EverQuest Next Przed premierą

Przed premierą 8 sierpnia 2013, 18:44

autor: Adrian Werner

EverQuest Next - legenda MMORPG wchodzi w nową generację gatunku

EverQuest Next to jeden z najbardziej obiecujących MMORPG najbliższych lat. Nowoczesne technologie i masa dobrych pomysłów powinny zaowocować grą z najwyższej półki.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

EverQuest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku MMORPG – jej dwie odsłony nadal mają wystarczająco liczną grupę fanów, by opłacało się utrzymywać serwery i produkować kolejne dodatki. Jednocześnie od premiery drugiej części minęło już dziewięć długich lat, więc miłośnicy serii są gotowi na coś nowego. Coraz więcej osób ma również po dziurki w nosie statycznych wirtualnych światów i widać wyraźny ruch całego gatunku w stronę bardziej sandboksowego podejścia, kiedy to sami użytkownicy kształtują sytuację w grze. Ambicją twórców EverQuest Next jest wpisanie się w ten trend i jednocześnie wyniesienie tytułów MMORPG na nowy poziom. Wiele wskazuje na to, że studio Sony Online Entertainment ma spore szanse na zrealizowanie tych planów.

EverQuest Next osadzone zostanie w pełnej magii krainie Norrath znanej z poprzednich odsłon serii. Świat ten ma być jednak drastycznie przeobrażony, tak aby weterani cyklu nie nudzili się podczas eksploracji i jednocześnie nie mieli przewagi nad żółtodziobami. Autorzy chwalą się, że opracowali dziesięć tysięcy lat historii tego uniwersum i gracze będą mogli samodzielnie odkrywać kolejne fragmenty przeszłości Norrath.

EverQuest Next - legenda MMORPG wchodzi w nową generację gatunku - ilustracja #2

EverQuest Next powstaje obecnie wyłącznie z myślą o PC. W przyszłości niewykluczona jest jednak wersja na PlayStation 4. Sony Online Entertainment pracuje teraz nad przeniesieniem PlanetSide 2 na tę konsolę, więc zespół ma już spore doświadczenie w tej kwestii. Na razie jednak twórcy koncentrują się na uczynieniu EverQuest Next najlepszym możliwym pecetowym MMORPG i dopiero po premierze gry rozważona zostanie konwersja na PS4.

Twórcy gry zdają sobie sprawę, że aby osiągnąć sukces, muszą oprzeć się na świeżych pomysłach. Dlatego EverQuest Next powstaje na opartym na voxelach autorskim silniku ForgeLight. Dzięki niemu prawie każdy element wirtualnego świata, w tym otoczenie, roślinność, budowle i przedmioty, będzie można zniszczyć. Otworzy to przed graczami nowe opcje taktyczne. Przykładowo pochód wrogiej armii spowolnimy, burząc most, a w górach skutecznym sposobem na wyeliminowanie dużej grupy przeciwników okaże się celowe spowodowanie lawiny.

Wszystkie te zmiany i zniszczenia nie pozostaną na zawsze w uniwersum gry, bowiem elementy otoczenia będą się powoli odtwarzać. Takie rozwiązanie jest konieczne, gdyż bez niego po pewnym czasie świat EverQuest Next na skutek działań graczy zacząłby przypominać duży parking nocą – pusty i płaski.

Voxelowy system zniszczeń nie będzie jedynym elementem kształtującym Norrath. Zamiast tego kraina ma być poddawana regularnym zmianom wynikającym z poczynań graczy. W trakcie rozgrywki upadną wielkie miasta i powstaną nowe. Rządy każdego króla również prędzej czy później dobiegną końca. Możliwe będą nawet przetasowania w panteonie bóstw. Jeśli postanowimy odpocząć od gry przez kilka miesięcy, to po powrocie zastaniemy uniwersum znacząco odmienne od tego, jakie zapamiętaliśmy.

Grafika wydaje się wyraźnie bardziej kreskówkowa niż w poprzednich odsłonach cyklu. - 2013-08-08
Grafika wydaje się wyraźnie bardziej kreskówkowa niż w poprzednich odsłonach cyklu.

Ta dynamika nie ograniczy się zresztą jedynie do dużych wydarzeń. Podczas każdej sesji zostaniemy zmuszeni do podejmowania decyzji, które ukształtują zarówno historię naszej postaci, jak i takich, które oddziałają na dane miejsce w późniejszym terminie. Przykładowo to, czy pomożemy chłopom ugasić płonące budynki, wpłynie na to, co zastaną na tym obszarze inni użytkownicy.

EverQuest Next oparte zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami.

Graliśmy w grę Elex – ile czasu trzeba, by wyrzeźbić z drewna wielkie RPG?
Graliśmy w grę Elex – ile czasu trzeba, by wyrzeźbić z drewna wielkie RPG?

Przed premierą

Wzorem dla studia Piranha Bytes przy tworzeniu Elexa są ponoć pierwsze odsłony serii Gothic. Faktycznie, projekt świata i model rozgrywki zdradzają pewne podobieństwa. Niestety, to samo można powiedzieć o prehistorycznej technologii...

Widzieliśmy grę Vampyr na E3 2017 – RPG-owy czarny koń roku?
Widzieliśmy grę Vampyr na E3 2017 – RPG-owy czarny koń roku?

Przed premierą

Studio Dontnod, znane ze świetnej przygodówki Life is Strange, zbliża prace nad grą Vampyr do wielkiego finału. Wielkiego, bo z prezentacji na targach E3 wyłonił się obraz diabelnie intrygującego RPG, które może mocno namieszać na rynku tej jesieni.

Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki
Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki

Przed premierą

Targi E3 stały się kolejną okazją, by pograć w Mount & Blade II, a dokładniej by zasmakować ulepszonego systemu walki – jako dowódca i jako podkomendny króla w bitwie. Krótka prezentacja zostawiła nas z apetytem na znacznie, znacznie więcej.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
08.08.2013 18:34
Lucand
53
BMW

Wow

08.08.2013 18:52
odpowiedz
Ambruzzi
38
Pretorianin

to chyba pierwsze mmo w ktore zagram po WoWie

08.08.2013 19:00
odpowiedz
Oseth
83
Wild animal

Jeśli spełni oczekiwania, będzie to jeden z kamieni milowych dla elektronicznej rozrywki. Czekam z niecierpliwością.

08.08.2013 20:23
odpowiedz
Soulcatcher
197
ESO

Wreszcie :) będzie doskonała zabawa na długo.

08.08.2013 21:42
odpowiedz
cycu2003
155
Legend

No to jest zapowiedz konkretnego MMO, czekam z niecierpliwością :)

08.08.2013 21:52
odpowiedz
freak_man
9
Generał

Zapowiada sie fajnie (jak 90% zapowiadanych MMO) zobaczymy co z tego wyjdzie po premierze.

09.08.2013 01:59
odpowiedz
iwo607
38
Centurion

Wreszcie jakieś innowacyjne MMO... Zagram na pewno, jeśli spełnią wszystkie obietnice.

09.08.2013 09:09
odpowiedz
Mastyl
160
Za godzinę pod Jubilatem

Dokładnie. To pierwsza MMO nowej generacji.

Ja jednak - jak już pisałem w innym wątku - ciekaw jestem, czy nasze (i serwera) łącza wytrzymają przesyłanie olbrzymich ilości danych (np. położenie setki tysięcy voxeli).

09.08.2013 09:51
odpowiedz
berial6
81
Donut Hole

Otoczenia wyglądają świetnie... Ale modele postaci czy twarze to nieśmieszy żart. Póki co.
Ja się tylko martwię ile razy wypadnie się poza mapę przez "tworzenie skrótów".

09.08.2013 10:19
odpowiedz
Kreven93
14
Legionista

Wiecie może jaki ma być system walki? Czy będzie to walka taka jak w WoW czy też jak w Neverwiter Online albo w TERA?

09.08.2013 10:29
odpowiedz
Soulcatcher
197
ESO

Bardziej jak w NWN i TERA

19.08.2013 17:59
odpowiedz
Bri
91
Hekatonhejr
10

Jestem pod wrażeniem.
Projekt postaci bardzo mi się podoba - mam dość azjatyckiej metroseksualności w MMO, wszystkie ajony, tery 200 tysięcy mmo z mordami na tą sama modłę.
Co do środowiska to mam nadzieję że obszary będą zdecydowanie większe niż to co pokazano - i zdecydowanie większy będzie zasięg renderowania (na razie to wygląda jak 2 rzuty kamieniem).
Jeżeli wszystko wypali będzie czad.

25.01.2014 11:08
odpowiedz
Nolifer
95
The Highest

Jeżeli destrukcja otoczenia w pełni wypali , będzie to naprawdę piekielnie mocna pozycja na rynku.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze