Wyścig z czasem w Need for Speed: The Run

Jeszcze do końca nie ostygły silniki demonów prędkości w Shift 2: Unleashed, a Electronic Arts na jesień tego roku zapowiedziało kolejną odsłonę swojej słynnej serii.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Przeczytaj recenzję Need for Speed: The Run - recenzja wyścigów ze skryptami jak z Call of Duty

29 lipca 2011Ferrou (gry-online.pl)
• strony :12

Jeszcze do końca nie ostygły silniki demonów prędkości w Shift 2: Unleashed, a Electronic Arts na jesień tego roku zapowiedziało kolejną odsłonę swojej słynnej serii. Tym razem produkt będzie nosić tytuł The Run, co już w dość wymowny sposób zdradza, z czym fani wirtualnych czterech kółek mają mieć do czynienia.

Tłem fabularnym w The Run będzie wielki wyścig, mający swój początek przy moście Golden Gate w San Francisco, a metę w sąsiedztwie Empire State Building w Nowym Jorku. Nie da się ukryć, że twórcy tym razem poszli na całość, bo jakby nie patrzeć, odległość dzieląca oba miasta to w rzeczywistości ponad 4500 kilometrów, a trasa przecina m.in. stany Kalifornia, Newada, Kolorado czy Illinois. Słowem The Run zabierze gracza w niezwykle emocjonującą podróż „w poprzek” całych Stanów Zjednoczonych, od Pacyfiku aż po Atlantyk. Zresztą często powtarzaną przez twórców kwestią, mającą wyróżniać ich najnowsze dzieło spośród wszystkich tytułów cyklu, jest właśnie niespotykany wcześniej ogrom tras, w tym ich kilometraż oraz bogaty repertuar zmieniających się warunków geograficznych i pogodowych. Będzie nam dane zasmakować pustynnego piachu, ośnieżonych górskich tras, widoku farm, wielkich amerykańskich aglomeracji miejskich, a to wszystko w akompaniamencie opadów deszczu, śniegu, gęstej mgły czy wyładowań atmosferycznych. Takich cudów żaden Need for Speed jeszcze nie pokazał, a to dopiero przedsmak zapowiadanych innowacji. Dodatkowo postęp w naszej karierze będzie skrzętnie zapisywany za pośrednictwem Autologa.

Tytuł napędza silnik Frostbite 2, ten sam, na którym równocześnie tworzony jest Battlefield 3 – produkcja masakrująca dotychczasowe doznania graczy w kontekście prezentowanej fizyki oraz oprawy wizualnej. Od dłuższego czasu krąży po sieci film ilustrujący rozgrywkę w The Run, a widać na nim miasto Chicago w nocy, którego serce, niczym bożonarodzeniowa choinka, żarzy się ulicznymi światłami, neonami i refleksami, zaś nasze wypasione Shelby GT 500 Super Snake mknie przy wtórze fajerwerków graficznych i nagle... stop! W tym miejscu należy się zatrzymać, gdyż oto przed oczami odbiorcy swój festiwal rozpoczyna cała sekwencja scenek, które w interesującej nas serii otwierają przed graczem zupełnie nowy wymiar zabawy.

Otóż studio Black Box, tworząc The Run, postanowiło urozmaicić dotychczasową konwencję cyklu, aplikując rozgrywce zdominowanej przez elementy związane stricte z prowadzeniem samochodu coś zupełnie nieoczekiwanego – możliwość opuszczenia auta. Gracz wskoczy w buty niejakiego Jacka, który poza wyciskaniem siódmych potów z prowadzonych wozów, jest również zdolny do biegania, skakania, a nawet obezwładniania przeciwników, tj. gliniarzy, gołymi rękoma. Słowem pościgi, nie tylko te z udziałem pojazdów, teraz mają okazać się czymś więcej niż jedynie dodatkową atrakcją. Piesze wędrówki wpłyną na zmagania, staną się segmentem mającym niebagatelny wpływ na fabułę. Wszak w The Run cała zabawa polega na dotarciu do mety, a to, czy gracz dokona tego, siedząc za kierownicą Mazdy, czy na własnych nogach, to rzecz drugorzędna.

Dodatkowo wspomniane wyżej elementy zręcznościowe zostaną pokazane w dramatycznej i adrenalinogennej oprawie. Chociażby ucieczka po dachu budynku przed ostrzałem policyjnego śmigłowca czy próba wydostania się z samochodu, który w wyniku dachowania wylądował na torowisku wprost przed nadjeżdżającym pociągiem – to tylko niektóre z atrakcji, jakie twórcy The Run przygotowali dla graczy. Niestety, ta efektowność będzie mieć swoją cenę. Prawda bowiem jest taka, że wszystkie tego typu wstawki mają być jedynie quick time eventami, gdzie udział gracza zupełnie zmarginalizowany i sprowadzony do wciskania w odpowiednim momencie danego klawisza czy guzika na padzie. Niby więc jest to nowość, a jednak czuć spory niedosyt, bo co z tego, że dynamika wyłazi z ekranu, skoro samo sterowanie bohaterem poza autem nie będzie w żaden sposób angażujące.

Dotyczy wersji PC, X360, PS3
inne
Graliśmy w The Crew - samochodowe RPG z otwartym światem

Graliśmy w The Crew - samochodowe RPG z otwartym światem

Posucha w temacie samochodowych sandboksów zdaje się powoli zmierzać ku końcowi – The Crew to tytuł, który może nieźle namieszać w swoim gatunku i pokazać swoim rywalom tylne zderzaki w akompaniamencie pisku opon.  zapowiedź gry

Graliśmy w The Crew - Burnout i Test Drive Unlimited w jednym

Graliśmy w The Crew - Burnout i Test Drive Unlimited w jednym

The Crew to pierwsza prawdziwie nowa ścigałka Ubisoftu od bardzo długiego czasu. Na targach E3 sprawdziliśmy czy Burnout w wydaniu MMO ma rację bytu.  zapowiedź gry

Graliśmy w Project CARS - realistyczne wyścigi nabierają rumieńców

Graliśmy w Project CARS - realistyczne wyścigi nabierają rumieńców

Project CARS chce zawojować rynek wyścigów przeznaczonych zarówno dla hardkorowych fanów spędzających godziny przy rFactorze, jak i tych nieco mniej zaawansowanych, którym podobały się oba Shifty. Czy grze uda się połączyć tak zróżnicowane społeczności?  zapowiedź gry

ocena vs oczekiwania

Według naszych czytelników gra Need for Speed: The Run w wersji PC jest rozczarowaniem – oczekiwania przed premierą były wyższe niż aktualna średnia ocena użytkowników. Redakcja przyznała jej notę 6,5/10, zachęcamy do lektury recenzji: Need for Speed: The Run - recenzja wyścigów ze skryptami jak z Call of Duty

6.7

ocena czytelników

2644 ocen czytelników

8.6

oczekiwania przed premierą

1772 głosów czytelników

Need for Speed: The Run - screen - 2011-12-15 - 227528Need for Speed: The Run - screen - 2011-12-15 - 227527Need for Speed: The Run - screen - 2011-12-15 - 227526Need for Speed: The Run - screen - 2011-12-15 - 227525Need for Speed: The Run - screen - 2011-12-15 - 227524Need for Speed: The Run - screen - 2011-12-15 - 227523Need for Speed: The Run - screen - 2011-12-15 - 227522Need for Speed: The Run - screen - 2011-12-15 - 227521Need for Speed: The Run - screen - 2011-12-15 - 227520Need for Speed: The Run - screen - 2011-12-15 - 227519

komentarze czytelników (39)


€xis  2011-07-30 - 01:47

Raziel - € to ctrl+u ;P bądź pisz Exis, bo generalnie to €xis zrobiłem tylko dlatego że zwykłe Exis było zajęte ^^ ...

versus13  2011-07-30 - 02:45

Gierka zapowiada się bardzo fajnie tylko jestem ciekaw czy będzie modyfikacja samochodów.

causal/hardcore  2011-07-30 - 10:21

Gameplaye są bardzo oskryptowane. Oby Need for Speed: The Run nie zamienił się w Need for Duty: Script Run

raziel88ck  2011-07-30 - 10:37

€xis - Jemu chodziło o gamme i inne ustawienia. Już raz tak pisał chwaląc Rajd Polski... ...

pawlix90  2011-07-30 - 11:53

Naprawdę ciekawie sie zapowiada !!!! nie mogę sie już doczekać, no ale trzeba czekać te 4 miesiące jeszcze :D wszystko ok ale nie jestem przekonany do tego wysiadania, to znaczy lipa że nie biegasz sam tylko wciskasz przyciski na padzie :(( zawiodłem sie

Feess  2011-07-30 - 13:07

Grę robi Black Box = gra będzie shitem przypominającym Undercover'a.

BloodyAxe  2011-07-30 - 13:22

Widziałem pierwsze gameplaye i nie ma w nich nic ciekawego, grafika także taka sobie. Wszystko wygląda bardzo przeciętnie, to będzie raczej kolejny kiepski NFS.

REDmartinesartrr  2011-07-30 - 16:32

€xis, ustawienia w zaawansowanych opcjach panelu nvidia. W sposobie ustawienia kolorów wybierz "Użyj ustawień nvidia" jeśli masz jakieś pojęcie lub dobre oko możesz pokusić się o ustawienie każdego kanału barwy z osobna. ...

gupcia  2011-07-30 - 19:16

ale gówno już na nic dam nabrać

BE_WANTED  2011-07-30 - 19:26

Jak głosi plotka NFS: The Run ma oferować nieznaczne modyfikacje mechaniczne aut, natomiast w kwestii ulepszania wizualnego bryki odpowiedź można znaleźć tutaj http://thegamershub.net/2011/07/no-customization-in-need-for-speed-the-run-not-what-it-is-about/ ...

Granathar  2011-07-30 - 20:26

Obejrzałem teasera. Niestety - będzie gówno. Wybuchające samochody w środku miasta, policja strzelająca do cywilów, pościgi helikopterami. Tak durne że aż bije po oczach. Ale zapewne część konsolowców będzie zadowolona, oni nie myślą w grach dość dużo aby zauważyć takie szczegóły(no offence dla tych którym to jednak przeszkadza).

mich83  2011-07-31 - 12:34

Wreszcie powrót do korzeni !!!! Ten nfs moze sie tylko niepodobać najmłodszym którzy lubią cukierkową babską grafike i załosny tuning. Tu widac postawiono na fotorealistyczną grafike, nareszcie nfs jaki chciałem. Brawo

AlUssama  2011-07-31 - 12:35

mnie ciekawi to jak będzie wyglądać tuning optyczny w tej grze bo jeśli będziemy mogli kupować tylko określone pakiety karoserii, nie będzie można dodać nic od siebie to napewno będzie to dużym minusem tej gry

BE_WANTED  2011-07-31 - 12:52

AlUssama -> Tuning wizualny będzie podobny do HP... czyli zmienisz sobie kolor i wszystko. Wystarczy?

JohnnyD  2011-07-31 - 14:49

Granathar - A po co się nad tym zastanawiać? Gra jest zręcznościówką nastawioną na akcję i efekty, więc kogo to obchodzi, że jest nierealistycznie? To tak jak by wytykać Kubusiowi Puchatkowi, że umie gadać. Weź wyluzuj i ciesz cię grą, a nie pieprz głupot.

ARX97  2011-07-31 - 14:56

Nfs The Run ma bardzo podobny scenariusz do Nfs Most Wanted. Gliny zaciekle ścigają głównego bohatera: TAK, trzeba wszystkich pokonać i być pierwszym na mecie: TAK. Jak dla mnie brakuje w nim tylko kawałka tuningu z Nfs Underground 2.

Dizx  2011-07-31 - 17:10

Cyrku ciąg dalszy... Kolejny need for shit pfff. Ostatni fajny need to most wanted niestety;/

Barthez x  2011-07-31 - 19:57

jestem ciekaw co z tego wyjdzie, ale żałuję, że NfS nie wychodzi na równi z Driverem, bo wtedy kupiłbym lepszą. A tak to do końca nie wiadomo, która będzie lepsza i czy można Drivera kupić, czy lepiej czekać na The Run.

paulen23  2011-08-01 - 10:49

@Granathar czyli rozumiem, że jak sobie odpalam nfsa na pc to wtedy myślę i uczę się myślenia, natomiast jak odpalę tego samego nfsa na konsoli to mimo, iż ta gra niczym się nie różni to już nie myślę przy niej? Niezła logika : gra na pc uczy Cię myślenia, ta sama gra na konsoli jest już głupia. Jak następnym razem coś napiszesz to przemyśl to żeby się nie ośmieszać.

cycu0015  2011-08-01 - 11:10

heh napedza silnik Frostbite 2.0 a w kazdym z pojazdow nie widnieje nawet sychy pixsel postury kierowcy ...... coz to oznacza jak myslicie -----> shitpalm