lag

W informatyce to interwał czasowy pomiędzy wysłaniem pakietu informacji do serwera, a uzyskaniem odpowiedzi. W grach sieciowych (np. MMORPG) lag odnotowywany jest zwykle, gdy opóźnienie przekracza 1 sekundę, co objawia się nagłym przeskokiem w obrazowaniu świata gry.

Twórcy wielu gier sieciowych, jak Counter Strike: Source (2005), starają się znaleźć sposób na kompensację lagów.

Do najczęstszych powodów powstawania lagów należą przeciążenie serwera (wynikające z problemów technicznych lub nadmiernej liczby użytkowników online) oraz niska przepustowość łącza internetowego. Opóźnienia mogą przyczynić się do porażki gracza, który czekając na odpowiedź serwera nie może bieżąco reagować na rozwój sytuacji.

Duży lag często skutkuje całkowitym zerwaniem połączenia z serwerem gry.

20 czerwca 2011, 17:01

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl