Doom Eternal: Oddalone półki - jak doskoczyć?
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Doom Eternal znajdziesz uniwersalne wskazówki i porady odnośnie tego jak zaliczać sekcje platformowe w grze, tzn. jak poprawnie docierać do oddalonych półek i unikać spadania w przepaść. Wiele scen platformowych jest niestety obowiązkowych i trzeba nimi zajmować się nawet jeśli interesuje cię jedynie ukończenie głównej kampanii i nie rozglądasz się za sekretami.
Wszystkie obowiązkowe sekcje platformowe omówiliśmy w naszym opisie przejścia gry i mogą one też być częścią zagadek środowiskowych. Niektóre wspinaczki są całkowicie opcjonalne i pozwalają np. dotrzeć do znajdziek czy dodatkowych aren.
- Podwójny skok
- Wystające drążki
- Ściany wspinaczkowe
- Wyrzutnie
- Podwójny odskok / dash
- Uzupełnienie podwójnego odskoku
- Obiekty - pułapki
- Przyciski, skrzynie i ściany do zburzenia
Podwójny skok
Podwójny skok to jedna z podstawowych akcji w grze i jest on dostępny od samego początku kampanii. Możesz go wykorzystywać nie tylko do doskakiwania do badziej oddalonych półek, ale też m.in. do przeskakiwania nad szarżującymi potworami. Skoki można łączyć z opisanymi w dalszej części tekstu odskokami / dashami. Nie musisz ograniczać się w trakcie lotu tylko do skoków lub tylko do odskoków.
Wystające drążki

Na wystające ze ścian drążki możesz natrafiać już od pierwszych etapów kampanii. Bohater może automatycznie chwycić się drążka i się z niego wybić. Jest to w rezultacie świetny sposób na wydłużenie czasu lotu. Ważną informacją jest to, że po złapaniu się drążka resetowane są inne ruchy. Po wybiciu się z drążka możesz więc na nowo skorzystać np. z podwójnego skoku.
Ściany wspinaczkowe

Ściany wspinaczkowe pojawiają się od misji 1. Jeżeli wykonasz zwykły skok (pojedynczy lub podwójny), to musisz wcisnąć przycisk walki wręcz żeby złapać się ściany. Wymóg ten nie dotyczy sytuacji gdy doleciałeś do ściany po wykonaniu odskoku (dash), gdyż wtedy bohater automatycznie się do niej przyczepi.

Po złapaniu się ściany możesz się po niej przemieszczać, czy po to żeby wdrapać się na wyższą półkę czy z zamiarem dotarcia po ściani do miejsca wykonania kolejne skoku (możesz rozglądać się na boki). Na niektórych ścianach znajdują się pułapki (przykład na obrazku). Radzimy wtedy wolniej przemieszczać się i bezbłędnie je omijać.
Wyrzutnie

W zaliczaniu sekcji platformowych mogą ci też pomagać różnego rodzaju wyrzutnie, które katapultują bohatera. Sterowana postać może pofrunąć w prostej linii w górę lub przed siebie i jest to uzależnione od kąta ustawienia wyrzutni. Od danej wyrzutni możesz odbić się dowolną ilość razy, tak więc warto dokładnie sprawdzić czy ma ona jakieś zastosowanie w dotarciu do więcej niż jednej z oddalonych platform.
Podwójny odskok / dash

Odskok (unik / dash) odblokowywany jest w misji 2. Musisz konkretnie dotrzeć do pomieszczenia z powyższego obrazka. Jest to część głównej fabuły i nie możesz tego przegapić.

Odskok może być odpalany z pozycji stojącej (najbardziej przydaje się to w trakcie staczania walk) oraz będąc w powietrzu. W tym drugim przypadku głównym zastosowaniem jest właśnie możliwość wydłużenia lotu i dotarcia do oddalonych półek, drążków czy ścian wspinaczkowych.
Możesz wykonać maksymalnie dwa odskoki w serii oraz łączyć ich wykonywanie np. z korzystaniem ze skoków czy z chwytaniem się drążków.
Uzupełnienie podwójnego odskoku

W świecie gry możesz odnajdywać lewitujące żółte sfery, które odnawiają limit użyć podwójnego skoku. Oznacza to, że po dotknięciu w locie takiej sfery możesz na nowo wykonać dwa odskoki. Maksymalna liczba możliwych do wykonania odskoków bez konieczności dotykania do ziemi wzrasta więc do czterech. Niestety żółte sfery są zazwyczaj dosyć małe i musisz wykazywać się dużą precyzją żeby trafiać w nie w trakcie lotu.
Obiekty - pułapki

Niektóre obiekty powiązane z sekcjami platformowymi są jednocześnie pułapkami. Jeżeli nie zareagujesz w odpowiedni sposób, to mogą one przyczynić się do przerwania sekwencji platformowej i/lub do spadnięcia w przepaść.
Pierwszy przykład obiektów-pułapek to opadające okrągłe platformy. Po wylądowaniu na takiej platformie nie możesz się na niej na dłużej zatrzymać, tylko musisz od razu wykonać kolejny skok.

Drugi przykład obiektów-pułapek to ruchome trumny. Na ich ścianach znajdują się miejsca do wspinaczki, przy czym możesz się ich chwytać tylko jeśli trumna świeci się na zielono. Musisz w rezultacie dobrze zgrać w czasie doskoczenie do trumny i wykonanie kolejnego skoku w stronę sąsiedniej trumny lub zwykłej półki.
Przyciski, skrzynie i ściany do zburzenia

Do niektórych platform możesz dotrzeć dopiero po aktywowaniu zielonego przycisku. W zależności od lokalizacji przycisku możesz osobiście go aktywować (atak wręcz) lub trzeba go ostrzelać z dowolnej broni palnej.
Po wciśnięciu przycisku może dojść np. do obniżenia się drążka czy do odsłonięcia się przejścia w oddali. Efekt wciśnięcia przycisku jest zawsze tymczasowy - musisz pośpieszyć się ze skorzystaniem z nowo odblokowanej ścieżki przeprawy.

Bohater może popychać niektóre skrzynie i rozpoznaje się je po znakach znajdujących się na ich bocznych ściankach. Popchnięta skrzynia zawsze przesunie się jedną wyznaczoną trasą, tak więc nie musisz jej precyzyjnie uderzać. Za skrzyniami rozglądaj się przede wszystkim w tych lokacjach, w których znajdują się wysokie półki czy drążki, do których nie można przedostać się w żaden inny sposób.

Niektóre bardziej złożone sekcje platofmowe mogą wymuszać żeby bohater w locie przebił się przez osłabioną ścianę. Dla przypomnienia ściany te rozpoznaje się po pęknięciach - mogą one być zielone (jak w przykładzie z powyższego obrazka) lub czarne. Musisz w takich sytuacjach tuż po doskoczeniu do ściany wcisnąć przycisk ataku wręcz. Tylko w taki sposób zabezpieczysz się przed spadnięciem i koniecznością powtórzenia całej akcji.
0
- Doom Eternal - poradnik do gry
- Doom Eternal: Poradnik do gry
- Doom Eternal: FAQ
- Doom Eternal: Znajdźki i eksploracja
- Doom Eternal: Szybka podróż - jak korzystać?
- Doom Eternal: Pytajnik na mapie - co oznacza?
- Doom Eternal: Oddalone półki - jak doskoczyć?
- Doom Eternal: Bramy Slayera - czym są, do czego służą?
- Doom Eternal: Taras Nabad - jak dotrzeć do pytajnika w szybie?
- Doom Eternal: Niebieskie głowy, kule - jakie zastosowanie?
- Doom Eternal: Trofeum Mistrzostwo postu - jak zdobyć?
- Doom Eternal: Pytajnik w Fortecy - jak dotrzeć?
- Doom Eternal: Znajdźki i eksploracja
- Doom Eternal: FAQ
- Doom Eternal: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
R-o-g-a-l Chorąży
Przechodzę etap 1 raz i nie mam klucza do bramy w miejscu w którym powinien być why?
R-o-g-a-l Chorąży
Żeby wrócić do pominiętej Bramy Slayera muszę przejść cały etap od nowa?
Buncol Junior
Witam mam problem, doszedlem do końca nastepnie za pomocą szybkiej podróży ukończyłem bramę Sleyera i nie mogę dotrzec do portalu żeby zakończyć poziom. Byłem w miejscu skąd wziąłem miecz ale nic sie nie dzieje i za pomocą szybkiej podróży tez nie mogę sie dostać do portalu .
Lewandaa Junior
Witam.
Mam problem z poziomem 3cim. Po ukończeniu poziomu w 100% ( łącznie z bramą slayera etc) nie zdobyłem „demonicznego spaczenia” w punktacji 10/10 lecz 9/10. Czym to może być spowodowane? Czy to możliwe żebym pominął jakiś poziom walki/znajdźkę?
Pozdrawiam wszystkich slayerowcow i dziękuje z góry za pomoc ˘?
Lewandaa Junior
Dodam jedynie, że na minimapie pokazuje mi WSZYSTKIE etapy walk, sekretów na zielono, Z WYJĄTKIEM miejsca, gdzie po raz pierwszy walczymy z antropokubem. Tam po przejściu wszelkich walk, zabiciu wszystkich demonów wciąż kolor mieczy na minimapie świeci się na czerwono w tym miejscu, nie mam pojęcia dlaczego
michalh Legionista
Te małpie sekwencje skoków to jakaś masakra i powrót do punktów kontrolnych, uświerknąć można, do tego brak trybu obejścia przez fly czy jakiś inny cheat
leaven Konsul
Zepsuli tę grę przez ciągłe braki amunicji. Gra to ma być akcja a nie ciągłe poszukiwanie amunicji. W poprzedniej odsłonie był pistolet a tu nawet tego nie ma.
premium937629737 Junior
misja 2 ukończona i nie da sie rozpocząć 3 nie wiem co z tym jest
metro_stalker Pretorianin
Dlaczego nie mam krwawego ciosu?! Doszedłem do misji w której są takie duże stwory i gra informuje mnie, że trzeba ich pancerz rozbić krwawym ciosem i... lipa, bo ja żadnego krwawego ciosu nie mam choć w rogu pokazuje że ten cios jest naładowany i jest niby pod literą E. Ale jak wciskam, to zadaje zwykły cios którym nie da się nikogo pokonać.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
