Regiments: Rodzaje oddziałów - lista wszystkich
W grze Regiments znajdziecie w sumie 14 typów oddziałów, jakimi pokierujecie w walce. Poniższa strona poradnika zawiera listę wszystkich rodzajów jednostek wraz z ich oznaczeniami oraz poradami, w jakich sytuacjach z nich korzystać.
Aktualizacja:
Właściwe wykorzystanie dostępnych jednostek to klucz do sukcesu w Regiments. Informacje zawarte w niniejszym poradniku pomogą Wam zrozumieć i rozpoznać rodzaje oddziałów, jakimi pokierujecie podczas zabawy.
- Oznaczenia typów oddziałów
- Czołgi podstawowe (Main Battle Tanks)
- Transportery opancerzone (Armored Personel Cariers)
- Bojowe wozy piechoty (Infantry Fighting Vehicles)
- Inżynierowie bojowi (Assault Engineers)
- Pojazdy rozpoznawcze (Reconnaissance Vehicles)
- Moździerz samobieżny (Self-propelled Mortars)
- Artyleria samobieżna (Self-propelled Artillery)
- Wieloprowadnicowa wyrzutnia rakietowa (Multiple Launch Rocket Systems)
- Artyleria przeciwlotnicza (Anti-Aircraft Artillery)
- Pojazdy dowodzenia (Command & Control Vehicles)
- Zaopatrzenie (Supply)
- Niszczyciele czołgów (Tank Destroyers)
- Śmigłowiec szturmowy (Attack Helicopters)
- Śmigłowiec rozpoznawczy (Reconnaissance Helicopters)
Oznaczenia typów oddziałów
Pancerne - czołgi podstawowe (Armored - Main Battle Tanks) | |
Zmechanizowane - transportery opancerzone (Mechanized - Armored Personel Carriers) | |
Zmechanizowane - bojowe wozy piechoty (Mechanized - Infantry Fighting Vehicles) | |
Inżynierowie - inżynierowie bojowi (Engineers - Assault Engineers) | |
Rozpoznanie - pojazdy rozpoznawcze (Reconnaissance - Reconnaissance Vehicles) | |
Artyleria - moździerz samobieżny (Artillery - Self-Propelled Mortars) | |
Artyleria - wieloprowadnicowa wyrzutnia rakietowa (Arillery - Multiple Launch Rocket Systems) | |
Artyleria - artyleria samobieżna (Arillery - Self-Propelled Artillery) | |
Obrona przeciwlotnicza - artyleria przeciwlotnicza (Air Defence - Anti-Aircraft Artillery) | |
Sztab - pojazdy dowodzenia (Headquarters - Command & Control Vehicles) | |
Wsparcie bojowe - zaopatrzenie (Combat Service Control - Supply) | |
Przeciwpancerne - niszczyciele czołgów (Anit-Tank - Tank Destroyers) | |
Wiropłaty - śmigłowiec bojowy (Rotary Wing - Attack Helicopters) | |
Wiropłaty - śmigłowiec rozpoznawczy (Rotary Wing - Reconnaissance Helicopters) |
Czołgi podstawowe (Main Battle Tanks)
- Zalety - mocny pancerz przedni, wysoka mobilność, możliwość prowadzenia ostrzału w ruchu.
- Wady - słaby pancerz boczny, podatność na ataki piechoty przeciwpancernej i lotnictwa.
- Przeznaczenie - atak bezpośredni.
Ten rodzaj jednostek idealnie nadaje się do kontrataków. Ze względu na mocny pancerz przedni, warto wystawić tę jednostkę na front formacji atakującej. Starajcie się, aby przeciwnik nie oflankował czołgów, gdyż najłatwiej je zniszczyć ostrzeliwując ich boki.
Transportery opancerzone (Armored Personel Cariers)
- Zalety - skuteczny transport piechoty, osłona dla piechoty.
- Wady - mała siła ognia piechoty wewnątrz transportera, pancerz chroni jedynie przed niskokalibrową bronią.
- Przeznaczenie - transport, atak bezpośredni.
Transportery idealnie sprawdzają się do przewożenia piechoty, jednak trzeba mieć na uwadze, że jednostki wewnątrz pojazdu nie wykorzystują całego potencjału bojowego. Jeśli warunki na to pozwalają, warto wydać rozkaz zmiany trybu, aby piechota poruszała się obok transportera, dzięki czemu skorzysta z całego dostępnego arsenału. Trzeba jednak pamiętać, że żołnierze są wtedy bardziej podatni na obrażenia.
Bojowe wozy piechoty (Infantry Fighting Vehicles)
- Zalety - transport piechoty, uzbrojenie pojazdu.
- Wady - brak możliwości prowadzenia ostrzału w ruchu.
- Przeznaczenie - transport, atak bezpośredni.
Ten rodzaj oddziału lepiej sprawdza się pod względem bojowym od transporterów opancerzonych, gdyż sam pojazd posiada uzbrojenie zdolne likwidować wrogą piechotę, lekko opancerzone pojazdy, a nawet helikoptery. Musicie jednak mieć na uwadze, że bojowe wozy piechoty muszą się zatrzymać, by prowadzić ogień, co może uczynić z nich łatwy cel dla wrogiej artylerii.
Inżynierowie bojowi (Assault Engineers)
- Zalety - szybkie przebijanie się przez przeszkody, dobra skuteczność przeciw osłoniętej piechocie.
- Wady - mała skuteczność przeciw pojazdom opancerzonym.
- Przeznaczenie - likwidacja przeszkód, atak bezpośredni.
Inżynierowie bojowi najlepiej radzą sobie z przeszkodami i usuwają je znacznie szybciej od pozostałych jednostek. Pod względem bojowym, najlepiej kierować ich do walki z osłoniętą piechotą, choć również na otwartym polu radzą sobie z nią bardzo dobrze.
Pojazdy rozpoznawcze (Reconnaissance Vehicles)
- Zalety - wysoka mobilność, zdolność od unikania wykrycia.
- Wady - znikomy potencjał bojowy.
- Przeznaczenie - rekonesans.
Pojazdy rozpoznawcze służą do odkrywania terenu i określania pozycji wroga. Dzięki nim możecie poznać rozmieszczenie oddziałów przeciwnika i sprawnie zaplanować kolejne ruchy. Jednostka nie nadaje się do bezpośredniego ataku ze względu na znikome wyposażenie ofensywne.
Pamiętajcie, by poruszać się pojazdami rozpoznawczymi z włączonym rozkazem wstrzymania ognia (Hold Fire). Dzięki temu unikniecie niepotrzebnego wykrycia. Komendę uruchomicie za pomocą skrótu klawiaturowego H.
Moździerz samobieżny (Self-propelled Mortars)
- Zalety - duży dystans ataku, samodzielne określanie położenia wroga.
- Wady - niemal bezużyteczny na krótki dystans i w bezpośrednim starciu.
- Przeznaczenie - ostrzał dystansowy.
Moździerze najlepiej ulokować za osłoną w dużej odległości od przeciwnika. Po wycelowaniu w konkretnego oponenta, będzie w stanie na bieżąco zmieniać obszar ataku w przypadku, gdy wróg się przemieści. To zdecydowanie jedna z najlepszych jednostek tego typu dostępna w grze.
Artyleria samobieżna (Self-propelled Artillery)
- Zalety - duża siła rażenia, daleki zasięg.
- Wady - długi czas pomiędzy salwami.
- Przeznaczenie - ostrzał dystansowy.
Artyleria samobieżna potrafi siać spustoszenie w szeregach wroga, jednak cechuje się powolnym określaniem trajektorii lotu i przeładowaniem. To wszystko sprawia, że wrogi oddział może zdążyć przemieścić nim, zanim pociski trafią w wyznaczony cel.
Wieloprowadnicowa wyrzutnia rakietowa (Multiple Launch Rocket Systems)
- Zalety - strzał wieloma pociskami jednocześnie, szybkie oddawanie salw.
- Wady - długi czas celowania i przeładowywania.
- Przeznaczenie - ostrzał dystansowy.
W przeciwieństwie do innych tego typu jednostek, wyrzutnia rakietowa wystrzeliwuje wiele pocisków naraz, dzięki czemu może przygwoździć wroga. Odbywa się to jednak kosztem celności i długim czasem przeładowywania.
Artyleria przeciwlotnicza (Anti-Aircraft Artillery)
- Zalety - skutecznie atakuje szybkie cele lotnicze.
- Wady - słaby pancerz.
- Przeznaczenie - ostrzał dystansowy.
Artyleria przeciwlotnicza idealnie nadaje się do ochrony przed wrogimi myśliwcami i helikopterami. Choć może także używać swojego uzbrojenia w walce naziemnej, to przez słaby pancerz nie będzie w stanie wytrzymać ostrzału zbyt długo. Warto trzymać ten oddział w bezpiecznej odległości od sił wroga.
Pojazdy dowodzenia (Command & Control Vehicles)
- Zalety - poprawiają statystyki pobliskich oddziałów.
- Wady - znikomy potencjał bojowy.
- Przeznaczenie - wsparcie.
Pojazdy dowodzenia to specjalne jednostki wsparcia zapewniające premie sojuszniczym oddziałom, które znajdują się w zasięgu sztabu. Może to być bonus do celności, zwiększona odporność na ogień zaporowy, czy też szybsze namierzanie celów przez artylerię. Warto umieszczać te jednostki z dala od wroga, gdyż nie mają zbyt dobrego pancerza.
Zaopatrzenie (Supply)
- Zalety - naprawa uszkodzonych jednostek, transport amunicji.
- Wady - brak opancerzenia i uzbrojenia.
- Przeznaczenie - wsparcie.
Jednostki zaopatrzenia to odziały wsparcia, które będą dostarczać pozostałym amunicję oraz przeprowadzą naprawy uszkodzeń na polu walki, bez konieczności wracania do punktu startowego. Brak jakiekolwiek uzbrojenia i opancerzenia sprawia, że mają zerowy potencjał bojowy i są wrażliwe na ostrzał wroga.
Niszczyciele czołgów (Tank Destroyers)
- Zalety - duży zasięg i celność.
- Wady - brak możliwości strzelania w ruchu, niska szybkostrzelność.
- Przeznaczenie - atak bezpośredni.
Pociski niszczycieli czołgów cechują się wysoką skutecznością przebijania pancerzy wroga, dzięki czemu warto je posyłać do walki z opancerzonymi przeciwnikami. Ich działa są celne i mają stosunkowo daleki zasięg. Ze względu na brak możliwości strzelania w ruchu, przed rozpoczęciem ataku należy schować jednostkę za osłoną.
Śmigłowiec szturmowy (Attack Helicopters)
- Zalety - duża mobilność i siła ognia.
- Wady - słaby pancerz.
- Przeznaczenie - atak bezpośredni.
Głównymi zaletami śmigłowców szturmowych jest zdolność bezproblemowego poruszania się nad trudnym terenem, szybkość oraz stosunkowo duża siła ognia. Dzięki tym cechom możecie wykorzystać je do szybkiego oflankowania wroga i zadania strat przeciwnikowi. Musicie jednak uważać na obronę przeciwlotniczą, gdyż pancerz śmigłowców szybko ulega uszkodzeniu.
Śmigłowiec rozpoznawczy (Reconnaissance Helicopters)
- Zalety - szybkość poruszania się.
- Wady - słaby pancerz, brak potencjału bojowego.
- Przeznaczenie - rekonesans.
Śmigłowce rozpoznawcze służą do przeprowadzania zwiadu nad terenami wroga. Są znacznie szybsze od swoich naziemnych odpowiedników. Choć łatwo je wykryć, to dzięki dużej prędkości poruszania się są w stanie sprawnie przeprowadzać rekonesans i ewentualnie wycofać się na bezpieczną odległość. Brak uzbrojenia sprawia, że nie nadają się do walki bezpośredniej.
0
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.