Najciekawsze materiały do: Gothic
Gothic ma już 15 lat – za co pokochaliśmy pierwszą przygodę Bezimiennego?
gramy dalej15 marca 2016
Światowa premiera 15 marca 2001. 15 lat kończy dziś Gothic – jedna z najbardziej kultowych gier RPG w naszym kraju. Przy tej okazji wspominamy wybitne dzieło studia Piranha Bytes i zastanawiamy się, dlaczego cieszy się ono w Polsce statusem legendy.
Gothic - Revised Edition v.1.7.2
modrozmiar pliku: 2100,7 MB
Revised Edition to mod do gry Gothic, którego autorem jest Saradoc. Warto także zajrzeć na Discord projektu.
Gothic
demo gryrozmiar pliku: 227,8 MB
Gothic to gra akcji z elementami cPRG osadzona w średniowiecznych realiach. Stajemy w niej do walki w obronie królestwa przed inwazją armii orków, ogrów oraz całej masy podobnych wrednych stworów. Gracz może się wcielić w postać charakteryzowaną przez
Gothic - poradnik do gry
poradnik do gry24 czerwca 2019
Poradnik do Gothic koncentruje się samej kwintesencji gry, pomagając niedoświadczonym graczom ukończyć całą rozgrywkę bazując na Starym Obozie. Wedle upodobań, każdy będzie mógł później rozegrać grę, jakoby na nowo w innym obozie.
Gothic - recenzja gry
recenzja gry21 czerwca 2002
Światowa premiera 15 marca 2001. Gothic to gra akcji z elementami cPRG osadzona w średniowiecznych realiach. Stajemy w niej do walki w obronie królestwa przed inwazją armii orków, ogrów oraz całej masy podobnych wrednych stworów.
Już można testować fanowski remaster Gothic 1 na silniku Unreal
wiadomość28 marca 2024
Na Steamie można już zagrać w testową wersję alfa nieoficjalnego remastera pierwszego Gothica, który przenosi tę grę na silnik Unreal Engine 4.
Polskie wydanie Gothic Classic na Switcha znowu w sprzedaży [Aktualizacja]
wiadomość2 października 2023
Pudełkowy Gothic Classic znalazł wielu nabywców, ale część z nich będzie musiała dłużej poczekać na swoją kopię gry.
Nowy patch do Gothica na Switcha wprowadził 37 ważnych zmian, drabiny wreszcie działają poprawnie
wiadomość14 października 2023
Firma THQ Nordic wypuściła aktualizację 1.0.2 do Gothic Classic. Dostępna na Switcha wersja tego kultowego RPG doczekała się 37 istotnych poprawek i ulepszeń. Naprawiono choćby błąd z drabinami, obecny w grze od ponad 20 lat.
- Klony Lestera przejmują Gothic Classic na Switcha, być może usunie je zapowiedziana łatka 2023.10.09
- Do jakiego gracza skierowany jest Gothic Classic? 2023.10.03
- Premiera Gothic Classic, kultowe RPG spróbuje podbić serca nowego pokolenia graczy 2023.09.28
- Gothic Classic na Nintendo Switch w akcji, gameplay pokazuje kluczowe elementy gry 2023.09.26
- Gothic na żywo jest jeszcze lepszy niż jako gra wideo 2023.08.18
- Producent portu Gothica mówi nam, dlaczego gra nie trafi na inne platformy 2023.08.18
- Gothic na Switcha będzie dostępny w pudełku i w pełnej polskiej wersji 2023.08.18
6 sekretów z Gothica, o których mogliście nie mieć pojęcia
artykuł25 września 2022
Mimo ponad dwóch dekad na karku, pierwszy i drugi Gothic wciąż potrafią skrywać tajemnice – nierzadko tam, gdzie gracze przestali ich szukać. Oto sześć ciekawych sekretów Gothica, których możecie nie znać.
Chciałbym tylko przypomnieć, że za tydzień minie 15 lat od premiery tej "budżetowej gry od małego, nikomu nieznanego studia", podczas gdy pod niektórymi względami niektóre współczesne, zdecydowanie bardziej nahajpowane gry RPG od o wiele większych i bardziej doświadczonych studiów posiadających nieporównywalnie większe budżety i zasoby czegokolwiek, mogą Gothikowi czyścić buty (tak, na was i na wasze produkty patrzę, EA BioWare i Bethesdo Softworks).
Ocena redakcji "7" powala szczególnie gdy widzi się jak nowe gnioty typu Heroes 6 dostają "polecenie" od gry online.
Gothic (2001)
Gra to czyste arcydzieło wywodzące się z gatunku RPG z mrocznym, przytłaczającym światem najeżonym niebezpieczeństwami. Tytuł ten posiada pewien specyficzny klimat który przyciąga do komputera na długie godziny. Naszym protagonistom jest bezimienny skazaniec zesłany do górniczej doliny, kolonii karnej otoczonej magiczna bariera pod którą przyjdzie się nam poruszać, co również genialnie ogranicza dostępny świat gry. W porównaniu do innych RPG-ów Gothic rzuca gracza na pastwę świetnie wykreowanego świata w którym na sławę i szacunek trzeba sobie ciężko zapracować. Będąc na początku totalnie słabym wraz z biegiem czasu zyskujemy na sile i reputacji, ten efekt "od zera do bohatera" Gothic obrazuje perfekcyjnie. Nie zdradzając całkiem fabuły wspomnę tylko że musimy dołączyć do jednej z trzech frakcji i tutaj kolejna zaleta, każda frakcja posiada swój klimat przez co ciężko zdecydować się jednoznacznie gdzie dołączymy. Oczywiście jak na prawdziwego RPG-a przystało czka na nas duży asortyment broni, pancerzy, magicznych zwojów, run czy mikstur, gildii, potworów itp.
To za co osobiście pokochałem tę produkcję to wymieniony klimat, duży świat pełen interesujących lokacji, genialną nie liniową fabułę oraz przede wszystkim barwne i zapadające w pamieć postacie mające swoje codzienne problemy
i żyjące własnym tokiem dnia. Warto również wspomnieć o genialnym dubbingu polskiej śmietanki aktorów oraz charakterystycznym głosem Jakcka Mikołajczaka w roli głównego protagonisty z którym wręcz szybko się utożsamiamy ze względu na jego
niesamowity charakter. Na tym zalety się nie kończą bo otrzymujemy jeszcze przepiękną, charakterystyczną dla Gothiców ścieżkę dźwiękową.
Wady gry to jak na dzisiejsze czasy toporne sterowanie oraz nieintuicyjny ekwipunek, ale przymrużając na to oko zyskujemy niesamowitą pełną zwrotów akcji grę RPG. Gorzej niestety z bugami które bardzo potrafią napsuć nerwów, lecz wierna rzesza fanów ratuje sprawę
gdzie dostajemy bogatą ilość modów i patchy, od graficznych do fabularnych.
Zalety:
-Pełna zwrotów akcji fabuła
-Klimat <3
-Lokacje
-Ekwipunek oraz system magii
-Barwne postacie, przeciwnicy
-Główny bohater
-Żywy świat, system dnia i nocy
-Muzyka
-Kanciasta ale jakże pasująca grafika
Wady:
-Stabilność i bugi
Każdy miłośnik gatunku RPG powinien ograć ten tytuł, nie zniechęcajcie się sterowaniem i grafiką gdyż gra nadrabia wieloma innymi aspektami.
Wiem że gra jest stara ale jak na 2001 rok jest ona dla mnie rewelacyjna.
Reasumując żadne słowa nie opiszą tego co można przeżyć z tym tytułem, dla mnie jako fana RPG jest ona kultowa.
10/10
Jedna z pierwszych gier na moim PC.
Jestem tak związany z tą grą, że będę w nią grał do końca życia.
Gram od czasu do czasu. Po najnowszym patchu gra chodzi bez potrzeby instalacji patchy z community jakkolwiek są już nowe. Tekstury artemiano, carnage oraz dx11 też działają na najnowszej wersji.
Z "okazji" patcha zmodyfikowałem mój poradnik, który rozwiązywał problemy gry sprzed marcowego patcha:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=820776570
Ja gram tylko w dwójkę. Tu się gość rusza jak by miał pręt w dupie. Co to k....??? Jakiś Robocop??? Jakieś koguto-szczury mnie zabijają co dwie minuty. Nieda rady ich omijać przez grafike. Jak na 486. Dwójka lepsza.
Gra dostała w recenzji ocenę 7 zapewne z tego powodu, że była to pierwsza gra nieznanego studia i w tamtym okresie wychodziły hity od BioWare, Blizzarda, Valve i kilku innych producentów, a ich gry dostawały w ocenach po 8-9 może i nawet 10 więc nie wypadało takiej nieznanej grze jak Gothic dać taką ocenę jak np. Baldur's Gate 2.
Mroczniejsza i nieco mniej przystępna od drugiej części, którą uważam za jedną z najlepszych gier RPG wszechczasów. Początek pięknej aczkolwiek drewnianej historii :D
Właśnie ukończyłem pierwszego Gothica, chyba po raz 3 w życiu. Pierwszy raz ogrywałem ten tytuł, oczywiście, w dzieciństwie, miałem może 13-14 lat. Pamiętam, że jak tylko zainstalowałem tę grę (pożyczyłem od kolegi) to dosłownie zniknąłem na 4-5 godzin. Nie było mnie. Ta gra wciągnęła mnie na maksa i pozostawiła trwały ślad w moich wspomnieniach.
Niedawno zakupiłem na GOG wszystkie odsłony Gothica z okazji 20lecia pierwszej części. No i po latach postanowiłem odświeżyć klasyka. Wspomnienia wróciły, Gothic ponownie wciągnął mnie na dobrych kilka godzin. Trudno nie patrzeć na ten produkt przez pryzmat nostalgii, ale ta gra właśnie taka jest- wyszła, gdy większość dorosłych już graczy testowała różne gatunki gier, a Gothic był i jest cholernie dobrym RPGiem.
O tej grze napisano już chyba wszystko, co możliwe, więc skupię się na moich odczuciach po odpaleniu gry 20 lat po premierze. Na pierwszy rzut oka- grafika. Dziś oczywiście jest porażką, jest nazywana swoistym "drewnem", podobnie jak animacja postaci, jak konwersacje w grze. Ale dziwnie dobrze pasuje do tej gry. Tworzy nieodłączny, jedyny, niepowtarzalny klimat. Takie brudne średniowiecze, połączone z fantasy, można też stwierdzić że z akcją rozgrywającą się gdzieś w naszych rejonach geograficznych. Świetna fabuła, możliwość wyboru trzech frakcji, żyjące swoim życiem miasta- obozy. Połowa sukcesu tej produkcji to pełna polonizacja, dzięki której Bezio, Diego, Milten, Lester, Lee i inni na zawsze pozostali w sercach graczy.
Gothic ma też swoje wady, to oczywiste. Ma strasznie archaiczny system walki, system handlu, jest w wielu miejscach zwyczajnie zabugowany, zwłaszcza w ostatniej lokacji w grze. Ale ma KLIMAT. nie da się go zmierzyć liczbami, jakimiś statystykami, itd. KLIMAT to coś, co się czuje, co porywa gracza od początku i nie odpuszcza do samego końca. Za to kochamy Gothica, wybaczając mu jego drewno i inne bugi.
Jak dla większości komentujących tak i dla mnie to nie gra tylko symbol ;) Zapoczątkowała moją miłość do cudownej serii jak i do struktury gry tak charakterystycznej dla Piranha Bytes. Jej następca, Gothic 2 to dla mnie jedna z trzech najlepszych gier ever (poza G2 to jeszcze Baldur's Gate 2 i HoMM3). Skończyłem ją po raz co najmniej czwarty (choć poprzednie 3 razy miały miejsce bliżej jej premiery, więc sporo już spraw nie pamiętałem), i nadal wciąga jak mało która gra :) Fakt - po latach widać nie za duży świat (obecnie jesteśmy przyzwyczajeni do naprawdę dużych gier, jak Skyrim czy Wiedzmin 3), ale w tamtych czasach była to ogromna piaskownica dająca mnóstwo frajdy. Misji nie ma w niej za dużo, gra jest dość prosta (mam na myśli konstrukcję gry), nie ejst za długa itp. Ale klimat aż miażdży, fabuła jest ciekawa a NPCe mają swój charakter i można się z nimi polubić. Oczywiście na moją ocenę wpływa zapewne ogromny ładunek sentymentalny, którą tę grę darzę, ale to świadczy też o tym, jak mocno była ona przełomowa i grywalna w czasach premiery. W ogóle tamten okres obfitował w dobre gry które na stałe zapisały się w historii gier (Mafia, Baldur's Gate 2, HoMM3 czy Medieval Total War), teraz już o to trudniej. Gothic na zawsze pozostanie w moim serduszku i podejrzewam, że jeszcze nie raz go przejdę :) Mocne 8,5/10.
Dobra gierka, tak po prostu, jak wiele innych dobrych gier. A to, że ktoś robi z niej kult, oznacza tylko tyle, że ma płytkie pojęcie o świecie gier, prawie nic nie zna w nic nie grał, i ogólnie jest nudziarzem. Gdyby ktoś znał tylko jedną grę, to nawet gdyby to był Postał 3, robiłby z niej kult, to normalne. A Gothic to po prostu dobra gierka i tyle.
Gothic to najwspanialsza gra z dzieciństwa, ten rozbudowany świat pełen zagadek. Chciałbym wrócić do tamtych pięknych czasów
To jedna z najlepszych gier w jakie grałem od dłuższego czasu, ale wciąż pamiętam jak fajny jest ten świat i jak to zupełnie inna rzeczywistość.
Daje 10 zeby podwyzszyc troche to marne 7,8 ogolnie, nwm co za niedoroby moga dawac niskie oceny temu arcydzielu...
Wiem, że ta gra ma już 21 lat.
Wiem, że grają w to właściwie same stare dziady.
I wiem, że pikseloza i bugoza w tej grze to duży problem.
No ale co z tego? Gram w Gothica już po raz czwarty albo piąty i bawię się tak, jak za pierwszym razem.
Ta gra to po prostu magia.
witam mam problem z gothic 3 po instalacji pudelkowej i zainstalowaniu gothic_3_community_patch_175_14_int
wyskakuje mi to co z tym zrobic probowalem zmiane w g3 ini nic nie daje
problem polegal na nikt mi nie uwierzy
https://support.microsoft.com/pl-pl/windows/zmienianie-cz%C4%99stotliwo%C5%9Bci-od%C5%9Bwie%C5%BCania-ekranu-w-windows-c8ea729e-0678-015c-c415-f806f04aae5a
wystarczylo dac na 60.000Hz
Pamięta ktoś może czy dostajemy za NPCa kolejne doświadczenie jeśli znokautujemy go w najpierw w pierwszym rozdziale a potem w kolejnych rozdziałach?
No, Gothic to był gicior. Lubię stare perełki. Dla mnie to ideał, ale myślę, że gra na 9 zasługuje dla większości
Kolejne odkrycie - możemy dostać w swoje łapska ciężki pancerz straży (jaką nosi Thorus) już w drugim rozdziale. Wymaga to jednak magii - 80 mana oraz zwoju Kontrola.
W grze nie da się otworzyć ekwipunku przejętej postaci, ale można wyrzucić jej rzeczy gdy przeszukuje pobitą i leżącą na ziemi postać.
Więc przejmujemy kontrolę nad jednym ze strażników pilnujących wejścia na ziemie orków, bijemy drugiego i przeszukujemy wywalając przy okazji nasze rzeczy.
Próbowałem w taki sposób zdobyć pancerz magnata, ale postacie te mają poziom 80-ty. Jako że czar Kontrola zużywa 4 punkty many na poziom przeciwnika musielibyśmy mieć 320pkt many do tego manewru.
Co ja mogę więcej powiedzieć, o tej grze chyba wszyscy już dostatecznie napisali. Dla mnie na początku gra była niemałym kłopotem pod kątem sterowania... jakoś trudno mi się było przyzwyczaić i nieco mnie to odrzucało od Gothica... ale nie potrzeba było jakoś dużo czasu żeby ten klimat mnie pochłonął. Bo klimat to chyba najlepsza cecha tego dzieła.
Klimatyczne, piękne scenerie, spory świat, zmieniające się pory dnia, pogoda, świetna muzyka. To wszystko niewątpliwe plusy Gothica. Do systemu walki idzie się przyzwyczaić do tego stopnia, że później nawet sprawia przyjemność. Sama historia jest wciągająca, a po zakończeniu aż prosi się o więcej. Świat gry może nie jest jakiś bardzo rozwinięty, nie ma tu zbyt wielu książek do poczytania, z których można by dowiedzieć się czegoś więcej, a bohaterzy, z którymi możemy porozmawiać, też nie zasypują nas garściami informacji i dialogi są na ogół krótkie i dynamiczne. Dlatego też wydaje mi się, że ta część w bardzo skuteczny sposób zostawiła sobie furtkę do sequela, w którym cała ta otoczka zostanie znacznie bardziej rozwinięta.
