Klasy postaci w Realm Royale

Którą klasę postaci wybrać w Realm Royale? Właśnie tu poznasz wszystkie wady i zalety wojownika, inżyniera, zabójcy, maga i łowcy, poznasz ich umiejętności, buildy i taktyki.

Poradniki

Aktualizacja:

Spis treści

Kolejną rzeczą, która wyróżnia Realm Royale na tle innych gier tego typu jest system klas postaci. Każda z nich oferuje inne umiejętności, a co za tym idzie, różniący się od innych styl gry. Wszystkie klasy postaci posiadają w swoim zanadrzu po cztery umiejętności oraz jedną broń klasową. W tym rozdziale dowiesz się wszystkiego o klasach postaci oraz poznasz jakie taktyki można przy nich stosować.

Wojownik (Warrior). Jak grać wojownikiem?

Wojownik to pierwsza klasa w Realm Royale, a zarazem najpopularniejsza z racji swojego wachlarza umiejętności aktywnych jak i tej pasywnej. Pasywną umiejętnością wojownika jest regeneracja punktów życia (5 punktów na sekundę). Dzięki niej zniwelujesz potrzebę używania większej ilości mikstur życia, a w tandemie z legendarnym napierśnikiem i aktywną umiejętnością leczenia, będziesz w stanie otrzymać dużo większą ilość obrażeń niż inne klasy.

Biorąc pod uwagę umiejętności aktywne wojownika, można dojść do jednego wniosku - jest to klasa dla graczy, którzy lubią bezpośredni kontakt z przeciwnikiem. Pomóc w tym ma umiejętność klasowa (heroic leap) oraz umiejętność aktywna (charge). Dzięki nim będziesz w stanie szybko przemieścić się na pozycję przeciwnika lub całkowicie zaprzestać walki w sytuacji kryzysowej. Wojownik jest najbardziej mobilną postacią w całej grze co wyróżnia go na tle innych klas i powinieneś to wykorzystywać przy agresywnym stylu gry.

Grając wojownikiem musisz pamiętać, że łowca, mag oraz zabójca to postacie dalekodystansowe, a twoim zadaniem jest jak najszybsze dotarcie na ich pozycję. Niweluj ich przewagę stosując twoją mobilność, a w połączeniu z legendarną bronią klasową (throwing axe) będziesz siał zniszczenie w szeregach wroga.

Umiejętności wojownika:

  1. Heroic Leap - umiejętność podstawowa, która powoduje wyskok postaci na daleką odległość. Podstawowa wersja (kolor biały) posiada 16 sekund czasu odnowienia oraz zadaje 375 obrażeń przy kontakcie z przeciwnikiem. Legendarna wersja (kolor pomarańczowy) posiada 10 sekund czasu odnowienia i zadaje aż 600 obrażeń przy kontakcie z wrogiem.
  2. Charge - Szarża jest umiejętnością aktywną, która po załączeniu powoduje szybkie zmniejszenie odległości między tobą, a celem. Dodatkowo zadaje ona obrażenia przeciwnikom znajdującym się na linii szarży. Zwykła wersja (kolor biały) posiada 11 sekund czasu odnowienia i zadaje 400 obrażeń, a legendarna (pomarańczowa) sekund 5. Charge powinno być twoją główną umiejętnością podczas gry wojownikiem.
  3. Flask of Healing - Umiejętność rzucenia miksturą, która leczy ciebie oraz sojuszników. Zwykła wersja (kolor biały) odnawia się 12 sekund i przywraca 10 punktów życia na jedną klatkę, a legendarna aż 19 punktów HP. Umiejętność ta powinna znaleźć się w twoim ekwipunku jako zamiennik dla Shielding Potion.
  4. Shielding Potion - Umiejętność rzucenia wzmocnienia pod postacią tarczy, która absorbuje obrażenia. Umiejętność ta jest obszarowa i tak jak w przypadku Flask of Healing, można wzmocnić całą drużynę. Zwykła wersja (kolor biały) odnawia się 19 sekund oraz tworzy 350 punktową tarczę, a legendarna (kolor pomarańczowy) aż 10 sekund i 500 punktów tarczy. Umiejętność ta powinna być drugą główną umiejętnością (obok Charge) grając wojownikiem.
  5. Net Shot - Umiejętność, która po rzuceniu w stronę przeciwnika zadaje 200 obrażeń oraz spowalnia przeciwników o 20% (kolor biały). Wersja legendarna (kolor pomarańczowy) spowalnia aż o 80% i odnawia się 6 sekund szybciej niż zwykła.

Broń klasowa wojownika:

  1. Throwing Axe - Topór wojownika to bardzo groźna broń, która powinna znaleźć honorowe miejsce w twoim ekwipunku. Zadający 800 obrażeń potwór sieje zniszczenie na krótkich dystansach (tylko krótkich). Walka za pomocą tej broni na dalekich dystansach jest niemożliwa, z racji tego, że zastosowano tutaj system travel time or bullet drop (więcej o systemach dowiesz się z rozdziału System strzelania i walki). Staraj się więc mieć to na uwadze grając wojownikiem.

Inżynier (Engineer) - Jak grać inżynierem?

Inżynier to druga klasa, która specjalizuje się w starciach na krótkich dystansach. Jego broń klasowa świetnie się do tego nadaje, a umiejętności aktywne wspierają defensywny styl gry. Z racji tego, iż klasa ta posiada najgorszą umiejętność klasową ze wszystkich (najmniejsza mobilność), nie jest polecana osobom, którzy preferują agresywny styl gry. Każda inna postać potrafi uciec inżynierowi, a jeżeli stanie się to na terenie niezabudowanym, zostaniesz zmuszony do walki na dalekim dystansie. Pasywna umiejętność inżyniera jest bardzo podobna jak ta u wojownika. Tym razem jednak zamiast leczenia punktów życia, regeneruje punkty tarczy (5 punktów na sekundę).

Inżynier świetnie się spisuje na terenach zamkniętych, czyli różnego rodzaju budynkach. Dzięki umiejętności barykady możesz niwelować nadchodzące obrażenia, a za pomocą legendarnej broni klasowej wręcz niszczyć przeciwników. Dodatkowo umiejętność Fire Bomb zalewa ogniem niewielki obszar, a zastosowana w pomieszczeniu, pokryje całą podłogę. Leczenie inżyniera odbywa się za pomocą Healing Totem. Jest to potężna umiejętność, dzięki której przechylisz szalę zwycięstwa na swoją korzyść.

Grając inżynierem musisz pamiętać o tym, że jego broń klasowa spisuje się tylko i wyłącznie na krótkich dystansach. Używaj więc karabinu jako broń poboczną, a nie zaskoczy cię żadna sytuacja. Dodatkowo mobilność jest twoim słabym punktem, dlatego staraj się toczyć walki w pomieszczeniach i zamkniętych terenach.

Umiejętności inżyniera:

  1. Thrust - Umiejętność klasowa, po której użyciu wystrzeliwuje twoją postać w powietrze. Narzedzie nadaje się przede wszystkim do pokonywania wzniesień, a nie odległości tak jak w przypadku wojownika. Legendarna wersja odnawia się 5 sekund, a zwykła aż 8 sekund.
  2. Fire Bomb - Doskonała umiejętność aktywna. Po użyciu wyrzucasz granat, który eksploduje przy kontakcie z powierzchnią zostawiając po sobie kałużę ognia. Zadaje ona procentową ilość obrażeń. Legendarny odpowiednik 6% na klatkę, a zwykły tylko 3%. Dodatkowo czas odnowienia legendarnej wersji wynosi 10 sekund, a zwykłej aż 16 sekund. Fire Bomb może być stosowany jako zamiennik dla totemu. Jeżeli chcesz zadawać więcej obrażeń, używaj Fire Bomb.
  3. Barricade - Barykada to umiejętność aktywna, która powinna być twoją główną. Po ustawieniu barykady blokuje ona obrażenia, jeżeli stoi między tobą a przeciwnikiem. Ty natomiast możesz przez nią strzelać co czyni ją jedną z najlepszych umiejętności w grze. Odnawia się ona 16 sekund (10 sekund w wersji legendarnej) oraz trwa 4 sekundy (10 sekund w wersji legendarnej). Musisz jednak pamiętać, że barykadę da się zniszczyć, ponieważ ma własny pasek wytrzymałości.
  4. Healing Totem - Umiejętność aktywna, która leczy ciebie oraz sojuszników wokół totemu. Doskonałe narzędzie w momencie, w którym nie posiadasz mikstur leczących, a więc szczególnie przydatna w początkowej fazie meczu. Zwykła wersja odnawia się długo, bo aż 20 sekund, ale po zdobyciu legendarnej czas odnowienia zmniejsza się diametralnie (8 sekund). Dodatkowo zwykła wersja leczy za 10 punktów na klatkę, a legendarna aż 40.
  5. Deploy Turret - Umiejętność aktywna pozwalająca na rozstawienie wieżyczki obronnej. Posiadająca niewiele życia oraz zadająca niskie obrażenia konstrukcja nie spisuje się dobrze w późnej fazie rozgrywki i powinna być używana tylko w momencie, w którym nie posiadasz barykady lub totemu.

Broń klasowa inżyniera:

  1. Plasma Launcher - Zadająca 800 obrażeń na strzał broń jest główną bronią inżyniera. Doskonale spisuje się w zamkniętych pomieszczeniach z racji tego, że zadaje ona obrażenia obszarowe. Pamiętaj, że w trakcie potyczki na dalekich dystansach broń staje się praktycznie bezużyteczna, ponieważ korzysta z dwóch systemów strzelania travel time oraz bullet drop (więcej o systemach znajdziesz w rozdziale o strzelaniu).

Zabójca (Assassin) - Jak grać zabójcą?

Zabójca to klasa, która posiada największy skill ceiling w grze (jest bardzo mocna, ale trudna do opanowania). Z racji swoich umiejętności, możesz wyjść z dosłownie każdej opresji. Teleport, zniknięcie, czy w końcu korzystanie z najmocniejszej broni w grze. To wszystko składa się na klasę, którą bardzo ciężko pokonać w starciach. Pamiętaj, że zadaniem zabójcy nie jest bezpośrednia wymiana ognia. Jej atutem jest to, że możesz wręcz tańczyć podczas walki, a pokonany wróg może cię nawet nie zobaczyć. Wysoka mobilność sprawia też, że grając zabójcą jesteś w stanie uciec z każdej opresji, a nawet wskakiwać do okien budynków, co umożliwia przeprowadzanie zasadzek na przeciwników.

Umiejętnością pasywną zabójcy jest szybszy bieg, a bronią klasową karabin snajperski. Za pomocą tej broni możesz zabić przeciwnika pojedynczym strzałem w głowę (nawet 2400 obrażeń). Pamiętaj tylko, że przy chybionym strzale będziesz musiał improwizować, ponieważ przeładowanie jej zabiera naprawdę sporo czasu. Umiejętności aktywne kładą nacisk na mobilność i ogrywanie przeciwników. Zniknięcie powoduje, że możesz bezkarnie zmieniać pozycję, teleport pozwala na przeskakiwanie po polu bitwy, a dron na widzenie przez ściany.

Grając zabójcą musisz wiedzieć kilka rzeczy. To do ciebie należy cała walka i od ciebie zależy jak się potoczy. Nie możesz przyjmować na siebie obrażeń tak jak inżynier czy wojownik. Ty masz ich unikać i kontratakować. Dodatkowo pamiętaj, by nie walczyć z inżynierem w budynkach. Jego broń niweluje praktycznie wszystkie twoje umiejętności. Jeżeli jednak się tak stanie, użyj Blink'a i przeteleportuj się za plecy przeciwnika. Zanim ten zorientuje się co się stało, już dawno będzie kurczakiem.

Umiejętności zabójcy:

  1. Blink - Najlepsza umiejętność klasowa w grze. Dzięki niej możesz "zniknąć" z pola widzenia przeciwnika, teleportować się za jego plecy lub nawet wskakiwać do okien na piętrze, by zaskoczyć biedaka, który się tam schował. Liczba kombinacji używania tej umiejętności jest wręcz nieskończona, a radość z ogrywania wrogów ogromna. Pamiętaj także, by jak najszybciej stworzyć legendarną wersję. 4 sekundy czasu odnowienia pozwolą ci na wykonywanie rzeczy niemożliwych, a jedyną rzeczą która będzie stać na przeszkodzie jest twoja wyobraźnia.
  2. Ghost Walk - Umiejętność, dzięki której unikasz wszystkich obrażeń. Jeżeli masz problemy z przeżywalnością, zastanów się nad jej używaniem. Legendarna wersja gwarantuje nieśmiertelność przez 5 sekund, a czas odnowienia wynosi 6 sekund. Dodatkowo jako premię otrzymasz zwiększoną szybkość ruchu w czasie trwania nieśmiertelności (o 60%).
  3. Concussion Bomb - Umiejętność aktywna, której głównym założeniem jest zadawanie obrażeń. Zwykła wersja zadaje ich 250, a legendarna aż 400 punktów. Oczywiście na tym się nie kończy. Bombę możesz używać do zmiany położenia, ponieważ kontakt przy wybuchu powoduje wystrzelenie w powietrze. Możesz jej więc używać jako narzędzie do szybkiej zmiany położenia, niezależnie od tego czy będzie to twoja postać, czy wróg. Legendarna wersja tej umiejętności odnawia się 8 sekund. Obok Smoke Screen powinna to być twoja główna umiejętność.
  4. Sensor Drone - Dron to praktycznie wbudowane w grę oszustwo. Dzięki niemu widzieć będziesz przez ściany (tak, wbudowany wallhack), a więc przygotowanie zasadzek staje się dzięki niemu dużo prostsze. Legendarna wersja umiejętności trwa 5 sekund i odnawia się 8 sekund.
  5. Smoke Screen - Najlepsza umiejętność aktywna zabójcy. Dzięki niej stajesz się niewidzialny, a zmiana położenia i zaskoczenie przeciwnika będzie tylko formalnością. Czas trwania efektu w wersji legendarnej trwa aż 8 sekund, a odnawia się tylko 9 sekund. Umiejętność ta powinna być na twoim pasku w każdym przypadku.

Broń klasowa zabójcy:

  1. Sniper Rifle - Zadający aż 1100 obrażeń karabin snajperski jest najmocniejszą bronią w grze. Jeden strzał w głowę wystarcza, by powalić większość spotykanych przeciwników i powinien być twoim głównym narzędziem do siania zniszczenia. Oczywiście nic nie jest takie proste, ponieważ strzelanie z karabinu snajperskiego może powodować problemy. Po pierwsze korzysta on z systemu travel time oraz bullet drop (więcej o systemach znajdziesz w rozdziale z systemem strzelania), a więc podczas walk na dużych dystansach musisz wziąć to pod uwagę.

Mag (Mage) - Jak grać magiem?

Mag w Realm Royale jest najbardziej uniwersalną klasą ze wszystkich. Nie ma odznaczających się słabych ani mocnych stron na tle innych, a więc nie trzeba myśleć przy niej o konkretnych strategiach. Na wczesnym etapie meczu umiejętność klasowa maga odznacza się najlepsza mobilnością grze - lataniem. Jesteś za jej pomocą przelecieć nad przeszkodami, wlatywać do okien oraz wzniesienia. Szalenie ważnym je odnalezienie umiejętności aktywnych tak szybko jak to tylko możliwe, a w szczególności Ice Block, dzięki której wyleczysz otrzymane obrażenia.

Umiejętnością pasywną maga jest zwiększona efektywność mikstur (o 30%). Oznacza to, że korzystając z mikstury leczenia nie odnowisz sobie 400 punktów zdrowia, tylko 520. Zarządzanie miksturami jest więc o wiele lepsze, co szczególnie objawia się na początku meczu. Broń klasowa nie należy ani do najmocniejszych, ani najłatwiejszych w użyciu. Strzelająca potrójnymi pociskami broń jest efektywna przede wszystkim na krótkich dystansach z racji zastosowanego systemu travel time (więcej o tym systemie w rozdziale o strzelaniu). Staraj się nie używać jej na dalekich dystansach i miej w zanadrzu broń poboczną - na przykład karabin.

Mag posiada w swoim wachlarzu bardzo ciekawą umiejętność, a mianowicie Fireball. Zadaje ona absurdalnie duże obrażenia, a legendarny odpowiednik odnawia się naprawdę szybko (4 sekundy). Połączona z umiejętnością Explosive Flask (spowalnia przeciwników) tworzy synergię, której nie sposób szukać u innych postaci. Za pomocą tych dwóch umiejętności jesteś w stanie wygrać walkę bez oddawania żadnego strzału z broni.

Umiejętności maga:

  1. Soar - Umiejętność klasowa pozwala postaci latać. Dzięki niej możesz dostać się na wzniesienia, czy wlatywać do okien. Idealne narzędzie ucieczki w sytuacjach kryzysowych. Legendarna wersja umiejętności odnawia się 10 sekund, a czas jej trwania wynosi niecałe 5 sekund.
  2. Explosive Flask - Umiejętność aktywna maga. Po rzuceniu miksturą w przeciwnika ten zostaje spowolniony o określoną wartość. Legendarna wersja spowalnia cel o 80% i odnawia się 6 sekund. W połączeniu z Fireballem tworzy śmiercionośną kombinację.
  3. Fireball - Umiejętność aktywna maga zadająca absurdalnie wielkie obrażenia (nawet 750 w przypadku legendarnej wersji). Jest to jedna z tych umiejętności, które musisz mieć w swoim zanadrzu. Odnawiająca się w wersji legendarnej po 4 sekundach kula ognia może dotknąć przeciwnika schowanego nawet za osłoną. Wykorzystaj tą wiedzę podczas potyczek na krótkich dystansach.
  4. Ice Block - Umiejętność aktywna podczas której zamieniasz się w bryłę lodu. W takim stanie jesteś nieśmiertelny, a dodatkowo odnawiasz utracone wcześniej punkty zdrowia. Umiejętność powinna być twoim priorytetem, ponieważ jest to jedyne narzędzie maga, które wspomaga cię w walce. Legendarny odpowiednik odnawia się 8 sekund i trwa 5 sekund.
  5. Wall - Za pomocą tej umiejętności tworzysz na ziemi nieprzekraczalną barierę w postaci ściany. Nie działa ona jak barykada inżyniera, ale ochroni cię przed nadciągającymi obrażeniami. Wersja legendarna odnawia się 8 sekund i trwa 9 sekund.

Broń klasowa maga:

  1. Stone Spear - Strzelająca po trzy pociski na raz broń sieje zniszczenie na średnich bądź krótkich dystansach. Podczas jej używania staraj się celować w głowę przeciwnika. Trafienie wszystkimi pociskami w tą część ciała jest trudne, ale korzyści są ogromne. Dwa strzały potrafią powalić wroga posiadającego pełny pasek zdrowia/tarczy.

Łowca (Hunter) - Jak grać łowcą?

Łowca to druga po zabójcy klasa, która posiada bardzo wysoki skill ceiling (bardzo mocna, ale trudna do opanowania). Umiejętności skupiają się przede wszystkim na ogrywaniu swoich przeciwników. Przeskok, zniknięcie czy widzenie przez ściany to podobny zestaw jak u snajpera. Umiejętnością pasywną jest szybsze przeładowanie broni oraz jej zmiana na inną. Wykorzystaj tą przewagę przy używaniu legendarnej broni klasowej łowcy, czyli łuku.

Pamiętaj, że łuk znacznie różni się od innych broni klasowych. Tylko pełne naciągnięcie łuku gwarantuje maksymalne obrażenia, a zastosowany system travel time (więcej o nim w rozdziale o strzelaniu) powoduje, że walka na dalekich odległościach nie należy do najłatwiejszych. Staraj się więc mieć w zanadrzu broń dodatkową na krótkie dystanse, na przykład pistolet maszynowy.

Gra łowcą nie różni się zbytnio od gry zabójcą. Nie jest tak mobilna jak ta druga i nie będziesz nią kontrolował przebiegu walki w tak znaczącym stopniu. Twoją główną bronią jest walka na dalekich dystansach i tego się trzymaj w większości przypadków. Ustawiaj się na wzniesieniach skąd będziesz mieć idealną widoczność na otaczający cię teren. Jeżeli już dojdzie do walki na krótkich dystansach staraj się wykorzystywać swoją mobilność oraz umiejętność znikania.

Umiejętności łowcy:

  1. Dodge Roll - Umiejętność klasowa łowcy. Dzięki niej wykonujesz przewrót pokonując przy tym krótki dystans. Jest to bardzo dobra umiejętność do szybszego przemieszczania się między osłonami, a czas odnowienia legendarnej wersji jest bardzo krótki - 2 sekundy.
  2. Blast Shot - Umiejętność aktywna zadająca obrażenia w dokładnie taki sam sposób jak Fireball u maga. Zadający 560 obrażeń w wersji legendarnej wybuch odnawia się przez 6 sekund. Doskonałe narzędzie w połączeniu z Withdraw.
  3. Flare - Umiejętność aktywna, której po użyciu widzisz przeciwników przez ściany. Legendarna wersja zmniejsza czas do odnowienia (do 8 sekund) oraz zwiększa pole rażenia (220 jednostek).
  4. Withdraw - Jedna z najlepszych umiejętności w grze. Po jej użyciu odskakujesz w tył i stajesz się niewidzialny dla przeciwników. To właśnie ta umiejętność powoduje, że łowca jest tak silny i powinna być twoim głównym narzędziem. Wersja legendarna odnawia się 8 sekund i trwa przez 4 sekundy. W czasie trwania niewidzialności będziesz w stanie w pełni naciągnąć łuk, a wraz z dobrą pozycją, zadać ogromne obrażenia przeciwnikowi.
  5. Proximity Mine - Mina zbliżeniowa zadająca obrażenia każdemu w zasięgu rażenia. Po dwóch sekundach od rzucenia wybucha w niewielkiej odległości od przeciwnika i zadaje absurdalnie wielkie obrażenia (nawet 800). Jedna z lepszych pozycji dotyczących łowcy, szczególnie na wczesnym etapie rozgrywki.

Broń klasowa łowcy:

  1. Longbow - Łuk łowcy to broń bardzo silna, ale posiadająca również słabe punkty. Pełne naciągnięcie cięciwy zabiera cenną sekundę, a tylko w taki sposób możesz zadać maksymalne obrażenia (900). Pamiętaj także, że łuk korzysta z systemu travel time (więcej o systemie w rozdziale o strzelaniu), a więc musisz dostosować swoją celność podczas walki na dalekim dystansie. Koniecznym jest, by posiadać broń dodatkową, najlepiej szybkostrzelną na krótkie dystanse - pistolet maszynowy.
Podobało się?

0

Realm Royale

5 czerwca 2018

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl