Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 24 maja 2004, 14:20

autor: Artur Dąbrowski

Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - zapowiedź - Strona 3

Star War: Knights of the Old Republic - The Sith Lords to druga część znakomitej gry z gatunku cRPG przygotowanej przez kanadyjskie studio BioWare. Za developing tej odsłony odpowiedzialny jest już kto inny, zespół Obsidian Entertainment.

Fani uniwersum Star Wars przez długi czas musieli czekać na „cerpega”, dzięki któremu mogliby przenieść się do ukochanej, odległej galaktyki. W końcu pojawiły się pierwsze informacje o ich grze marzeń. Jednak do czasu premiery czekała ich wielka niepewność, czy zapowiadany tytuł spełni pokładane w nim nadzieje i oczekiwania. Tego stanu rzeczy nie zmieniał nawet fakt, że za jakość gry odpowiadał BioWare (Baldur`s Gate, Neverwinter Nights) – specjalista od gier z gatunku cRPG.

W końcu nadszedł październik 2003 roku i Knights of the Old Republic ujrzała światło dzienne. Gra ta okazała się wielkim hitem i z miejsca stała się ukochaną grą „starwarsowców”. Wydarzenie to odbiło się wielkim echem w świecie gier komputerowych (i nie tylko, wszak gra została wydana sporo czasu wcześniej także na konsolę XBox). Zwieńczeniem sukcesu były liczne nagrody, m.in. tytuł najlepszej gry roku 2003 - zdaniem najbardziej prestiżowych magazynów i serwisów internetowych traktujących o grach komputerowych. Sukces był na tyle duży, że już po pół roku od wydania „pecetowej” wersji, potwierdzona została kontynuacja.

Największą zmianą w stosunku do części pierwszej, jest zmiana na pozycji producenta. Otóż za jakość KotOR2 odpowiadać będzie nieznane dotąd Obsidian Entertainment, które jest partnerem BioWare. Studio to jest debiutantem na rynku, jednak w ich składzie widnieją nazwiska wielu znanych person, m.in. Fergusa Urquharta – głównego pomysłodawcy serii Fallout, który współpracował już z Bioware nad takimi projektami jak Planescape Torment, czy Icewind Dale. Co prawda, BioWare nie uczestniczy bezpośrednio w pracach nad grą, ale KotOR2 będzie korzystał z ich silnika graficznego. Ray Muzyka odnośnie współpracy z Obsidian Entertainment: „BioWare jest zainteresowane współpracą z producentami, którzy potrafią wprowadzać w życie projekty o jakości spełniającej ich wymagania. Obsidian jest doskonałym przykładem takiej firmy. Jesteśmy bardzo zadowoleni z okazji pracy z ludźmi, którzy mają plany tworzenia światowej jakości produktów”. Jeśli BioWare ufa Obsidianowi – zaufajmy i my.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?