Na początku nie jest łatwo. Nie ukrywam, że początek gry to głównie podróżowanie po mapie i szukanie doświadczenie, o które nie łatwo. Bez odpowiedniego poziomu doświadczenia, które w przyjemny sposób można zamieniać na różne umiejętności, nie mamy praktycznie startu w walkach z jakimiś nawet niepozornymi przeciwnikami tudzież stworami. Ale frajdę daje to, że przy odpowiednio rozwiniętych skillach, odpowiedniej broni i silnym pancerzu jesteśmy nagle w stanie poradzić sobie z wrogami, których wcześniej omijaliśmy szerokim łukiem. Gra przez to jest na pewno znacznie trudniejsza od dzisiejszych Oblivionów czy Skyrimów. Sam system handlu z kolei na początku wydawał mi się trudny w obsłudze i trochę archaiczny, ostatecznie mi się spodobał. Fajnie było wymieniać na rudę skóry, pazury czy kły różnych stworzeń.
Właściwie jedyna rzecz, która nie pozwala mi przyznać tej grze perfekcyjnej oceny to bugi... a raczej cała masa różnego rodzaju bugów. Zresztą, co ja się będę rozpisywał, na YouTubie można obejrzeć całe kompilacje ciekawych bugów z Gothica, a mi się zdarzył nawet taki, którego nigdzie w sieci opisanego nie znalazłem. A był on z gatunku tych, które nie pozwalały mi gry dokończyć. Na szczęście jakoś się ostatecznie uporałem.
Mam nadzieję, że dwójka dołożyła większych starań do kwestii technicznych, a testerzy lepiej wywiązali się ze swojej roboty, bo ja już zacieram ręce na sequel.
Dobry tytuł. Muzyka wiele wnosi do klimatu. Ogromna zaleta pełne PL udźwiękowienie, co w tamtych czasach było rzadko spotykane. Jeśli ktoś nowy chce zaznajomić się z tytułem, to zapraszam na poradnik https://youtu.be/_2iwmyYRW9U
Ostatnio tak dużo jest artykułów i wspominek o Gothicu, że chodzi mi po głowie żeby sobie zagrać. Pytanie czy da się w to grać na padzie? Chciałem odpalić to na Steam Decku i się zastanawiam czy będzie się dało w to grać.
Chyba wiem skąd twórcy wzięli inspirację dla szat magów...
Hercules-Circle-Of-Fire-Anthony-Quinn.jpg
Gra nie jest idealna od strony technicznej ale Górnicza Dolina to jedno z najbardziej klimatycznych miejsc w historii gier.
Gra ok, ale strasznie przehajpowana. Przeszedlem raz i nigdy nie wracalem.
Ciekawe czy plyty jeszcze dzialaja, musze chyba kupic jakis zewnetrzny naped.
Mechanika w tej grze przyprawia o gęsią skórkę, ale fabuła the best, dlatego daję 10/10 tej gierce. Motyw z magiczną barierą zdecydowanie top.
A jednak moje porównania do starych klasycznych Tomb Raiderów (sterowanie) nie wzięły się znikąd.
To jeden z dokumentów z wczesnych etapów prac nad pierwszą częścią.
Jaki tytuł widnieje w podobnych produktach? Tomb Raider.
Dla mnie kapitalny tytuł, gra oczywiście ma babole to w końcu 2001 rok, ale klimat gry miazga... zwłaszcza muzyka.
Klasyk.Nadal gra się znakomicie.Z początku trochę toporne sterowanie ale po krótkiej chwili się przyzwyczajamy.Dla samego klimatu Górniczej Doliny warto zagrać.I poziom trudności też nie jest jakoś wygórowany.
Własnie ubiłem śpiącego, cały dzien w to grałem zeby w koncu przejsc a jest 3 w nocy :D Gothica przeszedłem juz chyba z 4 raz, tym razem magiem wody. fajnie odswiezyc sobie ta gre po 10 latach :D. Niesamowita gra, super klimat. Jest bardzo surowy i wymagajacy. Generalnie jak poznasz mechaniki gry to juz cie scierwojad nie zaskakuje, trzeba tylko poznac taktyke. W dodatku, ja sobie sciagnąłem moda do swodobnego celowania i lucznikiem grało sie naprawde fajnie - pozniej przeszedlem na magie i wszystkich rozwalalem. Jak na gre na tamte lata to mega!
Żal graficznie szaro-buro jak na blokowisku, można pominąć te dziadostwo, zapoznać sie z opowieścią, i przejść do 1000x lepszej II