Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Artykuły i opinie na temat gry Doom (1993)

Szef idzie! Gry w pracy – podpowiadamy w co i jak grać
Szef idzie! Gry w pracy – podpowiadamy w co i jak grać

artykuł15 lipca 2020

Ostatnio zachęcaliśmy Was do zdobycia pracy w branży gier, dziś pomożemy Wam ją stracić. Dlaczego? Bo polecamy gry, w które możecie grać w robocie.

Dekalog Dooma – 10 przykazań, które id Software dało FPS-om
Dekalog Dooma – 10 przykazań, które id Software dało FPS-om

artykuł19 marca 2020

Annus Domini 1993 to moment w dziejach interaktywnej rozrywki, gdy studio id Software zapoczątkowało nową religię. Kościół Zagłady po dziś dzień gromadzi miliony wiernych (fanów) i inspiruje licznych naśladowców. Oto zasady, na których został wzniesiony.

Obcy, Metallica i Gabe Newell – 7 rzeczy, których nie wiesz o Doomie
Obcy, Metallica i Gabe Newell – 7 rzeczy, których nie wiesz o Doomie

artykuł28 lutego 2020

Zadajesz sobie może pytanie: jakie niby tajemnice mogłaby kryć seria Doom? Toż to gry prymitywne, jakich mało. Spluwa pośrodku ekranu, horda demonów i krwawa rzeź w rytmie ostrej muzy. Co takiego mogłoby mi tu umknąć?

Jeśli coś ma ekran, to można na tym grać w Dooma
Jeśli coś ma ekran, to można na tym grać w Dooma

artykuł9 września 2018

Jedna z najbardziej znanych strzelanek w historii działa na aparacie fotograficznym, termostacie i pokładowym komputerze Porsche 911. Dlaczego pasjonaci wciąż portują Dooma, choć od premiery minęło już ćwierć wieku?

Ewolucja grafiki 3D na przestrzeni lat – historia rozwoju tekstur w grach
Ewolucja grafiki 3D na przestrzeni lat – historia rozwoju tekstur w grach

artykuł28 sierpnia 2018

Tekstury w dalszym ciągu pozostają jednym z najważniejszych aspektów grafiki 3D. W tym artykule pragniemy przybliżyć najistotniejsze gry, które wyróżniły się pod tym względem.

Najlepsze giwery w grach - nasza dziesiątka kultowych broni
Najlepsze giwery w grach - nasza dziesiątka kultowych broni

artykuł28 grudnia 2013

Pukawka pukawce nierówna. Oto zestawienie dziesięciu kultowych giwer, bez których gry nie byłyby takie same.

Gry pięknieją na wiosnę – cz. 1
Gry pięknieją na wiosnę – cz. 1

artykuł20 kwietnia 2009

Wiosną wszystko pięknieje. Wiekowe gry również – przedstawiamy listę najciekawszych sposobów na poprawienie oprawy graficznej wybranych tytułów.

15 lat Dooma!
15 lat Dooma!

artykuł10 grudnia 2008

Dziś mija 15 lat od premiery kultowego Dooma. Okazja to wyśmienita, by trochę powspominać i zajrzeć za kulisy powstawania jednej z największych legend w historii komputerowej rozrywki.

Doom - recenzja filmu
Doom - recenzja filmu

artykuł21 października 2005

„Wiedzieliśmy, że fabuła filmu zostanie znacznie zmodyfikowana w stosunku do tego, co można było zobaczyć w pierwszej i trzeciej odsłonie Dooma. Ma to swoje dobre i złe strony.”

1... 2... 3... 4... Doom!
1... 2... 3... 4... Doom!

artykuł14 września 2005

Do tej pory ekranizacje gier komputerowych wywoływały raczej rozpacz niż jęk rozkoszy. Czy film Doom reżyserowany przez naszego rodaka – Andrzeja Bartkowiaka – ma szanse przełamać ten stereotyp? Przekonamy się o tym już niedługo...

SHOOTERY, czyli co wy wiecie o zabijaniu!? Historia gatunku
SHOOTERY, czyli co wy wiecie o zabijaniu!? Historia gatunku

artykuł24 kwietnia 2001

Tekst ten w całości poświecony będzie historii gatunku gier komputerowych, jakim stały się wszelkiego rodzaju strzelaniny. Będzie to raczej podróż sentymentalna z domieszką wspomnień autora z czasów, kiedy powstawały pierwsze strzelaniny FPP na PC.

Przeczytaj również:

4 rzeczy, których GTA 6 może nauczyć się od Cyberpunka 2077
4 rzeczy, których GTA 6 może nauczyć się od Cyberpunka 2077

artykuł20 stycznia 2021

Wielkie miasto, samochody, strzelaniny – te rzeczy na pewno łączą Cyberpunka i GTA. W prawie ośmioletniej już grze Rockstara widać oznaki starości, co więc mogłoby podpatrzeć GTA 6 od produkcji RED-ów?

Przeprosiny CD Projektu za Cyberpunka, czyli szybka lekcja, czego lepiej nie mówić
Przeprosiny CD Projektu za Cyberpunka, czyli szybka lekcja, czego lepiej nie mówić

artykuł15 stycznia 2021

Excuses are like assholes. Everyone has one and they all stink. Szkoda, że CEO CD Projekt Red Marcin Iwiński nie znał tego angielskiego powiedzenia. Jego przeprosiny zabrzmiałyby wtedy dużo lepiej.

Najgorsze gry 2020 roku - 13 tytułów, na które lepiej było nie czekać
Najgorsze gry 2020 roku - 13 tytułów, na które lepiej było nie czekać

artykuł9 stycznia 2021

2020 rok zapamiętamy przede wszystkim jako rok zarazy. Oprócz niej humor psuły nam jednak także bardzo złe gry. Oto te najsłabsze.