model postaci

W grafice 3D wykorzystywanej na potrzeby gier wideo trójwymiarowe obiekty (w tym postacie) przedstawiane są najczęściej za pomocą siatki wielokątów, połączonych ze sobą wierzchołkami i krawędziami, na które następnie nakładane są tekstury. Każdy z wielokątów cechuje się ustalonymi stopniami swobody, odpowiadającymi możliwości przemieszczania się i deformacji, co ma znaczenie m.in. dla naturalności animacji ruchu.

Porównanie modelu postaci 3D z różnym zagęszczeniem przestrzennej siatki wielokątów na przykładzie Lary Croft, bohaterki serii Tomb Raider. - 2012-12-17
Porównanie modelu postaci 3D z różnym zagęszczeniem przestrzennej siatki wielokątów na przykładzie Lary Croft, bohaterki serii Tomb Raider.

O jakości modeli postaci w grze najczęściej decyduje stopień zagęszczenia wielokątów, z których składa się siatka przestrzenna. Im jest on większy, tym bardziej realistycznie odzwierciedlone zostają kształty.

20 czerwca 2011, 17:01

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl