Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS
Słownik gracza 20 czerwca 2011, 17:01

system klasowy

System rozwoju bohatera (najczęściej występujący w grach cRPG) uwzględnieniający preferencje i ograniczenia wynikające z profesji/klasy wybranej na etapie kreacji postaci.

W grach z systemem klasowym gracz może rozwijać umiejętności kontrolowanej przez siebie postaci w kierunkach, które przypisane zostały do danej klasy (np. otwieranie zamków u złodzieja, walka różnymi rodzajami broni u wojownika). Nauczenie się innych jest niemożliwe lub obarczone ograniczeniami.

System klasowy w grze Dungeons & Dragons Online (2006) pozwala rozwijać umiejętności także spoza klasy bohatera, ale trzeba na to wydać więcej punktów rozwoju. - 2012-12-17
System klasowy w grze Dungeons & Dragons Online (2006) pozwala rozwijać umiejętności także spoza klasy bohatera, ale trzeba na to wydać więcej punktów rozwoju.

Z systemem klasowym na ogół wiążą się także ograniczenia w dostępie do określonych elementów wyposażenia, w tym broni i pancerzy (np. mag nie może nosić ciężkich zbroi, kapłan nie może używać broni siecznej).

Przeciwieństwem systemu klasowego w grach jest system bezklasowy.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz