32. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 32. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Stellaris: Apocalypse
Strategiczne 22 lutego 2018
Drugie duże rozszerzenie do kosmicznej strategii studia Paradox Interactive. Główną atrakcją są ogromne jednostki, w tym potężne Kolosy zdolne niszczyć całe planety. Oprócz tego pojawiły się nowe bonusy i ścieżki rozwoju dla fanów pokojowych rozwiązań oraz kosmiczni piraci.
Nemesis of the Roman Empire
Strategiczne 17 marca 2004
Kolejna odsłona strategii czasu rzeczywistego z elementami przygodowymi i role-playing – Celtic Kings, której developingiem zajęło się bułgarskie studio Haemimont Games. Akcja wspomnianej gry przenosi nas w lata 264-146 przed naszą erą, kiedy to rosnąca w siłę Republika Rzymska natrafiła na opór fenickiego państwa-miasta - Kartaginy.
9 Kompania
Strategiczne 30 kwietnia 2008
Dynamiczny wojenny RTS oparty na motywach rosyjskiego filmu wojennego wyświetlanego w Polsce jako 9 kompania. Gra pozwala wciąć udział w konflikcie radziecko-afgańskim i może pochwalić się sporym realizmem starć. Pod naszym dowództwem może znaleźć się w sumie aż 80 różnych formacji bojowych.
Age of Empires II: The Conquerors
Strategiczne 25 sierpnia 2000
Pierwsze rozszerzenie do gry strategicznej czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires II: The Age of Kings, opracowane przez zespół Ensemble Studios. Do dyspozycji graczy oddano pięć nowych cywilizacji (Hunowie, Majowie, Aztekowie, Koreańczycy, Hiszpanie), na potrzeby których przygotowano specjalne, historyczne kampanie. W grze pojawiają się znani z kart historii bohaterowie, pokroju Attylli, El Cida i Montezumy.
American Conquest: Północ-Południe
Strategiczne 8 lutego 2006
Kolejna odsłona z serii American Conquest, za której stworzenie ponownie odpowiadają panowie z ukraińskiego studia GSC GameWorld. Tym razem twórcy umożliwili nam wzięcie udziału w amerykańskiej Wojnie Secesyjnej. Gra oferuje okazję pokierowania nie tylko armiami Unii oraz Konfederacji, ale również objęcie dowództwa nad teksańską milicją oraz piratami.
Exterminacja
Strategiczne 5 lipca 1999
Polski RTS umożliwiający prowadzenie walk na wielu frontach jednocześnie oraz transport wojsk i zasobów między zdobytymi koloniami.
Sid Meier's Colonization
Strategiczne 23 lutego 1993
Kolejna wielka gra Sid’a Meier’a twórcy takich hitów jak Railroad Tycoon, Pirates czy Civilization. Obejmujemy tu przewodzenie nad grupą osadników przybyłych na nowy ląd w celu osiedlenia się, stworzenia kolonii, a ostatecznie ogłoszenia niepodległości i utworzenia nowego suwerennego państwa.
Panzer General III: Scorched Earth
Strategiczne 28 września 2000
Kolejna gra firmy SSI należąca do słynnej strategicznej serii Panzer General. Akcja toczy się ponownie podczas II wojny światowej i koncentruje na walkach, prowadzonych przez wojska niemieckie i rosyjskie na froncie wschodnim. Jako dowódca tych armii możemy wziąć udział w marszu na Berlin, lub ofensywie w kierunku Moskwy.
Act of War: Direct Action
Strategiczne 15 marca 2005
Act of War: Direct Action to dość innowacyjna gra strategiczna, za produkcję której odpowiedzialne jest niewielkie francuskie studio developerskie Eugen Systems. Mamy tu do czynienia ze strategią czasu rzeczywistego, a podstawowym elementem, który wyróżnia ją na tle zbliżonych tytułów są widowiskowe walki rozgrywane na ulicach wielu słynnych miast.
Sudden Strike 3: Arms for Victory
Strategiczne 30 listopada 2007
Trzecia odsłona popularnego cyklu drugowojennych RTS-ów, opracowana przez studio Fireglow. Pomimo że produkcja czerpie ze schematu wypracowanego na potrzeby poprzednich części serii, autorzy zdecydowali się na wprowadzenie całego szeregu zmian, usprawnień i świeżych rozwiązań, na których czele stoi nowy silnik graficzny.
XCOM: Enemy Within
Strategiczne 12 listopada 2013
Pierwszy duży dodatek do wydanej w 2012 roku taktycznej strategii science-fiction XCOM: Enemy Unknown. Stworzone przez ekipę deweloperską studia Firaxis Games rozszerzenie XCOM: Enemy Within wzbogaca bazową wersję gry o szereg nowości. Jedną z najważniejszych jest nowy typ surowca – meld, czyli rodzaj roju mikroskopijnych robotów-organizmów, które potrafią zmodyfikować ludzki genotyp. Pozwala to na ulepszanie ludzkiego ciała oraz bezproblemowe korzystanie z elementów mechanicznych.
Worms Clan Wars
Strategiczne 15 sierpnia 2013
Kolejna z odsłon legendarnej serii Worms, koncentrująca się w szczególności na sieciowych pojedynkach dwóch drużyn graczy. Twórcy z firmy Team 17 zdecydowali się połączyć klasyczne mechanizmy rozgrywki z elementami współczesnych gier wieloosobowych oraz tytułów spod znaku MOBA. W grze powraca znany z Worms Revolution system klas robali, który na potrzeby produkcji sieciowych został solidnie rozbudowany.
Space Rangers 2: Rebelia
Strategiczne 26 listopada 2004
Space Rangers 2: Rebelia to kontynuacja wydanej w 2002 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS), autorstwa ekipy deweloperskiej studia Elemental Games. Akcja gry osadzona została w 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w "jedynce". Gracz wciela się w rolę bohatera, który ma za zadanie powstrzymać zbuntowane maszyny, planujące podbić cały Wszechświat.
Heroes Chronicles: Szarża Smoków
Strategiczne 15 listopada 2000
Szósta odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Szarża Smoków nasz protagonista Tarnum wyrusza na ratunek dobrym smokom z AvLee, zniewolonym przez żądną władzy smoczą królową Mutare. Po drodze odkrywa w swych szeregach szpiega, którym okazuje się krasnolud Kurbon.
Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj
Strategiczne 29 października 2004
Strategia ekonomiczna, w której gracz staje przed obowiązkiem zarządzania średniowiecznym miastem. Musi dbać o prawidłowy rozwój metropolii obejmujący warstwę ekonomiczną i technologiczną (polityka wewnętrzna), a także bronić jej przed atakami sąsiadów.
Podbój Rzymu
Strategiczne 7 listopada 2003
Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w początkowym okresie naszej ery, tj. w latach 200 - 450. Stajemy się przywódcą jednego z prymitywnych plemion barbarzyńskich. Wraz ze swoim ludem najeżdżamy i plądrujemy wrogie osady. W ten sposób rozwijamy się, zdobywamy żywność, broń oraz złoto, a także reputację i sławę.
Faraon: Złota Edycja
Strategiczne 23 marca 2001
Faraon: Złota Edycja to pakiet zawierający dwie strategie ekonomiczne typu city builder - Faraon oraz Kleopatra: Królowa Nilu.
Age of Wonders
Strategiczne 25 listopada 1999
Strategia turowa rozgrywająca się w świecie fantasy, która czerpie garściami z takich serii jak King’s Bounty oraz Heroes of Might and Magic. W produkcji wcielamy się w przywódcę jednej z dwunastu ras i rozpoczynamy wielką przygodę. Podczas zabawy przemierzamy mapę, walczymy i rozwijamy bohatera oraz podległą mu armię. Tytuł nie zyskał wielkiej sławy, ale zdaniem wielu graczy nie ustępuje wspomnianemu Heroes of Might and Magic.
Disciples II: Powrót Galleana
Strategiczne 17 czerwca 2004
Disciples II: Powrót Galleana jest pakietem rozszerzeń do wydanej w 2002 roku strategii turowej Disciples II: Mroczne Proroctwo. W zestawie znalazły się dwa oficjalne dodatki - Disciples II: Strażnicy Światła oraz Disciples II: Słudzy Ciemności. Deweloperzy ze studia Strategy First przygotowali nowe kampanie i scenariusze, mapy do rozgrywek wieloosobowych, a także poprawioną AI, zmieniony interfejs gracza oraz ulepszony edytor plansz.
Castle Strike
Strategiczne 6 stycznia 2004
Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio developerskie Related Design (autorzy m.in. No Man's Land oraz America). Jak wskazuje sam tytuł, zajmujemy się tutaj rozbudową własnego zamku, bronieniem go przed agresorami, a także przygotowujemy szereg ataków na fortyfikacje wroga.
Sid Meier's Civilization IV: Warlords
Strategiczne 24 lipca 2006
Warlords to pierwszy, oficjalny dodatek do Sid Meier’s Civilization IV – bestsellerowej gry strategicznej, która na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutowała w październiku 2005 roku.
CivCity: Rome
Strategiczne 24 lipca 2006
CivCity: Rome to gra ekonomiczna, przygotowana wspólnymi siłami przez firmy Firefly Studios (producenta cyklu Stronghold) oraz dowodzoną przez Sida Meiera Firaxis Games. Akcja programu przenosi gracza w czasy największej świetności Cesarstwa Rzymskiego, a głównym zadaniem jest zbudowanie tętniącego życiem miasta.
RollerCoaster Tycoon II
Strategiczne 14 października 2002
RollerCoaster Tycoon II to sequel jednej z najlepiej sprzedających się strategii ekonomicznych w historii, w którym ponownie zarządzamy parkiem rozrywki konstruując niesamowite kolejki i inne atrakcje.
Airline Tycoon Evolution
Strategiczne 5 lipca 2002
Nowe wydanie klasycznej już strategii ekonomicznej, w której zarządzaliśmy własnymi liniami lotniczymi. Oprócz nowych dziesięciu misji i szesnastu przerobionych, doszła możliwość budowy własnych samolotów i stosowania zabezpieczeń antyterrorystycznych.