Artykuły i opinie na temat gry Wartales

12 największych pereł Steama 2023, które mogliście przegapić
artykuł22 kwietnia 2023
Nie samymi największymi hitami człowiek żyje, bo są jeszcze mniejsze gry, które też zasługują na uwagę – tzw. perełki. Steam jest ich prawdziwą skarbnicą, a my tymczasem oświetlamy najciekawsze jej zakamarki.

Nadchodzące gry RPG, na które nie czekacie, a powinniście
artykuł6 listopada 2022
Nadchodzące miesiące będą wypełnione premierami. Nie wszystkie gry RPG da się jednak zauważyć. Na poniższej liście znajdziecie tytuły RPG, które warto mieć na uwadze.

Gry RPG 2022 roku, na które nie czekacie, a powinniście
artykuł8 stycznia 2022
Choć w 2022 roku nie zabraknie wielkich RPG, na liście do zagrania tysięcy fanów znajduje się również co najmniej kilkanaście mniej znanych „indyków”. Czasem tak oryginalnych, że jeżeli technikalia nie zawiodą, może uda im się odnieść sukces.

Nie tylko hity AAA - małe gry, na które czeka redakcja
artykuł18 września 2021
Kalendarz growych premier jest już znany na lata do przodu. W redakcyjnym gronie postaraliśmy się wybrać z niego produkcje mniej oczywiste, a niektórzy pokusili się nawet o selekcję tytułów jeszcze niezapowiedzianych.
Przeczytaj również:

Najlepsze gry RPG wszech czasów - ranking top 100 hitów, których historii i wyborów nie da się zapomnieć
artykuł2 czerwca 2025
Mamy dopiero czerwiec, a 2025 rok już przyniósł nam taką perełkę w gatunku RPG jak Clair Obscur: Expedition 33. To zresztą niejedyna świetna produkcja role playing, jaka ukazała się w pierwszej połowie tego roku.

Najlepsze gry z otwartym światem - top 100 open worldów
artykuł30 kwietnia 2025
Gry typu open world i sandboxy od lat kuszą nas pięknymi widokami, mnogością aktywności do wykonania i obietnicami kilometrów niezwykłej przestrzeni do poznania. Wybraliśmy sto najlepszych gier z otwartym światem.

Wolę liniowe doświadczenia niż otwarte światy i ogrom swobody - o iluzji i ciężarze wolności w grach
artykuł22 listopada 2024
Wolność była od bardzo dawna wartością nadrzędną dla wielu twórców gier. Dziś, po latach powtarzania mantry otwartych światów i traktowania ich jako osi designu, twierdzę, że kajdany, z których się długo wyrywaliśmy, nie ciążyły nam aż tak bardzo.