Fighting Force to chodzona bijatyka opracowana przez studio Core Design, autorów m.in. hitowego cyklu Tomb Raider. Produkcja jest jednym z pierwszych reprezentantów gatunku stworzonych od podstaw w trójwymiarze.
Koniec XX wieku. Stojący na czele wpływowej organizacji kryminalnej Doktor Zeng jest przekonany, że wraz z końcem tysiąclecia dojdzie do apokalipsy. Jego przepowiednie jednak się nie sprawdzają. Rozczarowany i przekonany o pomyłce historii, szaleniec postanawia samodzielnie doprowadzić do końca świata. Z misją powstrzymania go wyrusza czwórka śmiałków, Hawk Manson, Mace Daniels, Alana McKendricks oraz Ben "Smasher" Jackson. Po drodze muszą stawić czoła dziesiątkom popleczników Zenga, gotowych oddać życie za swojego przywódcę.
Fighting Force to chodzona bijatyka, w której gracz przemierza kolejne obszary i mierzy się w fizycznych starciach z napotkanymi przeciwnikami. Tytuł wyróżnia w pełni trójwymiarowe środowisko gry, które umożliwia swobodne poruszanie się w każdym kierunku. Na każdej z plansz nie brakuje elementów, które mogą zostać zniszczone oraz przedmiotów do wykorzystania w pojedynkach z wrogami. Autorzy przygotowali wiele zróżnicowanych map, na których toczy się akcja, od ulic miasta i centrum handlowego, po tajną bazę Doktora Zenga na jego prywatnej wyspie.
Do dyspozycji graczy są cztery postacie, które różnią się siłą i szybkością, a także posiadają unikalne ataki specjalne. Nastoletnia Alana zadaje najmniej obrażeń, ale jest najzwinniejsza, Smasher jest powolny, ale nadludzko silny, z kolei Hawk i Mace łączą niezłą szybkość z solidną siłą. Podczas walk każdy z wojowników może używać nie tylko własnych pięści i nóg, ale też korzystać z broni odebranych przeciwnikom, w tym kijów i pistoletów, a także znalezionych na mieście przedmiotów, jak kosze na śmieci czy części zniszczonych samochodów.
Fighting Force umożliwia zabawę pojedynczemu graczowi, a także wspólne ukończenie modułu kampanii w multiplayerze, z drugą osobą na wspólnym ekranie. W takim przypadku poziom trudności nieco wzrasta, a liczba przeciwników jest większa, by tytuł nadal stanowił wyzwanie.
Produkcja Core Design jest trójwymiarową chodzoną bijatyką, w której autorzy starali się przedstawić świat możliwie zbliżony do rzeczywistego. Za projekty postaci odpowiada doświadczony rysownik komiksowy, Marc Silvestri, który karierę zaczynał jeszcze w latach 80. XX wieku i współpracował m.in. z wydawnictwami Marvel oraz DC.
Autor opisu gry: Norbert Szamota
Platformy:
PlayStation 1 31 października 1997
PC Windows 18 października 1997
PlayStation 3 25 listopada 2009
PlayStation Vita 28 sierpnia 2012
PlayStation Portable 25 listopada 2009
Producent: Core Design
Wydawca: Square Enix
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry Fighting Force:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 166MHz, 32MB RAM, karta grafiki 4 MB, Windows 95.
PlayStation 3
Wspiera:
PlayStation Network
PlayStation Portable
Wspiera:
PlayStation Network
PlayStation Vita
Wspiera:
PlayStation Network
Średnie Oceny:
Średnia z 399 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Michał_K
Ekspert
2023.12.21
Pamiętałem "Fighting Force" jako lepsze mordobicie, ale chyba zagrałem w to po raz ostatni. Nawet nie chodzi o to, że to się zestarzało, ale o monotonię. To nadal dobra gra, ale jak na rok 1997. Wówczas dużo można było wybaczyć, bo bijatyki w pełni 3D stawiały swoje pierwsze kroki. Trochę to wygląda tak, jakby z pośpiechu nie zdążono tej gry rozwinąć. Jej mocnym punktem jest możliwość szybkiego ukończenia rozgrywki w trybie kooperacji -> 7/10.
Michał Mańka
GRYOnline.pl Team
2016.03.17
zanonimizowany622647 Legend
To nie jest gra z gatunku z mojej bajki ale tą akurat lubię. Zagrywałem się na PSX, teraz z sentymentu kupiłem sobie na PC :)
MaXXii Generał
Mało kto wie że Fighting Force pierwotnie miało być czwartą odsłoną Streets of Rage w pełnym 3D. Jednak zrezygnowano z tego pomysłu i nazwę zmieniono, a sam design stworzono inny. Aczkolwiek widać podobieństwo, Fighting miało naprawdę niezły potencjał ale go nie wykorzystano. W dobie beat'em up'ów na PSXa brakowało tego typu gier, bo te królowały na automatach. A szał na Die Hard Arcade był całkiem niezły, Core Design dobrze wykonało swoją robotę, lecz było to zbyt mało aby o Fighting Force było wystarczająco głośno, w końcu 1997 rok to naprawdę zalew świetnych tytułów na każdą platformę na jaką pojawił się Fighting.
Gra bardzo mi się podobała, grałem w nią pierw na PC dopiero potem na PSXa, no i na konsoli lepiej się grało tak czy siak, śmiesznie było nawet bardzo mam miłe wspomnienia z ta grą. Nawet po latach powrót do gry to już bardziej ciekawostka ale bardzo nostalgiczna i miła naprawdę polecam sobie odpalić ten tytuł, dziś już takich gierek nie ma. A jak nie jesteś pewien to zachęcam do obejrzenia mojej recenzji.
remag Konsul
Aż się dziwię, że ta gra nadal nie doczekała się wersji cyfrowej powstałej z myślą o platformach pokroju Steama i to pomimo tylu lat na karku. Naprawdę kawał dobrej roboty.