Wiadomość gry na świecie 18 grudnia 2014, 19:57

Street Fighter V powstaje na silniku Unreal Engine 4

Studio Capcom zawarło porozumienie z firmą Epic Games, dzięki któremu w nadchodzącej produkcji Japończyków, Street Fighter V, zostanie wykorzystany silnik Unreal Engine 4.

Od 5 grudnia, kiedy to do sieci wyciekł zwiastun Street Fighter V, informacji na temat kolejnej odsłony kultowej serii bijatyk było jak na lekarstwo. Wszystko wskazuje jednak na to, że przynajmniej o oprawę graficzną produkcji studia Capcom nie musimy się martwić – firma doszła z Epic Games do porozumienia, w ramach którego japoński zespół wykorzysta w swym nadchodzącym dziele silnik Unreal Engine 4.

Street Fighter V gameplay trailer

Street Fighter V gameplay trailer [1:29]

Street Fighter V powstanie więc w oparciu o tą samą technologię, z której skorzysta siódma część konkurencyjnej serii bijatyk, Tekken. Jak zapewniają twórcy, wybór akurat tego silnika powodowany był chęcią przeniesienia cyklu w prawdziwie nową generację. „Aby tego dokonać, potrzebujemy najnowocześniejszych i najlepszych dostępnych narzędzi – dlatego sięgnęliśmy właśnie po Unreal Engine 4” - stwierdził przedstawiciel Capcomu, Bochan Kim. Taka Kawasaki, menadżer japońskiego oddziału Epic Games, nazwał za to możliwość współpracy przy tworzeniu nowego Street Fightera wielkim zaszczytem, zaznaczając jednak, że wie, iż wiążą się z tym także ogromne oczekiwania fanów: „Obecnie pomagamy zespołowi Capcomu w jak najlepszym wykorzystaniu możliwości naszego silnika”.

Piąta odsłona serii Street Fighter zostanie stworzona przy użyciu najnowocześniejszej technologii. - Street Fighter V powstaje na silniku Unreal Engine 4 - wiadomość - 2014-12-18
Piąta odsłona serii Street Fighter zostanie stworzona przy użyciu najnowocześniejszej technologii.

Niestety, o tym, jak sprawdzą się te zapowiedzi w praktyce przekonamy się, według wcześniejszych zapowiedzi, dopiero w 2018 roku. Gra trafi wyłącznie do posiadaczy PC oraz PlayStation 4. Jeżeli jednak wierzyć zapewnieniom deweloperów, czekanie umili nam powstający od 2010 roku Tekken X Street Fighter.

  1. Oficjalna strona internetowa serii Street Fighter
  2. Oficjalna strona internetowa firmy Capcom
  3. Oficjalna strona internetowa firmy Epic Games

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
18.12.2014 20:58
SmileKiZZ
19
Green Arrow

Nie rozumiem, jaki jest sens użycia nowszej wersji Unreal Engine'u, jeśli ta gra wygląda ciągle tak samo. Jedyną różnicą będą większe wymagania i (może) oświetlenie w grze. Choćby użyli CryEngine3, to ta gra wciąż wyglądałby tak samo.

18.12.2014 21:14
odpowiedz
ttwizard
150
AzoriuS

Inny silnik nie musi oznaczać poprawy grafiki, lecz łatwiejsze pisanie gry.

18.12.2014 21:38
odpowiedz
kaszanka9
72
Delbralstroperslerartor

Czyli te ich filmiki to reżyserowane ściemy, co oni chcą robić 4 lata.

ttwizard [2]

lecz łatwiejsze pisanie gry.

ZObac zjak szybko wyjdzie, już 2018, no tak, strach pomyśleć co by było gdyby nie używali ue4, chyba 2022.

18.12.2014 22:01
odpowiedz
A_wildwolf_A
129
Generał

tekken 7 też będzie hulać na UE4 widać twórcy zrobili całkiem elastyczny engine
możliwe, że wybór padł dlatego, że wciąż mamy obiecane tekken v street fighter

18.12.2014 22:52
odpowiedz
TRX
110
Forumowy Cień

@ttwizard
"Inny silnik nie musi oznaczać poprawy grafiki, lecz łatwiejsze pisanie gry."
Otóż dokładnie o to chodzi.
Lecz 99,8% współczesnych graczy tego nie wie, i od razu widząc na pudełku logo jakiegoś wstrząsającego silnika, patrzy lubieżnie na swoją rękę a potem idzie do toalety. Sam UE4, nawet w prerenderowanych scenach, nie robi dużego wrażenia - serio, tak uważam. Frostbite czy CryEngine są w tym momencie pod względem wyglądu i wymagań lepsze.
(edit: w sensie wymagania są bardziej adekwatne do poziomu grafiki, niż u konkurencji. UE3 był pod tym względem genialny: gry na tym engine wyglądają nadal nieźle, a chodzą na tosterach).

18.12.2014 23:01
odpowiedz
Dragon_666
58
Get Twiztid

Ryu ma przedramie wieksze niz dwa bicki Burneiki.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze