Za jej produkcję odpowiedzialne jest niewielkie studio developerskie o nazwie Dark Fox. Warto jednocześnie dodać, iż WW I działa na zmodyfikowanym silniku graficznym gry Blitzkrieg autorstwa Nival Interactive.

Wesołe Ranczo
Wesołe Ranczo

Strategiczne 8 września 2006

Pony Ranch to symulacja życia na rancho. Gra należy do gatunku strategii ekonomicznych, wobec czego można w niej dostrzec podobieństwo chociażby do Wildlife Park. Zabawa w głównej mierze polega na zbudowaniu własnego gospodarstwa i opiekowaniu się zwierzętami, mieszkającymi na jego terenie.

Cezar II
Cezar II

Strategiczne 14 grudnia 1996

Druga odsłona popularnego cyklu gier ekonomicznych, w których wcielamy się w rolę zarządcy z czasów Imperium Rzymskiego. Celem w Cezar II jest rozbudowanie miasta w wyznaczonych prowincjach i zamiana dziewiczego terenu w tętniącą życiem metropolię.

Real War: Rogue States
Real War: Rogue States

Strategiczne 3 października 2002

Sequel strategii czasu rzeczywistego Real War wydanej przez firmę Simon & Schuster pod koniec 2001 roku. Podobnie jak część pierwsza daje graczom możliwość dowodzenia wojskami w walce z organizacją terrorystyczną zwaną „Independent Liberation Army”.

Battle Mages
Battle Mages

Strategiczne 26 marca 2004

Strategia czasu rzeczywistego z elementami cRPG, osadzona w realiach świata fantasy. Gracz staje się świeżo upieczonym absolwentem Imperialnej Szkoły Magów, który odnajdzie zapomniany krasnoludzki artefakt i przy jego pomocy pokonana armię chaosu.

Victoria: Empire Under the Sun
Victoria: Empire Under the Sun

Strategiczne 18 listopada 2003

Kolejna, piąta już część znanej serii gier strategicznych Europa Universalis, która przenosi nas w okres pomiędzy XIX wiekiem a pierwszymi dekadami wieku XX. Jest to czas, w którym dokonano wielu odkryć i postępów naukowych, jest to także okres krwawych starć Pierwszej Wojny Światowej.

Locoland
Locoland

Strategiczne 29 grudnia 2003

Steamland to przygotowana przez rosyjskie studio Gromada strategia czasu rzeczywistego. Akcja gry osadzona została w świecie zdominowanym przez inteligentne maszyny parowe, które podzielone na dwie konkurencyjne cywilizacje toczą między sobą wojnę o surowce. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron konfliktu, budując fabryki (w których produkowane są czołgi, wyrzutnie, pociągi oraz wszelkiego rodzaju broń działająca z wykorzystaniem pary) i prowadząc działania militarne.

Age of Mythology: Złota Edycja
Age of Mythology: Złota Edycja

Strategiczne 7 września 2004

Age of Mythology: Złota Edycja to specjalne wydanie opartej na greckiej mitologii, przebojowej strategii czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski Ensemble Studios. W pakiecie znalazły się gra Age of Mythology oraz jej oficjalne rozszerzenie Age of Mythology: The Titans, wprowadzające m.in. nową rasę - Atlantów.

Space Colony
Space Colony

Strategiczne 14 października 2003

Space Colony to utrzymana w klimatach science-fiction strategia ekonomiczna, stworzona przez zespół deweloperski studia FireFly. Gracz wciela się w rolę kolonizatora obcej planety, który przy użyciu dostępnych środków stara się zbudować tętniące życiem, galaktyczne metropolie. Zadanie jest o tyle trudne, że rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym, a na mieszkańców kolonii czyha mnóstwo niebezpieczeństw.

Pop Life: Droga na Szczyt
Pop Life: Droga na Szczyt

Strategiczne 31 października 2003

Wirtualna adaptacja brytyjskiego programu telewizyjnego z cyklu 'reality show'. Zadaniem graczy jest tutaj wykreowanie ciekawej osobowości, a także poprowadzenie jej po kolejnych szczeblach piosenkarskiej kariery.

Jurassic Park: Operation Genesis
Jurassic Park: Operation Genesis

Strategiczne 11 marca 2003

Opracowana przez studio Blue Tongue Software strategia ekonomiczna należąca do popularnej kategorii tycoonów. W grze Jurassic Park: Operation Genesis celem gracza jest stworzenie przynoszącego jak największe zyski parku rozgrywki, w którym główną atrakcję stanowią znane z filmów Spielberga dinozaury. Zabawa koncentruje się na rozbudowie parku (z możliwością wpływania na topografię terenu), wznoszeniu rozmaitych budynków i atrakcji oraz dbaniu o budżet parku i zadowolenie odwiedzających go gości.

Mayday: Conflict Earth
Mayday: Conflict Earth

Strategiczne 28 kwietnia 2000

Przedstawiciel gatunku strategii czasu rzeczywistego, w którym stajemy sie dowódca wojsk jednego z trzech wielkich ziemskich ugrupowan walczacych ze soba o wladze i dostep do surowców naturalnych.

Close Combat III: The Russian Front
Close Combat III: The Russian Front

Strategiczne 12 stycznia 1999

Kolejna część bardzo dobrej gry strategicznej osadzonej w realiach II Wojny Światowej. Tym razem gracz ma okazję opowiedzieć się po jednej ze stron biorących udział w działaniach na froncie wschodnim.