Przed premierą 22 sierpnia 2008, 09:42

autor: Soleil Noir

Anno 1404 - GC 2008

Najnowsza gra strategiczna z serii Anno jest już w produkcji i wygląda imponująco. Gracze lubiący klimaty średniowiecza i orientu nie będą zawiedzeni.

Przeczytaj recenzję Anno 1404 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Bliski Wschód i tematyka orientu są ostatnio w modzie, co daje się dostrzec na różnych płaszczyznach życia społecznego. Bo i trudno zignorować Literacką Nagrodę Nobla dla Orhana Pamuka czy nie zauważyć tychże fascynacji w innych dziedzinach, począwszy od gastronomi, na globalnej polityce zagranicznej skończywszy. Twórcy gier komputerowych nie są najwyraźniej tak bardzo odrealnieni, jak niektórzy mogliby przypuszczać. Ubisoft szczególnie dobrze wyczuwa trendy. Wiadomo – Francuzi.

Na tegorocznych targach Games Convention w Lipsku, Ubisoft zapowiedział koleją cześć strategicznej serii Anno. Nad grą od blisko roku pracuje wewnętrzne studio Ubisoftu, niemiecki wydawca i producent Sunflowers Interactive Entertainment. Założona w 1993 przez Adi Boiko i Wilhelma Hamrozi firma ma już na swoim koncie grę ParaWorld, ale jej głównym brandem jest cykl Anno – Anno 1602 z 1998 roku, Anno 1503 wydane w 2002 i cztery lata później Anno 1701.

Anno jest jedną z najsilniejszych marek w Niemczech. Gry z tej serii sprzedały się w liczbie ponad 4 milionów egzemplarzy, dlatego nie dziwi, że po 2 latach od wydania Anno 1701, choć zdecydowanie okrojona informacyjnie prezentacja Anno 1404, przyciągnęła w Lipsku sporo dziennikarzy, nie tylko niemieckich.

Anno 1404 pod względem graficznym prezentuje się imponująco.

Tym razem twórcy przeniosą nas w czasy średniowiecza tego europejskiego oraz arabskiego, które w wydaniu Sunflowers rozmija się, pod względem estetycznym, ze stereotypowym wyobrażeniem Mrocznych Wieków. Niewątpliwie zasługa w tym nowego silnika 3D.

„Dla Anno 1404 stworzyliśmy zupełnie nowy silnik 3D, ponieważ chcieliśmy pokazać miasto w znacznie większym uszczegółowieniu aniżeli w poprzedniej wersji” – wyjaśnia Christopher Schmitz, exective producer gry.

To nie jedyne różnice w stosunku do ostatniej części serii Anno. Zmiany doczeka się układ budowanych przez gracza miast. „Nasze miasteczka, a później metropolie będą wyglądały znacznie bardziej homogenicznie niż w Anno 1701, w którym miasta przypominały Manhattan z wieloma przecinającymi je ulicami” – dodaje Christopher Schmitz. Co należy przyznać twórcom gry – Anno 1404 stara się faktycznie dość wiernie oddać realia historyczne ówczesnej „urbanistyki”, zarówno tej średniowiecznej, jak i orientalnej. Na etapie budowania średniowiecznych miast kamienice nie są oddzielone ulicami, lecz przylegają szeregowo jedna do drugiej.

Widzieliśmy grę Frostpunk – nadchodzi zima stulecia
Widzieliśmy grę Frostpunk – nadchodzi zima stulecia

Przed premierą

Wreszcie zobaczyliśmy w akcji nowe dzieło 11 bit studios. I wiecie co? Frostpunk to chyba najlepsza gra tych targów. Totalna nisza, ale i totalna masakra.

Frostpunk – survival w epoce pary i lodu od twórców This War of Mine
Frostpunk – survival w epoce pary i lodu od twórców This War of Mine

Przed premierą

Polskie 11 bit studios zasłynęło świetnym This War of Mine. Kolejne dzieło ekipy, czyli Frostpunk, wpisze się w jej tradycję tworzenia ambitnych gier – tym razem przeniesiemy się do steampunkowej epoki lodu i pary, w której ludzkość mierzy się z mrozem.

Widzieliśmy grę SpellForce 3 – Company of Heroes w klimacie fantasy Tolkiena
Widzieliśmy grę SpellForce 3 – Company of Heroes w klimacie fantasy Tolkiena

Przed premierą

Po dziesięciu latach przerwy powróci uznana mieszanka RTS-ów z RPG-ami. SpellForce 3 przyniesie wiele zmian w sprawdzonej formule – czy stara magia dalej będzie równie potężna, co dekadę temu?

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
22.08.2008 12:19
Psycho_Kauczuk
26
Chorąży

Żeby tylko jeszcze zrobili jakiś normalny system walki, bo w poprzednich częściach w walce można było tylko stosować taktykę "kupą mości panowie" x( No, i żeby nie dodali muszkieterów i dział do średniowiecza...

22.08.2008 20:38
odpowiedz
mateofi
18
Centurion

Wszystkich sympatyków serii gier Anno zapraszam do największego Polskiego serwisu AnnoCenter.

http://www.anno.xon.pl

Serdecznie zapraszam ;)

23.08.2008 07:25
odpowiedz
b4r4n
114
street samurai

Soleil Noir mam pytanie czy budynki są budowane przez mieszkańców lub budują się "same" czy tak jak w poprzednich częściach materializują się zaraz po kliknięciu?

25.08.2008 22:38
odpowiedz
mateofi
18
Centurion

tego możemy się tylko domyślać. Po screenach widać, że budynki będą się budować przez jakiś czas. To są dopiero pierwsze grafiki i informacje, więc na razie nie będziemy mieli pewności.

----------
http://www.anno.xon.pl - Największy Polski serwis o serii gier Anno.

26.08.2008 00:09
odpowiedz
Soleil Noir
20
Centurion

Witaj b4r4n,
Podczas prezentacji, Christopher Schmitz, exective producer gry, pokazał nam miasto, w którym to powstawała okazała katedra i tę katedrę budowali mieszkańcy.
Dołączam zdjęcie z pokazu.

28.08.2008 08:48
odpowiedz
SILENTALTAIR
69
Akallabeth

zapowiada sie fajna gra

20.07.2009 23:01
odpowiedz
Evensense
1
Junior

wie ktos moze czy do tej gry jest edytor map?

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze