Wiadomość gry na świecie 19 lutego 2016, 12:59

autor: Adrian Werner

Marka Assassin's Creed może nigdy nie wrócić do corocznego cyklu wydawniczego

Seria Assassin’s Creed robi sobie w tym roku przerwę i powróci dopiero w przyszłym. Okazuje się, że firma Ubisoft na razie nie ma w planach przywrócenia corocznego cyklu wydawniczego dla tej serii.

Od czasu startu marki, 2016 rok jest dopiero drugim, w którym nie otrzymamy nowej odsłony cyklu. - Marka Assassin's Creed może nigdy nie wrócić do corocznego cyklu wydawniczego  - wiadomość - 2016-02-19
Od czasu startu marki, 2016 rok jest dopiero drugim, w którym nie otrzymamy nowej odsłony cyklu.

Od pewnego czasu coraz mocniej wyczuwało się rosnące zmęczenie graczy marką Assassin’s Creed. Ostatecznie trend ten stał się tak wyraźny, że firma Ubisoft nie mogła go już dłużej ignorować i zdecydowano, że w tym roku, po raz pierwszy od siedmiu lat, nie ujrzymy nowej odsłony cyklu. Decyzję tę podjęto, aby dać autorom czas na wprowadzenie głębokich zmian, które mają przywrócić serii świeżość. Wielu zakładało, że jeśli się to powiedzie, to wydawca powróci do wypuszczania nowych części co roku, ale okazuje się, że nie jest to wcale przesądzone. Możliwe, że lata bez Assassin’s Creed pojawiać się będą regularnie.

Informacje te pochodzą ze zorganizowanej przez Ubisoft konferencji dla inwestorów. Podczas niej Yves Guillemot, czyli jeden z szefów firmy, omawiał stan całej marki i plany na przyszłość. Stwierdził on, że celem jest regularny cykl wydawniczy Assassin’s Creed, ale nie oznacza to koniecznie nowej gry każdego roku. Obecnie nad kolejną odsłoną pracuje jeden z najlepszych zespołów Ubisoftu i rezultaty są bardzo obiecujące. Guillemot uważa, że deweloperzy będą w stanie wynieść markę na nowy poziom.

Assassin's Creed: Syndicate zwiastun na premierę wersji PC (PL)

Assassin's Creed: Syndicate zwiastun na premierę wersji PC (PL) [1:16]

Decyzja o tym, co zrobić po premierze nowej odsłony w 2017 r. podjęta zostanie dopiero po tym, jak gra zadebiutuje na rynku. Wtedy wydawca będzie w stanie ocenić, czy powiodła się misja odświeżenia marki. Nie będzie już jednak presji, aby w kolejnym roku koniecznie musiała ukazać się nowa gra. Zamiast tego Ubisoft przeanalizuje co jest potrzebne, aby dokonać kolejnego wyraźnego skoku jakościowego i da twórcom tyle czasu, ile będą na to potrzebowali.

Ponadto jeden z pracowników wydawcy zdementował plotki sugerujące, że następna odsłona osadzona zostanie w czasach Inkwizycji, tak aby pasowała tematycznie do nadchodzącej kinowej adaptacji. Nie znaczy to, że w przyszłości deweloperzy nie wezmą się za te realia, ale na razie uważają, że podpięcie produkcji pod film zbyt mocno ograniczyłoby ich wolność twórczą. Przypomnijmy, że według innych niedawnych spekulacji, kolejna część cyklu osadzona będzie w starożytnym Egipcie.

Oczywiście, warto pamiętać, że gdy Yves Guillemot mówi o latach bez nowej odsłony, to ma on na myśli jedynie główny cykl. Ubisoft nie zamierza bowiem zaprzestać produkcji gier pobocznych, takich jak platformówkowa seria Assassin’s Creed Chronicles czy mobilne RPG akcji Assassin's Creed: Identity.

  1. Assassin's Creed – oficjalna strona marki
Marka Assassin's Creed może nigdy nie wrócić do corocznego cyklu wydawniczego  - ilustracja #3

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Zagraj w najlepsze gry!

Komentarze Czytelników (27)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
19.02.2016 13:32
SpecialBoy
13
Legionista

"Marka Assassin's Creed może nigdy nie wrócić do corocznego cyklu wydawniczego"

...i chwała im za to!

