force feedback

sprzężenie zwrotne

Wbudowany w niektóre kontrolery do gier (kierownice, dżojstiki, gamepady a nawet specjalistyczne myszy komputerowe) układ mechanizmów odpowiedzialnych za wibracje i wstrząsy urządzenia. Zadaniem Force Feedback jest dostarczanie graczowi dodatkowych bodźców dotykowych, zwiększających realizm zabawy. Technologia ta najczęściej wykorzystywana bywa w grach wyścigowych i symulatorach, a także w grach akcji. Z reguły gracze mogą też dostosować siłę wibracji do własnych preferencji.

Układ Force Feedback po raz pierwszy zastosowany został w 1976 roku przez firmę Sega w automatowej grze wyścigowej Moto-Cross.

20 czerwca 2011, 17:01

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl