checkerboard rendering

Sposób renderowania grafiki, w którym obraz składa się z połowy docelowej liczby pikseli rozmieszczonych na ekranie na wzór szachownicy (stąd nazwa; ang. checkerboard – szachownica). Pozostałe piksele są tworzone z wykorzystaniem interpolacji, czyli techniki polegającej na tworzeniu nowych pikseli dopasowanych wizualnie do pikseli z nimi sąsiadujących. Dzięki checkerboard renderingowi możliwe jest podniesienie rozdzielczości obrazu przy jednoczesnym zachowaniu poziomu detali z rozdzielczości podstawowej, a co za tym idzie – przy mniejszym zapotrzebowaniu na moc obliczeniową.

Horizon Zero Dawn z 2017 roku to jedna z gier wykorzystujących dodatkową moc PlayStation 4 Pro i robiących użytek z techniki checkerboard renderingu. - 2018-07-12
Horizon Zero Dawn z 2017 roku to jedna z gier wykorzystujących dodatkową moc PlayStation 4 Pro i robiących użytek z techniki checkerboard renderingu.

Checkerboard rendering zyskał na znaczeniu w epoce ósmej generacji konsol stacjonarnych i ekranów o rozdzielczości 4K (3840 na 2160 pikseli), głównie za sprawą producentów PlayStation 4 oraz Xboksa One. Owe urządzenia otrzymały kolejno w 2016 i 17 roku mocniejsze wersje, które w teorii miały być zdolne do uruchamiania gier działających w rozdzielczości natywnej 4K; w praktyce tylko druga z wymienionych maszyn posiadała wystarczającą moc obliczeniową, by temu sprostać w większości ówczesnych produkcji.

12 lipca 2018, 17:07

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl