Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS
Słownik gracza 20 czerwca 2011, 17:01

RTS

ertees, strategia czasu rzeczywistego

Odmiana gier strategicznych, w których rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym, a więc bez podziału na tury i kolejki. W strategiach czasu rzeczywistego gracz na bieżąco podejmuje działania i jest informowany o ich skutkach, co znacznie zwiększa tempo akcji.

Pierwsze RTS-y powstały w latach 80. ubiegłego wieku, jednak popularności tego typu grom przysporzyła dopiero produkcja studia Westwood – Dune II: Battle for Arrakis (1992).

Strategie czasu rzeczywistego różnią się pod względem tematyki i sposobu prezentacji świata, jednak większość bazuje na podobnym schemacie działania. Gracz kontroluje poczynania jednej z konkurujących frakcji. Jego zadaniem jest pozyskiwać surowce, zbudować zaplecze gospodarcze, stworzyć silną armię i zająć tereny przeciwnika.

StarCraft II: Wings of Liberty (2010) to zdaniem niektórych graczy idealna strategia czasu rzeczywistego. - 2012-12-17
StarCraft II: Wings of Liberty (2010) to zdaniem niektórych graczy idealna strategia czasu rzeczywistego.

W wielu współcześnie produkowanych RTS-ach często pojawiają się zapożyczenia np. z gier cRPG (bohaterowie, poziomy doświadczenia) i akcji. Dosyć popularnym zabiegiem jest również łączenie elementów strategii czasu rzeczywistego i turowych, czego przykładem może być seria Total War.

Przykłady RTS-ów: Warcraft III: Reign of Chaos (2002), StarCraft II: Wings of Liberty (2010), Kozacy: Europejskie Boje (2000).

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz