Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

SpellForce: Zakon Świtu - poradnik do gry

SpellForce: Zakon Świtu - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

3. Kreacja i prowadzenie głównej postaci | SpellForce Zakon Świtu poradnik SpellForce: Zakon Świtu

Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019

Poniżej odnajdziesz szereg wskazówek odnośnie prowadzenia głównej postaci. Od razu jednak chciałbym zaznaczyć, iż czynność ta ma wyjątkowo nieskomplikowany przebieg. Stworzenie dobrego herosa, który bez problemu poradzi sobie nawet z 5-6 wrogimi jednostkami, nie stanowi tu większych problemów. Jedyne o co musisz zadbać to regularne dozbrajanie go w najlepsze dostępne przedmioty. Porady są nakierowane na postać wojownika, którą grało mi się zdecydowanie najprzyjemniej aczkolwiek myślę, że Ci, którzy zdecydowali się na inny typ postaci także znajdą tu dla siebie coś interesującego.

3.1 Informacje podstawowe

Na początek musisz dokonać wyboru czy chcesz grać gotową postacią czy też stworzyć ją od podstaw. Tę pierwszą opcję polecam tylko tym, którzy mają do czynienia z takim typem gry po raz pierwszy. Uwaga! Gotowe postaci mają odgórnie przygotowane ścieżki rozwoju, na które nie możesz w żaden sposób wpłynąć! Nie warto więc sobie psuć zabawy i dobrze jest stworzyć herosa od podstaw.

Wybór płci nie ma żadnego wpływu na przebieg rozgrywki, jedyna różnica to zmienione kwestie dialogowe w niektórych rozmowach. Wszystkie zadania zalicza się natomiast w identyczny sposób.

3.2 Skille - walka

Do wyboru mamy tu trzy ścieżki rozwoju - lekkie sztuki walki (Light Combat Arts), ciężkie sztuki walki (Heavy Combat Arts) oraz walkę na odległość (Ranged Combat). Postać wojownika powinna skupić się na jednej z dwóch pierwszych przy czym dozwolone jest jednoczesne rozwijanie kilku ścieżek. Dobrze jest jednak przy tym szczególnie skoncentrować się na jednej z nich i rozwijać ją do maksimum.

Lekkie sztuki walki - Do wyboru mamy cztery specjalizacje przy czym osobiście polecałbym skoncentrować się na lekkich mieczach, w trakcie gry pojawia się ich stosunkowo dużo przez co już w początkowym stadium rozgrywki można dysponować niezłym orężem. To samo tyczy się lekkich zbroi, przez długi czas będzie wpadało się na dobre pancerze, które świetnie ochroną nawet typowego wojownika.

Ciężkie sztuki walki - Podobnie jak wcześniej, do wyboru są cztery specjalizacje. Mnie osobiście najlepiej grało się postacią wytrenowaną w obsłudze ogromnych mieczy. Absolutnie nie powinieneś się do nich zrażać, szczególnie do tych oburęcznych. Mniej więcej w połowie gry można dysponować naprawdę porządnym mieczykiem. Kolejny priorytet to ciężkie zbroje, dobrze jest rozwinąć je do maksimum. Nie radziłbym natomiast inwestować punktów w tarcze, jest ich mało i są przeważnie kiepskie. Dobra zbroja wsparta innymi magicznymi przedmiotami w zupełności wystarczy.

Walka na odległość - Dobrze byłoby rozwijać ją równocześnie z lekkimi sztukami walki, tak aby móc korzystać z niektórych lepszych zbroi. Wybór jest niewielki, osobiście skłaniałbym się w stronę łuków. W grze pojawia się znacznie więcej i bez problemu można znaleźć dla siebie jakiś dobry egzemplarz.

3.3 Skille - magia

Do wyboru mamy aż cztery ściezki rozwoju, każda z nich to oddzielna szkoła magii. Dobrze jest wybrać jedną z nich i pozostać już przy niej aż do samego końca. Z moich obserwacji wynika, że najprzyjemniej gra się postacią osoby władającą białą magią. Może ona dysponować świetnymi czarami już w początkowej fazie rozgrywki a także zapewnia dostęp do kilku świetnych przedmiotów.

Biała magia - Trzy specjalizacje do wyboru przy czym ja szczególną uwagę zwracam na dwie pierwsze: drogę życia i natury a to dlatego, że świetnie się uzupełniają. Ta pierwsza oferuje przede wszystkim te czary, dzięki którym można w łatwy i szybki sposób wyleczyć siebie lub całą drużynę. Droga natury udostępnia natomiast wiele ofensywnych zaklęć (także zatruwających!).

Czarna magia - Wbrew pozorom nie jest ona tak potężna jak mogłoby się wydawać. Mamy tu trzy specjalizacje do wyboru przy czym tak naprawdę warto jedynie zainteresować się tą pierwszą (droga śmierci). Mamy tu całą masę zaklęć ofensywnych. Zdecydowanie nie polecam przekleństw, są one słabe i dość krótko działają. Ci, którzy lubią działać w grupie mogą zdecydować się na nekromancję aczkolwiek nie liczcie na żadne rewelacje.

Magia żywiołów - Ponownie trzy specjalizacje przy czym zdecydowanie najlepsza z nich to magia lodu. W stosunkowo szybkim czasie będziesz mógł zamrażać swoich przeciwników co w niektórych miejscach odgrywa kluczową rolę. Mam tu na myśli przede wszystkim tych bossów, którzy są szybcy a w walce wręcz zadają wyjątkowe mocne ciosy. Żywioł ziemi jest praktycznie bezużyteczny, natomiast na ogień można się zdecydować, ale trzeba się na nim całkowicie skoncentrować.

Magia umysłu - Mamy tu dość nietypowe specjalizacje tak więc opiszę każdą z nich. Oczarowanie dobre jest, ale gdy kończy się grę po raz drugi. Wtedy można sobie pozwolić na taki wybór, jeśli grasz po raz pierwszy a na dodatek nie miałeś kontaktu z podobnymi tytułami to lepiej zdecyduj się na coś innego. Zdecydowanie nie polecam drogi ofensywnej, mało tu przydatnych czarów, w ostateczności możesz się na nią zdecydować w roli uzupełnienia dla innej specjalizacji. Droga defensywna jest zupełnie nieprzydatna, większość czarów opiera się na transferze many. Moim zdaniem nie warto tracić cennych punktów na jej rozwój.

3.4 Rozwijanie postaci

I na koniec małe podsumowanie. Wybrałem trzy postaci - wojownika, łucznika i maga. Do każdego z tych bohaterów podałem PRZYKŁADOWĄ drogę rozwoju. Sądzę, iż bardzo szybko wypracujesz swój sposób, ja mogę tylko wybrane rzeczy ZASUGEROWAĆ.

WOJOWNIK: Przede wszystkim, musisz wybrać czy chcesz zdecydować się na postać zwinną, ale kiepsko opancerzoną czy może na kolosa, który jest powolny, ale ciężko go ukatrupić i zadaje przy tym wyjątkowo silne ciosy. Osobiście polecam tę drugą opcję. Jeśli chodzi o współczynniki, absolutny priorytet to siła i stamina, na te parametry musisz przeznaczać możliwie jak najwięcej punktów. Okazjonalnie możesz przeznaczać trochę punktów na zręczność i zwinność aczkolwiek nie jest to absolutnie konieczne. Podstawowa umiejętność to ciężkie sztuki walki, musisz przeznaczać możliwie jak najwięcej punktów na rozwój specjalizacji. A jakich? Moja rada to ciężkie miecze i zbroje, nie warto natomiast inwestować w tarcze. Pozostałe punkty możesz przeznaczyć na lekkie zbroje, w początkowej fazie gry odnajdziesz ich bowiem całkiem sporo.

ŁUCZNIK: Ponownie musisz dokonać wyboru - możesz stworzyć łucznika z "domieszką" maga lub wojownika. W tym przypadku polecam pierwszy wariant, dzięki któremu będziesz mógł korzystać z podstawowych czarów leczących. Jeśli jednak zdecydujesz się na miks łucznik-wojownik to powinieneś zainwestować w lekkie sztuki walki. W przypadku współczynników przede wszystkim powinieneś rozwijać zręczność oraz mądrość. Okazjonalnie możesz też przeznaczać po kilka punktów na siłę. Łucznik, jak sama nazwa wskazuje, powinien specjalizować się w łukach (umiejętność: walka na odległość). To na co jeszcze się zdecydujesz zależy już tylko i wyłącznie od Twoich preferencji.

MAG: Tak jak wspomniałem, najlepiej gra się białym magiem. Ma on do dyspozycji świetne czary leczące, do których dokłada cąłą masę zaklęć ofensywnych. W przypadku parametrów masz trzy priorytety: mądrość, charyzmę i inteligencję. Podstawowa a zarazem jedyna umiejętność to biała magia, inwestuj w te specjalizacje, które Twoim zdaniem będą najbardziej przydatne. Absolutnie nie powinieneś oszczędzać na drodze życia, dzięki której będziesz mógł szybko i bezproblemowo leczyć swą postać a nawet całą drużynę.