filtrowanie anizotropowe

Stosowana przy tworzeniu trójwymiarowej grafiki komputerowej zaawansowana technika poprawy wyglądu obiektu pokrywanego teksturą. Filtrowanie anizotropowe jest rozwinięciem filtrowania trójliniowego, w odróżnieniu od którego uwzględnienia kierunek obserwacji.

Filtrowanie anizotropowe jest procesem wymagającym sporej mocy obliczeniowej układu graficznego. Próbki pobierane są z co najmniej 8 pikseli otaczających punkt przy równoczesnym uwzględnieniu skali odległości na wyimaginowanych osiach X-Y-Z, co pozwala uniknąć zniekształceń tekstur na obiektach położonych ukośnie względem płaszczyzny ekranu.

Intensywność filtrowania a poprawa jakości grafiki w grze wideo. - 2013-03-17
Intensywność filtrowania a poprawa jakości grafiki w grze wideo.

17 marca 2013, 14:24

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl