Artykuły i opinie na temat gry Doom (1993)

Szef idzie! Gry w pracy – podpowiadamy w co i jak grać
artykuł15 lipca 2020
Ostatnio zachęcaliśmy Was do zdobycia pracy w branży gier, dziś pomożemy Wam ją stracić. Dlaczego? Bo polecamy gry, w które możecie grać w robocie.

Dekalog Dooma – 10 przykazań, które id Software dało FPS-om
artykuł19 marca 2020
Annus Domini 1993 to moment w dziejach interaktywnej rozrywki, gdy studio id Software zapoczątkowało nową religię. Kościół Zagłady po dziś dzień gromadzi miliony wiernych (fanów) i inspiruje licznych naśladowców. Oto zasady, na których został wzniesiony.

Obcy, Metallica i Gabe Newell – 7 rzeczy, których nie wiesz o Doomie
artykuł28 lutego 2020
Zadajesz sobie może pytanie: jakie niby tajemnice mogłaby kryć seria Doom? Toż to gry prymitywne, jakich mało. Spluwa pośrodku ekranu, horda demonów i krwawa rzeź w rytmie ostrej muzy. Co takiego mogłoby mi tu umknąć?

Jeśli coś ma ekran, to można na tym grać w Dooma
artykuł9 września 2018
Jedna z najbardziej znanych strzelanek w historii działa na aparacie fotograficznym, termostacie i pokładowym komputerze Porsche 911. Dlaczego pasjonaci wciąż portują Dooma, choć od premiery minęło już ćwierć wieku?

Ewolucja grafiki 3D na przestrzeni lat – historia rozwoju tekstur w grach
artykuł28 sierpnia 2018
Tekstury w dalszym ciągu pozostają jednym z najważniejszych aspektów grafiki 3D. W tym artykule pragniemy przybliżyć najistotniejsze gry, które wyróżniły się pod tym względem.

Najlepsze giwery w grach - nasza dziesiątka kultowych broni
artykuł28 grudnia 2013
Pukawka pukawce nierówna. Oto zestawienie dziesięciu kultowych giwer, bez których gry nie byłyby takie same.

Gry pięknieją na wiosnę – cz. 1
artykuł20 kwietnia 2009
Wiosną wszystko pięknieje. Wiekowe gry również – przedstawiamy listę najciekawszych sposobów na poprawienie oprawy graficznej wybranych tytułów.

15 lat Dooma!
artykuł10 grudnia 2008
Dziś mija 15 lat od premiery kultowego Dooma. Okazja to wyśmienita, by trochę powspominać i zajrzeć za kulisy powstawania jednej z największych legend w historii komputerowej rozrywki.

Doom - recenzja filmu
artykuł21 października 2005
„Wiedzieliśmy, że fabuła filmu zostanie znacznie zmodyfikowana w stosunku do tego, co można było zobaczyć w pierwszej i trzeciej odsłonie Dooma. Ma to swoje dobre i złe strony.”

1... 2... 3... 4... Doom!
artykuł14 września 2005
Do tej pory ekranizacje gier komputerowych wywoływały raczej rozpacz niż jęk rozkoszy. Czy film Doom reżyserowany przez naszego rodaka – Andrzeja Bartkowiaka – ma szanse przełamać ten stereotyp? Przekonamy się o tym już niedługo...

SHOOTERY, czyli co wy wiecie o zabijaniu!? Historia gatunku
artykuł24 kwietnia 2001
Tekst ten w całości poświecony będzie historii gatunku gier komputerowych, jakim stały się wszelkiego rodzaju strzelaniny. Będzie to raczej podróż sentymentalna z domieszką wspomnień autora z czasów, kiedy powstawały pierwsze strzelaniny FPP na PC.
Przeczytaj również:

4 rzeczy, których GTA 6 może nauczyć się od Cyberpunka 2077
artykuł20 stycznia 2021
Wielkie miasto, samochody, strzelaniny – te rzeczy na pewno łączą Cyberpunka i GTA. W prawie ośmioletniej już grze Rockstara widać oznaki starości, co więc mogłoby podpatrzeć GTA 6 od produkcji RED-ów?

Przeprosiny CD Projektu za Cyberpunka, czyli szybka lekcja, czego lepiej nie mówić
artykuł15 stycznia 2021
Excuses are like assholes. Everyone has one and they all stink. Szkoda, że CEO CD Projekt Red Marcin Iwiński nie znał tego angielskiego powiedzenia. Jego przeprosiny zabrzmiałyby wtedy dużo lepiej.

Najgorsze gry 2020 roku - 13 tytułów, na które lepiej było nie czekać
artykuł9 stycznia 2021
2020 rok zapamiętamy przede wszystkim jako rok zarazy. Oprócz niej humor psuły nam jednak także bardzo złe gry. Oto te najsłabsze.