Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Fortnite: Save the World Przed premierą

Przed premierą 24 sierpnia 2014, 13:00

autor: Luc

Testowaliśmy Fortnite – nową, darmową grę od twórców Gears of War i Unreal

Długo czekaliśmy na kolejne wieści dotyczące gry Fortnite, nowej produkcji firmy Epic Games. Darmowa strzelanka została zaprezentowana na tegorocznym Gamescomie i to od razu w grywalnej formie. Jak wrażenia? Sprawdźcie sami!

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Kiedy blisko trzy lata temu środowisko graczy obiegła informacja o tym, że Epic Games pracuje nad nowym tytułem, ekscytacji nie było końca. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazywały na to, że już niedługo ponownie złapiemy za karabin z piłą łańcuchową i w kolejnej odsłonie Gears of War uratujemy świat przed złem. Szybko jednak wyszło na jaw, iż chodzi o całkowicie nową markę. Fortnite, tak bowiem postanowiono grę nazwać, miało być absolutnym przeciwieństwem przygód Marcusa Fenixa. Mroczne klimaty ustępowały lekko bajkowej grafice, w miejsce wciągającej kampanii pojawiała się klasyczna kooperacja, zaś całość zmian przypieczętowała decyzja dotycząca oparcia gry o model free-to-play. Choć w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy wieści o tym tytule wypływały bardzo rzadko, twórcy nareszcie zdecydowali pokazać światu odrobinę więcej ze swojego powstającego dzieła. Na zamkniętym pokazie mieliśmy okazję przekonać się, jak Epic Games odnalazło się w nowym dla siebie gatunku.

Testowaliśmy Fortnite – nową, darmową grę od twórców Gears of War i Unreal - ilustracja #1
FORTNITE W SKRÓCIE:
  • Gra oparta o model free-to-play;
  • Rozgrywka łącząca zbieranie surowców, budowanie fortyfikacji oraz walkę;
  • Widok z perspektywy TPP;
  • Trzy klasy do wyboru;
  • Kooperacyjna kampania oraz tryb PvP;
  • Gra oparta o silnik Unreal Engine 4.

Kampania, z której fragmentem udało się nam zapoznać, skupia się na stosunkowo prostym, aczkolwiek wciągającym motywie – powstrzymaniu inwazji demonów i nieumarłych. W tym celu, wraz pozostałymi graczami, wcieliliśmy się w drużynę czterech śmiałków i ruszyliśmy ku pierwszej przygodzie. Całość kooperacyjnej kampanii opiera się o dwie osobne płaszczyzny – ogólną mapę regionów, na której decydujemy o kierunku podróży oraz bezpośrednią walkę. O ile ta pierwsza prezentuje się dosyć standardowo, o tyle w przypadku przeniesienia się na obszar konkretnej misji dosyć szybko zauważamy kilka interesujących rozwiązań i nowości.

Naszą batalię rozpoczęliśmy od... zbierania surowców. Przydatne materiały mogliśmy znaleźć praktycznie wszędzie. W Fortnite każdy element na mapie, który wystaje ponad powierzchnię ziemi, jest potencjalnym źródłem zasobów. Przy pomocy prostego kilofa możemy zutylizować zarówno stojącą nieopodal ciężarówkę, jak i znajdujące się obok drzewo czy kamienną ścianę. Cały proces, urozmaicony drobną minigierką, daje wprawdzie sporo satysfakcji, jednak pozyskiwanie poszczególnych części ma o wiele bardziej praktyczny wymiar. Dzięki zdobytym surowcom odblokowujemy możliwość konstruowania tytułowych fortów, a także całej masy innych przedmiotów – od karabinów, przez lecznicze zioła, aż po pułapki. Wraz z postępem rozgrywki zdobywamy nowe schematy, a to z kolei pozwala na tworzenie coraz to bardziej zaawansowanych wariacji.

Testowaliśmy Fortnite – nową, darmową grę od twórców Gears of War i Unreal - ilustracja #3

Choć początkowo twórcy planowali wprowadzić czasowe rozgraniczenie poszczególnych faz rozgrywki, ostatecznie decyzję o rozpoczęciu walki oddali w ręce graczy. Mimo tego, że w ciągu dnia wciąż mogą nas zaatakować drobne grupy przeciwników, ich większe oddziały natrą na nas dopiero w chwili, w której własnoręcznie aktywujemy fazę obrony budowli.

Gdy uznaliśmy, że mamy już wystarczająco dużo kamieni, cegieł, drewna i całej reszty, skierowaliśmy się ku migającemu w oddali punktowi. Przed aktywacją złowieszczo wyglądającego urządzenia, nasza drużyna poświęciła dobrych kilka minut na wzniesienie okazałych umocnień. Podobnie jak w przypadku zbierania surowców, także i tutaj nie spotkamy żadnych ograniczeń – możemy wznieść dowolne konstrukcje (o ile nie łamią zbyt mocno praw fizyki) i obstawić je dowolną liczbą zróżnicowanych pułapek. Cały system jest mocno intuicyjny i nawet gracze z zerową architektoniczną wiedzą bez problemu powinni poradzić sobie ze zbudowaniem potężnego fortu. Im bardziej okazały i skomplikowany – tym lepiej. Punkt, którego bronimy ma bowiem ograniczoną wytrzymałość i dla powodzenia misji lepiej wszystkich przeciwników trzymać od niego z daleka.

Testowaliśmy Fortnite – nową, darmową grę od twórców Gears of War i Unreal - ilustracja #4

O tym, czy fort spełni swoją obronną funkcję, mieliśmy okazję przekonać się chwilę później. Po włączeniu specjalnej maszyny, do naszych pozycji zaczęli z wolna zbliżać się przeciwnicy. Na wzór klasycznych gier tower defense, także i w Fortnite każda kolejna fala charakteryzowała się nie tylko coraz większą liczbą stworów, ale i ich coraz potężniejszymi odmianami. Szczęśliwie, rozpoczynając tę fazę rozgrywki nie musimy stać z boku – oprócz solidnych fortyfikacji, możemy liczyć także na własne umiejętności oraz siłę ognia. Każda z postaci ma możliwość aktywnego uczestniczenia w walce przy pomocy stworzonych wcześniej broni. W gruncie rzeczy sam model walki jest podobny do tego, który znamy z Gears of War – choć brakuje systemu osłon, cała reszta wygląda bardzo znajomo. Wyraźne podobieństwa można zaobserwować nawet w sposobie poruszania się niektórych postaci.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.