Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 stycznia 2016, 20:30

autor: Michał Kułakowski

Rise of the Tomb Raider – pierwsze recenzje wersji PC oraz porównanie ustawień graficznych

W sieci zaczęły ukazywać się pierwsze recenzje pecetowej wersji Rise of the Tomb Raider, w których rozgrywką oceniono także jakość konwersji tytułu. Producenci opublikowali również nowy trailer, prezentujący najważniejsze graficzne ulepszenia wprowadzone do portu.

Port wprowadza szereg nowych ustawień graficznych i opcji niedostępnych na Xboksie

Światowa premiera pecetowej wersji Rise of the Tomb Raider nastąpi jutro, co oznacza, że w sieci zaczęły pojawiać się pierwsze recenzje gry. Poza rozgrywką czy fabułą, przyglądają się one również jakości portu, przygotowanego przez holenderskie studio Nixxes Software, które odpowiadało za wersję PC pierwszego Tomb Raidera z 2013 roku. Krytycy zgodnie chwalą pracę Holendrów nad Rise of the Tomb Raider podkreślając, że nie mamy do czynienia jedynie z prostą konwersją. Twórcy zadbali o wprowadzenie wielu efektów graficznych niedostępnych na Xboksie One, a także o szeroką gamę opcji konfiguracyjnych. Jedynym minusem mogą być względnie wysokie wymagania sprzętowe. Według Serwisu Digital Foundry, aby otrzymać ustawienia graficzne zbliżone do tych z Xboksa One (wysoka jakość szczegółów, rozdzielczość 1080p, 30 fps-ów) musimy posiadać co najmniej czterordzeniowy procesor z rodziny Intel Core i5 oraz kartę graficzną GTX 960.

Rise of the Tomb Raider pierwsze recenzje wersji PC:

  1. PC Gamer – 83/100
  2. Videogamer – recenzja bez oceny
  3. GameWatcher – 9
  4. PCgamesN – 9
  5. Destructoid – analiza techniczna portu
  6. RPS – recenzja bez oceny
  7. Digital Foundry – analiza techniczna portu
  8. PC World – analiza techniczna portu

Poza analizami i recenzjami otrzymaliśmy także pierwsze porównania ustawień graficznych. Pozwalają one określić jak będzie wyglądała gra na różnych konfiguracjach sprzętowych i jak wypadają ona na tle oryginału z Xboksa One. Twórcy produkcji opublikowali również specjalny trailer prezentujący technologie graficzne wprowadzone do pecetowego portu we współpracy z firmą Nvidia.

Gra Rise of the Tomb Raider ukazała się pierwotnie w listopadzie 2015 roku na konsolach Xbox One i Xbox 360. Według producentów, tytuł sprzedał się w ponad milionowym nakładzie. Produkcja kontynuuje wątki rozpoczęte w pierwszej części z 2013 roku i opowiada o kolejnych przygodach Lary Croft, tym razem poszukującej tajemnicy nieśmiertelności. W tym tygodniu gra otrzymała fabularne rozszerzenia, zatytułowane Baba Yaga - Świątynia wiedźmy. Dodatek dostępny jest już na konsolach Xbox, a na komputerach PC pojawi się w momencie premiery podstawki.

  1. Recenzja gry Rise of the Tomb Raider (Xbox One) - pojedynek z Uncharted 4 będzie trudny
  2. Rise of the Tomb Raider – kompendium wiedzy
  3. Oficjalna strona gry Rise of the Tomb Raider