Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Artykuły i opinie na temat gry Darkest Dungeon

Najlepsze gry roguelike na PC i konsole. 18 smacznych rogali do ogrywania bez końca
Najlepsze gry roguelike na PC i konsole. 18 smacznych rogali do ogrywania bez końca

artykuł8 sierpnia 2024

Walcz, umieraj, odradzaj się... i zacznij od nowa. To znana od lat i wciąż popularna formuła rozgrywki w przeróżnych, najczęściej mniejszych, niezależnych produkcjach. Tym razem chcemy przybliżyć te najlepsze i najbardziej angażujące „rogaliki”.

Najlepsze kampanie fabularne, które stworzyli fani gier
Najlepsze kampanie fabularne, które stworzyli fani gier

artykuł13 lutego 2022

Mody do gier kojarzą się przeważnie z poprawkami wizualnymi albo bardziej płynnymi animacjami towarzyszy. I tak najczęściej jest. Fabularna zawartość przygotowana przez fanów to rzadkość – żeby wszystko działało, jak należy, wymaga bowiem ogromnego nakład

Po piąte: nie zabijaj. O moralnych dylematach w grach wideo
Po piąte: nie zabijaj. O moralnych dylematach w grach wideo

artykuł15 października 2021

W branży, która od dobrych kilku lat ma fioła na punkcie „trudnych wyborów moralnych”, mało który deweloper potrafi sprawić, by były one integralną częścią rozgrywki. Ale jest studio, które mogłoby zorganizować specjalistyczne kursy o tej tematyce.

10 świetnych narratorów z kultowych gier
10 świetnych narratorów z kultowych gier

artykuł14 września 2021

Najlepszy kawał można zepsuć, a najciekawszą historią wywołać drzemkę u słuchaczy. Chcąc uniknąć tego problemu, twórcy gier wideo zatrudniają pierwszej klasy aktorów, którzy później czarują nas swoimi głosami.

Cthulhu w .exe - 10 najlepszych gier inspirowanych mitologią Lovecrafta
Cthulhu w .exe - 10 najlepszych gier inspirowanych mitologią Lovecrafta

artykuł6 czerwca 2021

Lovecraft za życia był twórcą niszowym. Ot, pisarz, któremu zdarzało się publikować w magazynach z opowiadaniami grozy, a pod koniec życia stać się literackim guru dla garstki zapaleńców. Czy z grami o Cthulhu i spółce jest podobnie?

W co grają Polacy? Te gry na PS4 lubimy bardziej niż inni
W co grają Polacy? Te gry na PS4 lubimy bardziej niż inni

artykuł12 października 2020

W dobie globalizacji gier wideo Polacy wciąż mają określone gusta i pewne produkcje lubią lepiej niż większość świata, a inne, na punkcie których za granicą się szaleje, u nas przechodzą bez echa.

Gry ze Steam, które Polacy pokochali bardziej niż reszta świata
Gry ze Steam, które Polacy pokochali bardziej niż reszta świata

artykuł11 września 2019

Jesteśmy specyficzni i to widać także na Steamie. Gry, które cały świat uznaje za średniaki dla nas potrafią być arcydziełami. Dlaczego? Przyjrzyjmy się konkretnym przypadkom.

Dlaczego w grach nie boimy się Szatana, a przeraża nas śpiący Cthulhu?
Dlaczego w grach nie boimy się Szatana, a przeraża nas śpiący Cthulhu?

artykuł25 listopada 2018

Czemu Szatan nie straszy tak jak śpiący Cthulhu? Czego najbardziej boi się człowiek? I dlaczego tak trudno stworzyć dobrą grę o opętaniu? O tym wszystkim opowie Wam zawodowy psychiatra i zapalony gracz.

Dopamina, szczury i lootboxy – jak gry nie pozwalają naszemu mózgowi się nudzić
Dopamina, szczury i lootboxy – jak gry nie pozwalają naszemu mózgowi się nudzić

artykuł3 maja 2018

W skrzynkach z losową zawartością nie znajdziemy niczego, co zmieniłoby nasze życie na lepsze. Mimo to miliony graczy je kupują. To nie przypadek, lootboxy odwołują się do pierwotnych instynktów i stymulują nasze mózgi dokładnie tak, jak to lubimy.

Tanie granie na małym ekranie, czyli w co zagrać na marnym laptopie – część III
Tanie granie na małym ekranie, czyli w co zagrać na marnym laptopie – część III

artykuł1 lipca 2017

Ponownie mierzymy się z wyzwaniem skompletowania listy gier, którymi można raczyć się, nie dysponując pecetem z górnej półki. Oto kilkanaście stosunkowo nowych pozycji, które pójdą nawet na starszym laptopie.

Najtrudniejsze platyny – maksowanie pewnych gier na PlayStation to wyzwanie dla... szaleńców
Najtrudniejsze platyny – maksowanie pewnych gier na PlayStation to wyzwanie dla... szaleńców

artykuł25 stycznia 2017

Trofea i osiągnięcia w grach potrafią zarówno wydłużyć przyjemność obcowania z danym tytułem, jak i skutecznie uprzykrzyć życie. Oto lista najtrudniejszych platyn do zdobycia.

Najlepsze gry 2016 roku – 16 ulubionych tytułów redakcji
Najlepsze gry 2016 roku – 16 ulubionych tytułów redakcji

artykuł6 stycznia 2017

Redaktorzy i współpracownicy serwisów GRYOnline.pl i tvgry.pl wybrali najlepsze ich zdaniem gry minionego roku. Oto kilkanaście pozycji, które najbardziej przypadły nam do gustu.

10 hardkorowych gier RPG – na tych erpegach połamiesz sobie zęby
10 hardkorowych gier RPG – na tych erpegach połamiesz sobie zęby

artykuł6 sierpnia 2016

Dzięki Dark Souls gracze rozsmakowali się w trudnych RPG-ach. Przygotowaliśmy listę godnych uwagi produkcji z tego gatunku, których ukończenie wymagać będzie tytanicznego wysiłku.

Przeczytaj również:

Bez niego nie byłoby Geralta. Maciej Kwiatkowski o sztuce, której nie widać, ale bez której nie ma współczesnych gier AAA
Bez niego nie byłoby Geralta. Maciej Kwiatkowski o sztuce, której nie widać, ale bez której nie ma współczesnych gier AAA

artykuł6 czerwca 2025

Ile czasu trzeba przeznaczyć na trening, by móc poruszać się jak wiedźmin? Maciej Kwiatkowski wie o tym więcej niż ktokolwiek inny - w końcu to on odpowiada za ruch Geralta z Rivii i za wiedźmińskie sztuki walki!

"Niemożliwe wcześniej rzeczy stały się możliwe." Omawiamy tajniki dema Wiedźmina 4 z jego twórcami
"Niemożliwe wcześniej rzeczy stały się możliwe." Omawiamy tajniki dema Wiedźmina 4 z jego twórcami

artykuł4 czerwca 2025

Dlaczego jest to tech demo Wiedźmina 4, a nie gameplay z Wiedźmina 4, jak długo zajęło im przygotowanie go, dlaczego zespół wybrał Unreal Engine 5 zamiast pozostać przy własnym RED Engine - i jak wiele z tego, co widzieliśmy, to pobożne życzenia?

Mam nadzieję, że Sapkowski jednak napisze kontynuację Sagi o wiedźminie
Mam nadzieję, że Sapkowski jednak napisze kontynuację Sagi o wiedźminie

artykuł24 grudnia 2024

Rozdroże kruków pokazało, że Sapkowski wciąż ma to coś, a nawet pisze z większą pewnością niż ostatnio w Sezonie burz czy Żmii. Dlatego pewnie nie tylko ja zacząłem się zastanawiać, co by było, gdyby się złamał i popełnił kontynuację Wiedźmina.