Twierdza 2 - poradnik do gry

Poradnik do niezwykłej strategii „Stronghold 2”. Znajdziecie w nim opisy poszczególnych budynków, jednostek i surowców oraz istotne wskazówki ułatwiające wykonanie wszystkich misji obydwu kampanii.

26 sierpnia 2005Autor solucji: Psycho Mantis (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Przed Tobą poradnik do niezwykłej strategii - Stronghold 2 - Twierdza 2 - poradnik do gry

Przed Tobą poradnik do niezwykłej strategii - Stronghold 2. Znajdziesz w nim wiele opisów poszczególnych budynków, jednostek czy surowców oraz garść wskazówek dotyczących samych kampanii - jednak pamiętaj, że gra jest tak rozbudowana, iż przejście każdej misji jest możliwe na wiele różnych sposobów, a moje wskazówki mają służyć jedynie pomocą.

Na początku zaznaczę, że nazwy wszelkiego rodzaju budowli, jednostek wojskowych oraz machin wojennych wyróżniłem kolorem niebieskim, a nazwy surowców, żywności, a także broni wyróżniłem kolorem brązowym.

Kilka podstawowych porad jak grać:

  • Kontroluj ilość populacji: pilnuj, aby każdy nowy budynek był od razu obsadzony przez wymaganą ilość ludzi (więc w razie potrzeby buduj Chaty), ale jednocześnie staraj się, aby zbyt wielu ludzi nie stało bezczynnie przed siedzibą Lorda (strata jedzenia na niepracujących chłopów)
  • Kontroluj popularność wśród społeczeństwa (ikonka + liczba w prawym-górnym rogu ekranu); aby zobaczyć co dokładnie społeczeństwu nie odpowiada kliknij na księgę w prawym-dolnym rogu ekranu (rób to regularnie!); jeśli popularność spadnie poniżej 50, to ikonka zmieni się na czerwoną, a ludzie powoli będą wyprowadzać się z zamku
  • Kontroluj poziom Honoru (ikonka korony + liczba na górnej belce); aby zobaczyć czym możesz zwiększyć poziom Honoru kliknij na księgę w prawym dolnym rogu i wybierz ikonkę korony
  • Cała mapa podzielona jest na posiadłości; budowa np. Tartaku przy granicach z inną posiadłością powoduje, że złoża trafiają do Składu w danej posiadłości, a nie do najbliższego Składu; aby przesyłać surowce pomiędzy posiadłościami musisz użyć Postoju Wozaka
  • Wojsko możesz dzielić na grupy wywoływane przez klawisze 1, 2, 3, itd. Aby określić daną grupę zaznacz ją i wciśnij Ctrl + 1, 2 lub 3 itd. (zupełnie jak w typowych RTS-ach)
  • Jeśli jesteś mniej obyty w tego typu grach warto używać pauzę (P) – wydasz garść poleceń co do wyburzania, budowania czy przemieszczania wojsk i ją wyłączysz:)
  • Korzystaj z Targowiska, aby sprzedawać nadwyżki surowców i zdobywać w ten sposób pieniądze na kupno innych surowców, rekrutację żołnierzy itp.
  • Pilnuj obsadzania budynków przez pracowników; może się zdarzyć, że osobnik taki popełni przestępstwo – wtedy nad budynkiem pojawi się ikonka stryczka w czerwonym kółku i budynek będzie bez pracownika, aż do zakończenia jego resocjalizacji

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Twierdza 2 - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 26 sierpnia 2005.

komentarze czytelników

Psycho_Mantis  2005-08-04 - 12:07

Mam nadzieje, że każdemu ten poradnik pomoże :) Miłego grania :D

MGS_Saladin  2005-08-04 - 23:35

no wreszcie skończyłeś :>

lis20  2005-08-28 - 16:43

to jest zajebista gierka!!

tymczasowy356274  2005-09-03 - 08:06

lUDZIE POMOCY !!!!!! MAM TWIERDZĘ 2 ALE COŚ SIĘ MI SKOPAŁO. BO BUDYNKI SĄ ROZMAZANE NO NIE WIEM JAK TO POWIEDZIEĆ NIC NIE WIDAĆ TYLKO JAKIEŚ KRECHY. POMOCY

Sznur  2005-09-03 - 08:55

Arto18 --> Sprawdź czy masz najnowszego DirectX i auktualne sterowniki do karty graficznej, a jak to nie zadziała to mogą być problemy z samą kartą graficzną (prawdopodobnie pamięci).

crystianos  2005-09-03 - 20:42

fajna mój kolega ją ma zarąbista:D:D:D:D hahahahaha super najlepszA!!!!!!

marszym  2005-09-15 - 16:15

ogolnie poradnik jest ok nieraz pomogl mi przejsc misje ale mam taki problem The Path of War: rozdzial 12. jest taka kwestia "Najpierw katapultami stań na początku mostu i zniszcz wieże po lewej-tu nie ma problemu-,następnie z końca mostu zniszcz wieże na prawo" tylko ze zanim rozwale ta wieze to ci zasrani lucznicy z tej wiezy zdaza rozwalic moje katapulty i dalej nie ma co grac. Proszę o pomoc. Z góry dzięki.

Psycho_Mantis  2005-10-04 - 15:24

marszym ---> Jeśli strzeliszwszystkimi katapultami jednocześnie to ucierpią one niewiele. Możesz też spróbować przyczaić się na końcu mostu jedną katapultą - poruszając się pixel po pixelu i stając tak abyś był w stanie strzelać w wieże ale aby łucznicy nie mieli Cię jeszcze w zasięgu :)

Robertu Matadoro  2007-11-15 - 15:37

Jest super ekstra ci co nie zagraja niech sie w piekle poniewieraja

Gaweł1  2008-03-13 - 13:01

Świetny poradnik Psycho_Mantis ---> ile zajeło ci pisanie tego poradnika ?

-Beliar-  2008-03-20 - 12:04

POMOCY POMUZCIE MAM PEWIEN PROBLEM JAK UMIEŚCIĆ ŁUCZNIKÓW NA DUŻYCH WIEŻACH OBLĘŻNICZYCH !!!!!!!!!!!!!!!!POMUŻCIE

godfather15  2008-06-04 - 13:57

gra jest świetna

gorog85  2010-01-04 - 21:59

A u mnie obóz warowny jest za murami zamku Edwina i nie mogę tam wejść. Co robić? Jak sforsować mury?

ramesek  2010-07-05 - 15:58

Witam mam problem z gra ja wkładam płytę do komputer to mi wyskakuje błąd : Wystąpił problem z aplikacją Autorun.exe i zostanie ona zamknięta. Przepraszamy za kłopoty. i nie wiem co z tym mam zrobić. Pomocy ! Z góry dzięki za pomoc

sniper133  2011-01-17 - 11:19

ja mam twierdze 2 deluxe ale to dużo sie nieróżni od Twierdzy2. Mam problem bo niewiem jak wezwać sojusznika na pomoc! POMÓŻCIE!!! kto morze niech napisze!

pat98  2011-06-28 - 16:07

Cześc mam problem moja płyta jest bardzo porysowana i czesto nie moze mi jej odczytać.Co mam zrobic? Nie chce kupować nowej płyty!! MAM TWIERDZE 2 DELUXE