19.02.2016 13:39
odpowiedz
aro1999
9
Chorąży

No na reszcie chyba bo nie ma nad czym rozpaczać coroczne kopiuj/wklej już nie miało sensu.

19.02.2016 13:43
odpowiedz
truskolodz
140
WRWG

I dzięki stwórcy. Co za dużo to i fanboj nie chce.

19.02.2016 14:11
odpowiedz
NewGravedigger
101
spokooj grabarza

OH NOES!

19.02.2016 14:35
4
odpowiedz
1 odpowiedź
mohenjodaro
30
Lepiej już było

No cóż, co zarobili to ich. A że za 10 lat Asasynów raczej nikt nie będzie pamiętał, tak jak pamięta się historie Baldura, Dooma czy nawet głupiego Diablo, to chyba ich własna wina. Postawili na wariant telenoweli z debilnym wydłużaniem fabuły i wplataniem bezsensownych wątków.

Inna sprawa, że serię robiły przynajmniej 2 studia i jedno było zauważalnie lepsze od drugiego, być może po prostu rezygnują z tych co robili III i V część, które były już naprawdę dużymi gniotami.

Ogólnie jednak jestem hejterem serii AC, jedynkę przeszedłem 3 razy, ale od premiery Revolutions zrozumiałem, że teraz będzie tylko wyciąganie kasy i nie ma się co spodziewać ambitnej historii.

19.02.2016 14:51
3
jarooli
85
Would you kindly?

No cóż, co zarobili to ich. A że za 10 lat Asasynów raczej nikt nie będzie pamiętał, tak jak pamięta się historie Baldura, Dooma czy nawet głupiego Diablo, to chyba ich własna wina.

Wszystkich części na pewno nie, ale myślę, że na pewno wiele osób będzie zawsze bardzo miło wspominało przygody Ezio.

19.02.2016 15:17
-5
odpowiedz
4 odpowiedzi
Hydro2
103
Senator

Rayman w 3D i PoP. Reszta gier Ubi niech w ogóle nie powstaje, bo kto normalny woli takiego Asasyna od PoPa ? :P

19.02.2016 15:51
3
wojto96
85
I am no one

W takim razie jestem chyba nienormalny, ale ja wolę. PoP nigdy specjalnie mnie nie interesował, a gry o Assassynach zawsze miał coś w sobie że chciało mi się w nie grać, no przynajmniej do pewnego czasu.

Jednak irytuje mnie gdy ktoś narzuca innym kto co ma woleć, bo jeśli ktoś woli produkt A, od produktu B to jest nienormalny. Każdy ma prawo woleć to co mu bardziej odpowiada, a ty nie powinieneś nic do tego mieć.

post wyedytowany przez wojto96 2016-02-19 15:52:53
19.02.2016 21:32
Ghost2P
80
Still Alive

Jeśli chodzi o POP'a to mi się marzy, żeby Ubisoft zrobił coś w stylu Shadow of The Collosus (tyle, że w totalnie otwartym świecie) w klimatach Piasków Czasu lub najlepiej Duszy Wojownika.

Co do serii AC to szczerze mówiąc, sam nie wiem co można z nią zrobić. Idiotyzmy zabrnęły już za daleko.
Seria powinna się skończyc na III częsci.

Tak czy siak zawsze cudownie bede wspominal II i Brotherhood. Te gry były genialne <3

19.02.2016 21:57
-1
kaszanka9
73
Delbralstroperslerartor

Przecież PoP to jest assasyn, ubi tylko zmienił nazwę, bo nie chcieli płacić licencji za popa, a mechanika dokładnie ta sama.

21.02.2016 00:00
Descent
13
Chorąży

Ja.

19.02.2016 15:45
odpowiedz
wojto96
85
I am no one

Podejrzewam że cykl wydawniczy gier z serii AC będzie wymienny z filmami, czyli w jednym roku dostaniemy grę, a w następnym film, czyli mimo wszystko co roku dostaniemy wysoko budżetowego Assassyna.

19.02.2016 15:49
odpowiedz
Phantom Pain black
5
Legionista

Bardzo dobra wiadomość. Powiedziałbym, że raz na 3 lata AC mogłoby się pojawiać.

19.02.2016 16:12
odpowiedz
wcogram
75
Generał

Zamiast galopować na starej chorej kobyle będą ją prowadzić za lejce.

19.02.2016 16:17
odpowiedz
zarith
172

w sumie, i serii i graczom taka przerwa może wyjść tylko na dobrze

19.02.2016 16:33
2
odpowiedz
Steryd147
38
Centurion

Nareszcie dobra decyzja. Co 2 - 3 lata będzie ok wg mnie.

19.02.2016 17:25
odpowiedz
gżehol
17
Chorąży

Ja jako jedyny się z tego powodu nie cieszę. Dlaczego? bo lepiej jest mieć wybór czy w coś zagrać nawet rok po premierze czy wogóle nie mieć takiej możliwości. Assassyny są wtórne ale coroczna wirtualna turystyka historycznego miasta z super grafiką z kosmetycznymi poprawkami gameplayu jest ok. Poza tym jeśli chodzi o światy gier to ubi super je kreuje nie to co gówniane future jak cody czy inne.

19.02.2016 17:51
odpowiedz
1 odpowiedź
Piotrek.K
140
... broken ...

Nie chodzi o swiezosc tylko o fakt, ze gry sa niedorobionym gwnem, ktore coraz mniej osob jest wstanie polknac bez zapicia wodka, wiec sprzedaz spada.

Dwa lata sprawi, ze ludzie sie rzuca jak szczerbaty na suchary i beda miec mniejsze wymagania co do jakosci samej pozycji.

19.02.2016 21:22
;-p
16
Centurion

Zgadzam się z jednym, że po wydawaniu gry w toku 2 letnim większość się "rzuci" na kolejne części z uniwersum, ja jednak po 2 latach będę wymagał czegoś więcej niż ten SYF który dostałem w Syndicate (jeżeli to będzie przeskok jak z AC do ACII to będę zadowolony). Plus mam nadzieję że będzie to gra dobra fabularnie, bo od części III nie spotkałem się z taką co by mnie porwała (nie wspomnę tu nawet o ACII)

19.02.2016 21:36
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
JaspeR90k
49
ONE MAN ARMY

Seria Assassin's Creed to nie Call of Duty do którego wystarczy wrzucić kilkanaście małych mapek, fabułę na kilka godzin, wpuścić graczy na serwery i gotowe. Tu trzeba za każdym razem stworzyć wielki przemyślany świat, masę ciekawej dodatkowej aktywności pobocznej i dobrą fabułę na przynajmniej kilkanaście godzin a osiągnięcie czegoś takiego rok w rok w obliczu presji czasu i nacisków wydawcy jest raczej nie możliwe dla normalnego człowieka. Szkoda tylko że Ubisoft doszedł do takiego wniosku o przynajmniej dwa lata za późno.

20.02.2016 09:53
1
Koksu13
14
Legionista

Zgadzam się z tobą. Po ACIV powinny być 2 lata przerwy na dopracowanie AC Unity, wtedy marka nie straciła by twarzy a ten słaby mod do AC Unity o nazwie Syndicate nigdy by się nie pojawił. Mam nadzieje że kolejna część będzie mieć klimat na poziomi co najmniej ACIII w co oczywiście wątpię bo nie da się naprawić czegoś co się już zniszczyło. Najlepszy byłby restart serii.

20.02.2016 10:06
Sethlan
65
Oorah!

Stąd grę, co rok, tworzyło inne studio wewnętrzne.

20.02.2016 10:48
1
Zdzichsiu
48
Ziemniak

Wydawanie gry co roku =/= tworzenie gry w rok. Tak samo jest z Call of Duty, gdzie naprzemiennie trzy studia tworzą kolejne odsłony.

09.04.2016 18:00
FanBoyFrytek
15
Konsul

No przynajmniej wiadomo , które studio powinno zajmować się assassynem a tym którym nie wyszło spieprzać od assassyna i nie wracać :D

20.02.2016 10:10
1
odpowiedz
Predi2222
88
CROCHAX velox

może wreszcie się wezmą na poważnie za beyond good & evil 2 ....

20.02.2016 11:05
odpowiedz
AIDIDPl
91
PC-towiec

Marka Assassin's Creed może nigdy nie wrócić do corocznego cyklu wydawniczego ---> Ja płacze...

21.02.2016 10:39
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
126
VR Evangelist

O, moze wroce do gry ktora zostawilem po Brotherhood. Licze ze dluzszy czas pozwoli na zrobienie czegos nowego niz tylko jechaniu na stylu AC jaki znamy

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze