Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

36. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 36. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Evil Genius 2: World Domination
Evil Genius 2: World Domination

Strategiczne 30 marca 2021

Kontynuacja RTS-a Evil Genius z 2004 roku. Odpowiedzialne za powstanie sequela studio Rebellion postawiło na sprawdzony schemat. W Evil Genius 2 gracz po raz kolejny wciela się w tytułowego typa spod ciemnej gwiazdy snującego złowieszcze plany. Fabuła, inspirowana klasykami szpiegowskiego kina akcji, po raz kolejny została doprawiona solidną dawką specyficznego humoru.

AI War II
AI War II

Strategiczne 22 października 2019

Osadzona w realiach science fiction strategia RTS studia Arcen Games, będąca pełnoprawną kontynuacją jego debiutanckiej produkcji z 2009 roku. Akcja AI War II toczy się 335 lat po wydarzeniach z pierwszej części gry, a podczas zabawy ponownie obejmujemy dowództwo nad siłami ludzkości, która ostatnie stulecia spędziła na przygotowaniach do kolejnej wojny ze sztuczną inteligencją.

Emergency 2017
Emergency 2017

Strategiczne 27 października 2016

Kolejna edycja popularnej serii strategiczno-symulacyjnej studia Sixteen Tons Entertainment, stanowiąca poprawioną i rozszerzoną wersję wydanego w roku 2014 Emergency 5. W grze stajemy tradycyjnie na czele ekipy ratunkowej, składającej się z jednostek policji, straży pożarnej, pogotowia oraz służb technicznych, a naszym zadaniem jest stawienie czoła skutkom rozmaitych wypadków, katastrof i klęsk żywiołowych.

Romans: Age of Caesar
Romans: Age of Caesar

Strategiczne 27 kwietnia 2022

Duchowy spadkobierca gry Stronghold Kingdoms - strategia MMO od studia FireFly (ojców cyklu Twierdza), w której gracze wcielają się w zarządców antycznych rzymskich miast. Kluczem do sukcesu w Romans: Age of Caesar jest nie tylko dbanie o własną metropolię, lecz także współpraca z pozostałymi władcami, obejmująca wymianę dóbr oraz pomoc militarną.

Act of Aggression
Act of Aggression

Strategiczne 2 września 2015

Strategia czasu rzeczywistego, będąca duchowym spadkobiercą wydanej w 2005 roku gry Act of War. Za jej powstanie odpowiada francuskie studio Eugen Systems, znane także z takich produkcji, jak R.U.S.E. czy seria Wargame. Akcja gry toczy się w niedalekiej przyszłości, a gracz przejmuje kontrolę nad tajną jednostką specjalną, powołaną przez ONZ celem zakulisowego zwalczania zagrożeń dla pokoju na świecie.

Grand Ages: Medieval
Grand Ages: Medieval

Strategiczne 25 września 2015

Osadzony w średniowiecznych realiach RTS z elementami ekonomicznymi, stanowiący kontynuację wydanej w 2009 roku strategii Grand Ages: Rome. Za powstanie gry odpowiada nowy deweloper - studio Gaming Minds, mające na swoim koncie m.in. czwartą odsłonę cyklu Patrician oraz utrzymane w podobnym klimacie Rise of Venice. Akcja gry rozpoczyna się w 1050 roku i toczy na ogromnym obszarze ówczesnej Europy oraz Północnej Afryki i Bliskiego Wschodu.

Motorsport Manager
Motorsport Manager

Strategiczne 10 listopada 2016

Strategia sportowa typu menadżer, w której stajemy na czele zespołu wyścigowego i prowadzimy go do zwycięstwa w fikcyjnej wersji Formuły 1. Filarem rozgrywki jest system ekonomiczny – by osiągnąć zamierzony sukces, musimy sprawnie zarządzać budżetem i zachować odpowiedni balans pomiędzy przychodami i wydatkami.

Populous
Populous

Strategiczne 1 stycznia 1989

Populous to nowatorska gra strategiczna z 1989 roku, za której powstanie odpowiada dowodzona przez Petera Molyneux firma Bullfrog Productions. Brytyjski produkt, pierwszy reprezentant tytułów określanych mianem „god game”, pozwala wcielić się w rolę bóstwa i sprawować opiekę nad wyznającym go plemieniem.

Invictus: W Cieniu Olimpu
Invictus: W Cieniu Olimpu

Strategiczne 25 lutego 2000

Połączenie gatunków RTS i RPG pełnymi garściami czerpiące z mitologii greckiej. Naszym zadaniem jest zebranie drużyny bohaterów zdolnych przeciwstawić się bogowi Posejdonowi. Struktura świata jest otwarta i pozwala na sporą swobodę w wyborze zadań. Natomiast walki mają mocno taktyczny charakter.

Homeworld: Cataclysm
Homeworld: Cataclysm

Strategiczne 30 czerwca 2000

Kontynuacja znakomitej kosmicznej strategii czasu rzeczywistego Homeworld. W dalekiej przyszłości rasa Kushan wygnana niegdyś w odległe zakątki Galaktyki wraca na swą macierzystą planetę i podejmuje walkę z nowym wrogiem, zwanym Bestią.

Warrior Kings: Battles
Warrior Kings: Battles

Strategiczne 21 marca 2003

Oficjalny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Warrior Kings. Akcja toczy się 100 lat po wydarzeniach opisanych w podstawowej wersji gry. Po śmierci Artosa kraina Orbis straciła spójność polityczną i podzieliła się na szereg skłóconych ze sobą prowincji. Gracz ponownie musi wziąć sprawy w swoje ręce i zjednoczyć Orbis.

Catan: Pierwsza Wyspa
Catan: Pierwsza Wyspa

Strategiczne 26 kwietnia 2001

Kolekcja zawierająca cyfrowe wersje dwóch pozycji - karcianej i planszowej - z uniwersum popularnej gry stołowej Osadnicy z Catanu (Catan). Za stworzenie konwersji odpowiada studio Exozet, a za wydanie - United Soft Media.

Mech Commander
Mech Commander

Strategiczne 21 sierpnia 1998

Osadzona w uniwersum Battle-tech nietypowa strategia czasu rzeczywistego, w której przejmujemy kontrole nad potężnymi maszynami bojowymi – Mech-ami. Gra koncentruje się na taktycznej stronie starć. Nie znajdziemy tu opcji budowy bazy i pozyskiwania surowców. Zamiast tego naszym zadaniem jest umiejętne sterowanie grupami bojowymi.

Emergency: Fighters for Life
Emergency: Fighters for Life

Strategiczne 21 sierpnia 1998

Gra strategiczno-symulacyjna w której możecie spróbować swych sił jako koordynator działań trzech niesłychanie istotnych dla działania aglomeracji miejskich służb, czyli policji, straży pożarnej oraz pogotowia ratunkowego.

X-COM: Apocalypse
X-COM: Apocalypse

Strategiczne 13 maja 1997

Trzecia odsłona popularnej serii turowych gier strategicznych firmy Microprose, w których stajemy na czele organizacji o nazwie X-COM, powołanej celem ochrony Ziemi przed atakami Obcych. W ogólnych założeniach rozgrywka przebiega tu niemal identycznie, jak w poprzednich odsłonach cyklu. Podczas zabawy budujemy i rozwijamy kolejne bazy, prowadzimy badania nad rozwojem technologii i wynajmujemy oraz wyposażamy naszych żołnierzy.

Nemesis of the Roman Empire
Nemesis of the Roman Empire

Strategiczne 17 marca 2004

Kolejna odsłona strategii czasu rzeczywistego z elementami przygodowymi i role-playing – Celtic Kings, której developingiem zajęło się bułgarskie studio Haemimont Games. Akcja wspomnianej gry przenosi nas w lata 264-146 przed naszą erą, kiedy to rosnąca w siłę Republika Rzymska natrafiła na opór fenickiego państwa-miasta - Kartaginy.

KKND
KKND

Strategiczne 11 czerwca 1997

Krush Kill 'N Destroy jest strategią czasu rzeczywistego (RTS) osadzoną w realiach panujących w 60 lat po III Wojnie Światowej - 2079 r. W wyniku konfliktu nuklearnego ludzkość podzielona została na dwa odmienne obozy: ocalałych i mutantów.

The Outforce
The Outforce

Strategiczne 4 października 2000

The Outforce to strategia czasu rzeczywistego (RTS) rozgrywająca się w przestrzeni kosmicznej. Po zniszczeniu Ziemi przez asteroidę resztki ludzkości walczą o przetrwanie z dwiema rasami zamieszkałymi w systemie Epsilon Eridani, który jest ostatnią nadzieją Ziemian nowy dom.

Atrox
Atrox

Strategiczne 24 maja 2002

Typowa strategia czasu rzeczywistego wzorowana na takim znanym RTS-ie jak Starcraft. Akcja przenosi nas do odległej przyszłości, kiedy to trwa wojna (Atrox War) pomiędzy trzema odmiennymi nacjami: Intelion, Createse oraz Hominian.

Rush for Berlin
Rush for Berlin

Strategiczne 26 maja 2006

Rush for Berlin to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami taktyki, za której przygotowanie odpowiadają programiści uznanego studia developerskiego Stormregion (twórcy S.W.I.N.E. oraz popularnej serii Codename: Panzers).

Hogs of War
Hogs of War

Strategiczne 30 stycznia 2001

Hogs of War to utrzymana w humorystycznej konwencji gra strategiczna, wyprodukowana przez ekipę deweloperską firmy Infogrames. Gracze dowodzą oddziałami złożonymi ze świń, które ubrane w mundury i wyposażone w sprzęt wojskowy walczą pod sztandarem jednej z sześciu światowych nacji.

Monopoly Deluxe
Monopoly Deluxe

Strategiczne 22 września 1992

Monopoly Deluxe to przygotowana przez firmę Virgin Games adaptacja jednej z najpopularniejszych gier planszowych. Twórcy pozostali wierni regułom Monopoly. Gracze poruszają się więc pionkami po planszy, starając się rozbudowywać swoje imperium hotelowe i unikać kosztownych pobytów na obszarach opanowanych przez konkurencję.

Monopoly Tycoon
Monopoly Tycoon

Strategiczne 25 września 2001

Ekonomiczna strategia wprowadzająca stare i sprawdzone pomysły z serii gier Monopoly w nowe trójwymiarowe komputerowe realia. Podobnie jak w tekturowym, stołowym pierwowzorze startujemy tu z kilkoma oponentami do finansowej walki, z której tylko jeden może wyjść cało.

Transport Giant
Transport Giant

Strategiczne 9 czerwca 2004

Strategia ekonomiczna stworzona przez JoWooD Entertainment AG. Akcja rozpoczyna się w 1850 roku, w okresie wielkiego boomu gospodarczego. Gracz wciela się we właściciela firmy zajmującej się przewożeniem surowców oraz pracowników fabryk i zakładów przemysłowych. Jego zadaniem jest zapewnienie firmie dynamicznego rozwoju, by na przestrzeni dwóch kolejnych stuleci przekształciła się ona w prawdziwe transportowe imperium.