SpellForce: Zakon Świtu - poradnik do gry

Poradnik do gry Spellforce: The Order of Dawn. W kolejnych rozdziałach znajdziecie podstawowe informacje o grze, rady jak stworzyć i prowadzić postać, oraz obszerną solucję do wszystkich plansz wzbogaconą spisem obowiązkowych i dodatkowych questów.

2 kwietnia 2012Autor solucji: Stranger (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Witaj w poradniku do gry

Witaj w poradniku do gry "Spellforce". Został on podzielony na dwie części. Na początek wyjaśniam kilka podstawowych spraw, o których niekoniecznie musisz wiedzieć, podpowiadam jak stworzyć i prowadzić postać a także jak postępować w przypadku każdej z sześciu dostępnych ras. Druga część poradnika to obszerna solucja do wszystkich plansz wzbogacona spisem wszystkich questów (obowiązkowych i dodatkowych). Miłego grania i czytania!

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem SpellForce: Zakon Świtu - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 2 kwietnia 2012.

gra SpellForce: Zakon Świtu

SpellForce: Zakon Świtu

Spellforce: The Order of Dawn

Strategiczne

Komentarze Czytelników (294)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
07.05.2008 15:39
odpowiedz
tals
2
Junior

lśniący ośmiokąt musisz włożyć w plecki truposzka leżącego na północnym wschodzie ( ale jeszcze przed bramą ) ;D

Ma ktoś może poradnik do Cienia Feniksa? :<

19.06.2008 19:45
odpowiedz
osa ;)
1
Junior

Witam... mam pewne pytanko dotyczace gry SpellForce Cień Feniksa...
Otórz... Czy w tej grze mozna zmienic uzbrojenie swoich jednostek? tzn. tych przywolanych z monumentu... prosze o odpowiedz bo ciagle mnie to dreczy...

20.06.2008 13:35
odpowiedz
osa ;)
1
Junior

a kolor ? o kolorze kiedys czytalem... ale prosze o odpowiedz ;)

30.06.2008 14:52
odpowiedz
tals
2
Junior

Hm, można w sensie takim że ulepszyć ;P
Zaznaczasz budynek (który jest wymagany do utworzenia danej jednostki) np. strzelnica :) I tam masz to ulepszenie, że np. może on razić więcej wrogów. W przypadku palladyna dostaje on miecz ognia i jest to widoczna zmiana. No i w zależności od jednostki i rasy masz inne ulepszenie.
A, zapomniałabym wspomnieć że ono kosztuje ;) Płacisz of course surowcami :)
Hm, co do koloru to nie słyszałam nigdy :)

17.07.2008 11:38
odpowiedz
Nikin
1
Junior

jest tu poradnik do 2czesci Aryny

17.07.2008 11:40
odpowiedz
Nikin
1
Junior

jest tu poradnik do 2 czesci Aryny

17.07.2008 11:46
odpowiedz
Nikin
1
Junior

zgubiłem sie w zegarowych kryptach chce zdobyc skarb zerbitów ale nie moge

20.07.2008 18:15
odpowiedz
Alebajer
1
Junior

Pomocy nie moge przejsc poziomu!!! Jak by ktos mogl to piszcie co mam robic na moj email !!! wiec jest tak: bylam juz w ostrej skale i zrobilam tam wszystko ale teraz mam udac sie do fortecy zakonu w dolinie szarego zmierzchu (bo tak pisze w dzienniku) ale do tej fortecy nie da sie dotrzec bo gdy tylko przeniose sie do tej doliny to tam jest mnostwo szkieletow i nie da sie przez nich przejsc!!! niewiem co zrobic!!! ktoregos razu wpalam na pomysl i wpisalam kod na niesmiertelonsc i przebilam sie przez te szkielety i dotarlam do tej fortecy zakonu ale wszystkie bramy sa zamkniete i nie da sie wejsc!!! pomocy!!!

13.10.2008 16:32
odpowiedz
M320
7
Legionista

Dawno nie grałem w spell force (tz. gram teraz ale w Oddech Zimy). Sa dwa rozwiązania:

a) jeśli dotarłaś już do tej mapy i przebiłaś się do fortecy to (kiedyś !) to brama powinna być otwarta. Jeśli nie jest to jest to jakiś błąd w grze.

b) jeśli nie dotarłaś do tej mapy to nie trzeba się przebijać! Najpierw trzeba podejść do monumentu elfów i wytworzyć jak najszybciej najlepszych żołnierzy. Avatara postawić koło menhiru aby bronił tej "kotliny" przed szkieletami i trollami, a reszte armii w północnej części swojego miasta (ze strony z której nadchodzą trolle) i dodatkowo wesprzeć je wieżyczkami.
Potem po zebraniu wojowników ruszyć w kierunku miasta (nie zostawiać żadnych wojsk w mieście). Musisz zniszczyć (przy pomocy elfów) pierwszą blokadę szkieletów, a gdy dojdziesz do drugiej przebić się do miasta (twoje wojsko musi zająć czymś drugą blokadę). Bramy miasta powinny się same otworzyć (jeśli się nie otwierają to upewnić się że w pobliżu bramy nie ma żadnych wrogów [nie licząc tych dwóch obozów nieprzyjaciela na południe i północ od bramy]).

Jeśli żaden ze sposobów nie dfziała to można jeszcze spróbować wczytać inny save lub wpisać kody (szybsze budowanie budynków, nieśmiertelność i 10000 surowców [powinno wystarczyć]).

30.10.2008 17:22
odpowiedz
Shaak Ti
1
Junior

Krótko i zwięźle:
Do czego służą klucze generała Kitharów
Co zrobić z broszą co dostałam od elfki w Głębokiej Zimie

10.11.2008 11:12
odpowiedz
Lokap
1
Junior

cos mi nie styka przeszlem 2 kampanie (oddech zimy i zakon świtu)ale co do switu to moze wiecie gdzie moge znalezc grób amry?bo nie chce importowac chara bez tego ciekawego armora prosze odpiszcie jak wiecie!nie chce się przechwalac ale czy ktos grał w kampanie feniksa,super sprawa poza ostrze koszmar(wali po 600+)!!!

11.11.2008 20:46
odpowiedz
Lokap
1
Junior

Dolina szarego zmierzchu to poziom dla 6-latka mój brat ma 5 i prawie przeszedł mulandir!!!Ale meduzy...Najlepiej robić wszystko solo ten obuz uroków tez solo wziełem(bez kodów)Ale uzdrowiciel i magia lodu i jeszcze ciężka broń sieczna...Niektórzy tutaj są żałośni...Solo szarogórze to min. na 4 lvl mozna spróbować!!!A tera chciałbym usłyszeć kto grał od zera do bohatera(od 1 lvl do 46+)?
Pisać!!!

13.02.2009 09:48
odpowiedz
Undwin
1
Junior

czy w zakonie switu w polnocnych gorach wietrznych lepiej przylowac lucznikow do obrony jak glowny oboz zaatakuje czy to jest obojetne

20.02.2009 15:51
odpowiedz
irokez1122
1
Junior

GDZIE ZNAJDE ODŁAMEK LETNIGO WIATRU

20.02.2009 20:02
odpowiedz
irokez1122
1
Junior

GDZIE ZNAJDE SMOKA Z ODŁAMKIEM LETNIEGO WIOTRU

20.02.2009 20:03
odpowiedz
Heretyk
97
Generał

[275] - A nie jest on w Falorianowej Nadziei?

21.02.2009 09:17
odpowiedz
irokez1122
1
Junior

NIE

28.02.2009 14:05
odpowiedz
1 odpowiedź
irokez1122
1
Junior

BYŁ TAM SMOK ZABIŁEM I NIE MA ODŁAMKA

01.03.2009 20:46
odpowiedz
Dziunek16
1
Junior

Witam. Jeśli ktoś mi może pomóc ze skrzynia z 3 pokretłami w Shiel? Jak tak to proszę pisać na gg 3009938. Z góry dzięki:D

30.03.2009 10:47
odpowiedz
qram
1
Junior

Aro [Level : 21 ]

nie moge znalesc portalu do blotnej krainy czy cos takiego to jest po Bruzdzie po tych odlamkach
dla straznika

20.12.2009 13:46
odpowiedz
saszka123
1
Junior

stranger jaki jest kod aktywujocy te ge bo zgubilem ksiozeczke z tym kodem

20.12.2009 13:48
odpowiedz
saszka123
1
Junior

pomoze mi ktos ? prosze

21.12.2009 19:56
odpowiedz
1 odpowiedź
Nirnaeth
1
Junior

Witam wszystkich. Mam mały problem z jedną misją. Tam gdzie trzeba zebrać te 4 szkła zimy,wiosny,lata i jesieni. Zebrałem wszystkie oprócz odłamka jesiennej światłości pisze, że on w jakimś wypalonym kręgu pod kamieniem jest. Ja przeszukałem całą mapkę i nie mogę znaleźć. Może mi ktoś podać dokładną lokalizację tego kawałka? Z góry dziękuję. :P

13.02.2010 11:15
odpowiedz
ziom []_ ( ) []_
2
Junior

elo jak stworzyc postac do zaimportowania i o co hodzi z levlami na tym forum jak wbic lvl na forum prosze o odpowiedz i z gory dziekuje hociarz jestem niski

02.06.2010 20:15
odpowiedz
Rambo xd
1
Junior

hej wszystkim ;) mógłby ktoś powiedzieć jaka jest poprawna kolejność przy tym głazie w ostrej skale?

14.11.2010 15:56
odpowiedz
1 odpowiedź
yarocorpse
30
Chorąży

HAHA!Bardzo śmieszne porady-"W Mulandirze trzeba stworzyć silną armię do pokonania Meduz".Ciekaw jestem k***a z czego?Z ch**a wytrzepać?Awatarem i szóstką bohaterów to sie można posrać a nie pograć.Wielkie dzięki za taki poziom trudności.A mówią że rozrywka to powinna być miła łatwa i przyjemna.

30.06.2011 18:44
odpowiedz
Lord Mat
1
Junior

wie ktoś jak pokonać Shin Tar Guana (czy jakoś tak)?

27.02.2013 15:37
odpowiedz
Trolorda
1
Junior

Pomocy, gdzie znajduje sie portal do "kurhany skowytu"? Wybilam wszystkich ozywiencow, i teraz stoje w miejscu -.-

25.05.2013 12:11
odpowiedz
1 odpowiedź
lordchaos
1
Junior

pomuzcie banda stworuw chyba z 200 mnie napadlo jak ich zabic

07.01.2016 13:50
odpowiedz
sonata18
1
Junior

witam mam problem za kazdym razem gdy zaczynam grac i przechodze 5 planszy,lecz gdy chce wrocic np do zakonu switu cale dialogi pokazuja mi sie od poczatku bez zadnego skutku i dostaje juz dawno zakonczone misje i nie moge ich wykonac dlaczego?