31. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 31. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Praetorians: HD Remaster
Strategiczne 24 stycznia 2020
Zremasterowana wersja RTS-a z 2003 roku, która przenosi nas w czasy Imperium Rzymskiego; chcąc zostać cesarzem, gracz musi prowadzić działania wojenne, mając do dyspozycji ograniczoną liczbę zróżnicowanych jednostek. Praetorians: HD Remaster wyróżnia się na tle oryginału za sprawą poprawionej grafiki oraz ulepszonego interfejsu użytkownika i sterowania.
Decisive Campaigns: Ardennes Offensive
Strategiczne 18 listopada 2021
Czwarta część serii strategii turowych od studia VR Designs. W Decisive Campaigns: Ardennes Offensive bierzemy udział w tytułowej ofensywie w Ardenach, prowadząc do walki Aliantów lub wojska III Rzeszy. Tytuł oferuje rozbudowaną kampanię i szereg pojedynczych scenariuszy.
A Game of Thrones: The Board Game - Digital Edition
Strategiczne 6 października 2020
A Game of Thrones: The Board Game - Digital Edition to cyfrowa adaptacja strategicznej gry planszowej Gra o tron, w której reprezentując jeden z wielkich rodów Westeros, dążymy do militarnego i ekonomicznego zwycięstwa, tj. do przejęcia Żelaznego Tronu.
Combat Mission: Final Blitzkrieg - Downfall
Strategiczne 25 stycznia 2024
Duże rozszerzenie do Combat Mission: Final Blitzkrieg, hybrydy RTS-a i strategii turowej z 2016 roku. Downfall oferuje trzy kampanie, w których prowadzimy polskie, brytyjskie i kanadyjskie siły do zwycięstwa nad Niemcami u samego schyłku II wojny światowej (lub ich bronimy).
Galactic Civilizations IV: Supernova
Strategiczne 19 października 2023
Supernova to samodzielny dodatek do kosmicznej strategii 4X Galactic Civilizations IV. W porównaniu z podstawową wersją gry autorzy zaimplementowali m.in. nowy system gwiezdnych bitew oraz możliwość tworzenia cywilizacji składającej się z wielu gatunków. Rozbudowano także mechanizmy zarządzania imperium.
Bounty Train
Strategiczne 16 maja 2017
Opracowana przez niewielkie kanadyjskie studio Corbie Games strategia ekonomiczna, której akcja toczy się w II połowie XIX wieku w USA. W grze wcielamy się w początkującego magnata kolejowego, a naszym zadaniem jest realizacja kolejnych zleceń, sprowadzających się do przewożenia określonych ładunków.
Mordheim: City of the Damned
Strategiczne 19 listopada 2015
Osadzona w popularnym uniwersum Warhammera taktyczna gra RPG z turowym systemem walki, będąca debiutancką produkcją założonego przez weteranów branży kanadyjskiego studia Rogue Factor. Tytuł został stworzony na podstawie klasycznej gry bitewnej Mordheim, która, w przeciwieństwie do większości gier z tego uniwersum, nie skupiała się na bitwach dużych oddziałów, ale pojedynczych jednostek.
Ziemia Obiecana
Strategiczne 11 lipca 2012
Casualowa gra strategiczna z elementami przygodowymi. W poszukiwaniu legendarnego Źródła Wiecznego Szczęścia, przybywamy wraz z grupką kolonistów na niezbadaną dotąd wyspę. Naszym zadaniem jest uczynienie z niej tytułowej ziemi obiecanej i zamienienie w tętniącą życiem osadę.
Worms: Revolution
Strategiczne 10 października 2012
Kolejna odsłona popularnej serii strategiczno-zręcznościowej, nawiązująca do starszych odsłon cyklu, zapoczątkowanego przez studio Team 17 jeszcze w 1995 roku. Wzorem poprzednich części serii, walka odbywa się w ograniczonych czasowo turach, a celem zabawy jest eksterminacja drużyny przeciwnika za pomocą całego arsenału wymyślnych broni i gadżetów. Mimo wykorzystania klasycznej mechaniki, twórcy wprowadzili do rozgrywki kilka całkiem nowych rozwiązań.
Men of War: Karmazynowy Przypływ
Strategiczne 14 sierpnia 2009
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Men of War od studia Best Way (znanego również z Faces of War: Oblicza Wojny i Soldiers: Ludzie Honoru). Podobnie jak podstawowa wersja gry, rozszerzenie Men of War: Red Tide jest osadzone w okresie II wojny światowej. Tym razem wcielamy się w dowódcę jednostki specjalnej radzieckiej marynarki wojennej. Głównym daniem dodatku jest obszerna kampania fabularna, inspirowana twórczością Alexandra Zoricha.
SpellForce: Shadow of the Phoenix
Strategiczne 12 listopada 2004
Drugi oficjalny dodatek do ciepło przyjętej gry Spellforce: The Order of Dawn. Po wydarzeniach opowiedzianych w pierwszym rozszerzeniu, The Breath of Winter, w Shadow of the Phoenix zagrożeniem dla uniwersum zostaje tajemniczy nekromanta. Delikwentowi udało się zniewolić jednego z bogów, którego moc wykorzystał do wskrzeszenia trzynastu magów — tych samych, którym nieomal udało się sprowadzić na świat kataklizm o apokaliptycznej skali.
D-Day
Strategiczne 27 sierpnia 2004
Strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, wydana przez brytyjską firmę Digital Jesters. Zgodnie z tym co możemy przeczytać w tytule, program poświęcony jest jednej z najsłynniejszych inwazji w dziejach II Wojny Światowej, lądowaniu w Normandii.
UFO: Decydujące Starcie
Strategiczne 21 października 2005
Kontynuacja wydanej w 2003 roku strategii turowej UFO: Aftermath, bazującej na mechanice legendarnej gry firmy Microprose z lat 90. Akcja gry rozpoczyna się w roku 2054 – pół wieku po katastrofie, która zmieniła powierzchnię Ziemi w obszar nienadający się do zamieszkania przez ludzi.
Rome: Total War - Alexander
Strategiczne 19 czerwca 2006
Drugie oficjalne rozszerzenie do opracowanej przez studio Creative Assembly gry Rome: Total War z 2004 roku. Tym razem możemy wcielić się w jednego z najwybitniejszych strategów w dziejach ludzkości – tytułowego Aleksandra Wielkiego, który dzięki swoim spektakularnym podbojom na stałe zagościł w podręcznikach historii. Kluczowym elementem dodatku jest zupełnie nowa kampania, pozwalająca odtworzyć największe sukcesy legendarnego władcy Macedonii.
Age of Mythology: The Titans
Strategiczne 30 września 2003
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego „Age of Mythology”. Rzeczony dodatek wzbogaca oryginalną grę o nową kampanię przeznaczoną dla pojedynczego gracza oraz nowe jednostki, nowe boskie moce, itd.
Black & White 2: Wojny Bogów
Strategiczne 24 kwietnia 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do RTS-a Black & White 2. Wprowadza m.in. zupełnie nowego Chowańca, dwie premierowe krainy, cztery niewidziane wcześniej cuda i sześć wyzwań. Od nowa napisano też sztuczną inteligencję. Do działania dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.
Airport Tycoon 3
Strategiczne 27 października 2003
Kolejna część strategiczno-ekonomicznej serii, w której gracz staje przed zadaniem zaprojektowania, wybudowania i w końcu prowadzenia ogromnego międzynarodowego portu lotniczego. Autorzy postawili na realizm, więc trzeba dbać m.in. o stan techniczny maszyn, punktualność lotów, elokwentną obsługę, bezpieczeństwo na pokładzie samolotów, odpowiednie ceny biletów i płace pracownicze.
Commandos: Antologia
Strategiczne 19 maja 2006
Kompletne wydanie trzech pierwszych części popularnego cyklu Commandos, wykreowanego przez ekipę hiszpańskiego Pyro Studios. Opisywany cykl stanowi niezwykle oryginalne połączenie taktycznej strategii czasu rzeczywistego z elementami gier akcji, a podczas zabawy przejmujemy kontrolę nad kilkuosobowym oddziałem tytułowych komandosów o zróżnicowanych umiejętnościach, wykonując szereg niezwykle niebezpiecznych misji na tyłach wroga.
Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca
Strategiczne 4 lutego 2008
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Ironclad Games, założonego przez byłych pracowników Rockstar Vancouver. Fabuła gry opowiada o wojnie, jaka toczy się pomiędzy Koalicją Kupiecką a dwoma agresywnymi nacjami, znanymi jako Wygnani oraz Imperium Vasari. Gracze mogą opowiedzieć się po dowolnej ze stron, charakteryzujących się odmiennymi technologiami, rodzajami broni oraz strategiami działania.
Dark Colony
Strategiczne 8 października 1997
Dark Colony to ciekawa strategia czasu rzeczywistego (RTS), opracowana przez specjalistów z zespołu Strategic Simulations Inc. (SSI). Przenosimy się w niej do połowy XXII wieku, w którym to okresie trwają prace nad kolonizacją Marsa.
Three Kingdoms: Fate of the Dragon
Strategiczne 14 marca 2001
Three Kingdoms: Fate of the Dragon jest strategią czasu rzeczywistego stworzoną przez studio Overmax Studio. Akcja gry osadzona została w II wieku naszej ery. Gracze wcielają się we władców jednego z trzech królestw walczących o przejęcie kontroli nad Chinami. Zgodnie z konwencję gatunkową, rozgrywka skupia się na budowaniu zaplecza gospodarczego oraz tworzeniu armii, która pokona przeciwników.
Age of Empires II: The Conquerors
Strategiczne 25 sierpnia 2000
Pierwsze rozszerzenie do gry strategicznej czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires II: The Age of Kings, opracowane przez zespół Ensemble Studios. Do dyspozycji graczy oddano pięć nowych cywilizacji (Hunowie, Majowie, Aztekowie, Koreańczycy, Hiszpanie), na potrzeby których przygotowano specjalne, historyczne kampanie. W grze pojawiają się znani z kart historii bohaterowie, pokroju Attylli, El Cida i Montezumy.
Close Combat: The Bloody First
Strategiczne 3 października 2019
Kolejna odsłona cyklu taktycznych RTS-ów, stworzona przez koncern Matrix Games/Slitherine. Gracze przejmują kontrolę nad amerykańską Pierwszą Dywizją Piechoty (znaną pod nazwą Big Red One), biorąc udział w starciach na terenie Tunezji i w górach Sycylii, by ostatecznie trafić na plażę Omaha i uczestniczyć w lądowaniu w Normandii.
Worms Clan Wars
Strategiczne 15 sierpnia 2013
Kolejna z odsłon legendarnej serii Worms, koncentrująca się w szczególności na sieciowych pojedynkach dwóch drużyn graczy. Twórcy z firmy Team 17 zdecydowali się połączyć klasyczne mechanizmy rozgrywki z elementami współczesnych gier wieloosobowych oraz tytułów spod znaku MOBA. W grze powraca znany z Worms Revolution system klas robali, który na potrzeby produkcji sieciowych został solidnie rozbudowany.