Średniawo. Przy moim sprzęcie mam wachania klatek (wgrane dzisiaj najnowsze stery o które gra sama prosiła przy starcie), wszystko na ultra, DLSS włączony. Liczba klatek jest bardzo dobra bo powyżej stu cały czas. Gorzej, że jest mały stuttering niekiedy i mimo tych stu klatek mam wrażenie jakby było o wiele mniej.
Wiadomo, to rzecz gustu, ale dla mnie muzyka z jedynki była lepsza. W dwójce mnie wręcz denerwowała w czasie eksploracji.
No i to co dla recenzenta jest wadą: "Skacze, biega i walczy tak samo jak w pierwszej części",
dla mnie to zaleta. Bez udziwnień ma być i tyle :-)
To deliver the highest possible quality and stability at launch, we’ve decided to temporarily disable ray tracing while we finalize some last-minute optimizations. This is a top priority (P0) for our team, and we’re working to enable it as quickly as possible after release
Jakby ktoś się zastanawiał gdzie się podziało RT bo sam byłem zaskoczony , że nie ma w opcjach mimo zapowiedzi i zwiastunach nvidia
W jednym poście napisali, że fabuła to gówno a teraz tu piszą, że jest fajna... zdecydujcie się.
Można mieć różne opinie pracując w jednej redakcji. Mi na przykład fabuła totalnie nie podeszła, tak samo voice actor Kyle'a Crane'a w polskiej wersji. Za bardzo próbuje być polskim Batmanem, a przy okazji są momenty gdzie widzę że został źle poprowadzony przy pracy - scenariusz jest tu największym problemem a nie nawet sam aktor, który robił co mógł. Ale poza tym gameplayowo bawiłem się świetnie, jazda autem to dla mnie powrót do Carmageddonu, a wizualnie jest tu jedna z najpiękniejszych lokacji wśród polskich gier. Tu akurat tego nie ma, ale na GOLu często są ramki w reckach żeby właśnie pokazać te różne opinie - to kto cię bardziej przekonuje zależy od ciebie i twoich potrzeb/wymagań.
Cóż można rzecz jak nie to, że to jest cudowny czas by być graczem.
Wystarczy poczekać pół roku na łatanie i do grania.
po zachodzie słońca zawsze pozostajemy zwierzyną, która przy byle błędzie musi ratować się błyskawiczną ucieczką do najbliższego schronienia.
To wlasnie mi sie nie podobalo w dwojce. Parkour umozliwial ucieczke z prawie kazdej sytuacji.
Po trzech godzinach powiem tak:
- optymalizacja jaka jest z tego co mam to napisałem wyżej pod postem Dextera.
- walka jest średnia pod względem wyczucia odległości od wroga i zadawania mu ciosów, do tego bloki jakby nie działały (chyba że mają nie działać na zombie), natomiast kiedy już przywalisz zombiakowi i go łamiesz czy siemasz to jest bardzo fajnie.
- graficznie bardzo ładnie.
- dobrze zrealizowany dubbing, Crane ma teraz o niebo lepszy głos niż ten dziecięcy w jedynce.
- muzyka wpadająca w ucho i pasująca do sytuacji.
- noc jest ciemna i straszna.
- prowadziłem jedno auto i albo każdy samochód prowadzi się inaczej (mam nadzieję) i na taki wóz trafiłem, albo model jazdy jest tragiczny. Jak cegła ślizgająca się na mydle, nie wiem jak inaczej to określić.
Ta seria byłaby super gdyby nie było w niej zombie i parkouru. Oba elementy są równie irytujące.
Ciekawy punkt widzenia. A co byś widział zamiast tego? Far Cry czy coś podobnego?
Gdzie wady?
Jedyny który mnie zrozumiał. Tak, gdyby to było bardziej w stylu Far Cry to byłoby o wiele lepsze. Dying Light jest po prostu serią frustrujących gier. Walka z zombie to żadna przyjemność, to kara. A jeśli nie walka to pozostaje nam ucieczka. I niby jest to lepsza opcja ale totalnie leży sposób poruszania się po mieście. W pierwszej części miałem problem ukończyć tutorial bo sterowanie i doskakiwanie do wszelkich belek jest totalnie nieintuicyjne. Jest Tomb Raider, jest Assassin’s Creed, w nich jest to zrobione perfekcyjnie. Ale oczywiście Techland musiał na nowo wymyślić koło i zrobić to po swojemu przez co leży to po całej linii. Wystarczy porównać wspinanie się na jakiś wysoki budynek w Assassin’s Creed, wspinanie się na wieżę w Far Cry, a wspinanie się na wieżę w Dying Light.
W tym ostatnim z jednej strony jesteśmy informowani że nasza postać jest zwinna jak małpa i złapie się wszystkiego, a nagle okazuje się że no akurat w tym miejscu nie więc siup z 50 metrów prosto na ryj chociaż sekundę wcześniej złapaliśmy się identycznej belki / rurki ale z drugiej strony wieży.
Moja recenzja.Zagrać zapomnieć.Natomiast w edycji deluxe jest smaczek z tą mapą castor woods dostajesz jak to twórcy napisali by miec zawsze przy sobie ,tylko zapomieli dodac że pobiera ci się ta mapa w PDF i masz tylko na dysku a nie w grze.
https://youtu.be/AEEENrkRgFs
Nie piszecie tutaj o misjach-wypełniaczach, o których mówicie w video.
W video wspominacie, że polski dubbing jest drętwy, a główna postać próbuje udawać batmana i to samo jest z angielskimi głosami. Tutaj o głosach mówicie jedynie pozytywnie.
Krytykowany jest także nudny scenariusz i rozwleczony gameplay, a tutaj fabułę wychwalacie pod niebiosa.
Jak w takim razie gracze mają ufać recenzjom skoro nawet ta sama redakcja ma dwie kompletnie różne opinie ?
Chwila, chwila. Są elementy w grach, które można oceniać w sposób bardziej subiektywny i takie, które da się ocenić bardziej obiektywnie. Na przykład jakość fabuły, feeling systemu walki, design miasta, muzyka to części składowe, które jednemu mogą się podobać, drugiemu nie. Ale jeśli mówimy o kwestiach technicznych, takich jak jakość dubbingu, to tutaj nie za bardzo jest pole do relatywizowania. Przyznam, że czuje podobny dysonans jak w przypadku kolegi pieterkova. Jedyny sposób żeby się przekonać jak jest faktycznie to ogranie gry samemu co zapewne uczynię gdy The Beast pojawi się na jakiejś sensownej promocji za jakiś czas.
kwestiach technicznych, takich jak jakość dubbingu
jakosc dubbingu - o ile nie mowisz doslownie o jakosci nagran - to nie jest kwestia techniczna, odbior gry aktorskiej tez jest subiektywny.
Czyli po angielsku będzie znośnie. W sumie brzmi jak powtórka z DL2 gdzie też ten dubbing słabo się komponował z grą. DL1 wspominam dobrze z polskim dubbingiem, ale wtedy może były inne wymagania techniczne graczy. Fabuła po większej ilości filmików wygląda ok, ale zdecydowanie brakuje reżyserii przy dialogach, które są zbyt sztywne, mam wrażenie, że Kyle chce się "całować" z większością rozmówców większość postaci stoi i rozmawia. W Starfieldzie mi tak to nie przeszkadzało bo były jakieś opcje dialogowe, które uzasadniały braki.
Żeby olać temat recenzji gier takich jak Borderlands 4 i Silksong to trzeba mieć naprawdę tupet xD Śmiało redakcjo, wysrajcie zamiast tego kolejne 50 newsów o promocjach na amazonie, na pewno nada wam to powagi...
Albo się uspokoisz i zaczniesz zachowywać jak przystało na dorosłego człowieka, albo za chwilę się pożegnamy. To po pierwsze.
Niczego nie olaliśmy. Recenzje powstają. 2k ma w głębokim poważaniu polskie media i gry dostaliśmy na premierę. To po drugie.
Silksong z racji przyjętej koncepcji twórców nie był rozsyłany do prasy wcześniej w ogóle. To po trzecie.
A my nie tworzymy recenzji po zabiciu pierwszego bossa i dwóch godzinach gry. To po czwarte.
No tak, ale to przynajmniej powinniście informować jakoś jakie recenzje będą czy kiedy, bo ta frustracja niektórych znikąd się nie bierze.
Najlepiej to byłyby jakis news albo jeszcze lepiej, w sekcji recenzji dodać dodatkową strefę z takimi informacjami newsami tylko tam albo nawet lub dodatkowo, zrobić to na zasadzie takich samych kafelków ja te już gotowych recenzji, tylko że z opisem w trakcie tworzenia czy coś w tym stylu, że niedługo będą te lub tamte.
Z góry by było wiadomo co jest w trakcie i nadchodzi, można nawet inne informacje tam dodać, jak postęp itp.
Nikt by nie narzekał, że już by było widać nadchodzące recenzje.
Serio? Pierwsze co robisz to grozisz mi banem i to ja rzekomo nie zachowuję się jak dorosły człowiek xD
Co do recenzji, jest taki kanał na youtubie złożony z waszych byłych pracowników i oni jakoś byli w stanie ograć przez prawie 50h Borderlandsy i dnia 11 września wypuścić solidny materiał. Czyli co, 2k jednak nie olewa wszystkich? To może jednak z Wami jest jakiś problem, skoro wydawca Was ignoruje mimo że jesteście największym portalem o grach w Polsce.
Nie grożę Ci, a przypominam o obowiązujących tu zasadach, które usilnie ignorujesz, starając się gwiazdorzyć. Uspokój się, ochłoń i zadaj swoje pytanie, a ci na nie odpowiem.
Tak, znajdziesz recenzje B4 w innych częściach internetu, ponieważ wydawca uznał, że influencerka i content creatorzy są ważniejsi niż "tradycyjne" media internetowe. Takich czasów dożyliśmy. Nie znajdziesz natomiast recenzji na Eurogamerze, CDAction, Gram czy nawet Filmwebie. Przecież wystarczyło to wygooglać i sprawdzić, nim zaczniesz wskazywać palcem. Swoją drogą, to niezwykłe zachowanie, szukać problemu tam, gdzie go w istocie nie ma. Bo to wydawca Twojej ukochanej gry ma na Ciebie wywalone - nie ja. Ja zrobiłem wszystko, aby ta recenzja, pomimo przeciwności, w ogóle powstała. I powstanie 24 września. Chcemy, aby recenzent tę grę naprawdę przeszedł, a nie przebiegł - ukończył fabułę oraz poznał ją od podszewki. Tego się nie da zrobić w 7 dni, że się tak w zawoalowany sposób odniosę.
Powinniśmy i staramy się to robić. Portal internetowy to jednak nie budynek, do którego wchodzi się jednym korytarzem, na którym wywiesić możesz tablicę ogłoszeń ze stosowną informacją. Przychodzicie do nas z różnych miejsc i wchodzicie różnymi sposobami - oraz, co równie istotne, w różne miejsca. Drzwiami i oknami, że się tak wyrażę i niekoniecznie na stronę listującą recenzje. Dlatego ciężko jest poinformować wszystkich.
ALE - Twój pomysł o sekcji informującej o tym, jakie recenzje powstają, jest ciekawy. Nie zawsze jednak możliwy do realizacji przez wzgląd na NDA. Niektóre umowy zakazują mediom w ogóle informować o tym, że grę się posiada. Pomyślimy jednak o tym, bo to ciekawy pomysł, dzięki.
Na razie patrząc po recenzji, uff..., ale patrząc po tym, że nieco za wcześnie na finalną konkluzję to jeszcze spróbuję wyciągnąć maximum przyjemności z DL2. Stan techniczny wygląda obiecująco, choć w w DL2 dalej powtarzają się błędy. Warto by pewnie zaczekać, aż będzie trochę więcej opinii 20h+.
I tak będę się kierował gameplay'em i od elementów psujących immersję będę priorytezował zakup teraz czy za rok. Zwłaszcza misje wypełniacze potrafią mnie wybić ze świata, zamiast tego chciałoby się "doradzić reżyserom" jak mają to robić lepiej. Też w pewnym momencie gameplay'u pojawiła się dziwna maszyna na złomowisku, niczym supremo z FarCry6 czy podczepiane balony w Just Cause ostatnim, najgorszym.
A jak z misjami głównymi?
Odwalili taka maniane jak w 1 bieg końcowy czy w 2 walka z bossem gdzie w razie śmierci tracisz zasoby i nie masz czym walczyć a save jest automatyczny więc game over?