SCUMM

Skrót od Script Creation Utility for Maniac Mansion, czyli nazwy skryptowego języka programowania rozwijanego w latach 1987-1998 przez firmę LucasArts i wykorzystywanego w grach przygodowych, w tym: Maniac Mansion (1987), The Secret of Monkey Island (1990) i Sam & Max Hit the Road (1993).

SCUMM był jednym z pierwszych uniwersalnych narzędzi deweloperskich, pozwalających twórcom gier na tworzenie lokacji, przedmiotów, a nawet scen dialogowych bez potrzeby ingerowania w kod źródłowy.

Maniac Mansion (1987), czyli pierwsza gra stworzona w oparciu o język skryptowy SCUMM. - 2012-12-17
Maniac Mansion (1987), czyli pierwsza gra stworzona w oparciu o język skryptowy SCUMM.

Prace nad dalszym rozwojem SCUMM-a zostały zarzucone w 1998 roku, wraz z przejściem ekipy deweloperskiej firmy LucasArts na silnik GrimeE, korzystający z darmowego języka skryptowego Lua.

20 czerwca 2011, 17:01

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl