60 FPS w AC Vallhalla. Assassin’s Creed: Valhalla jak ustawić pod 60 FPS

futurebeat.pl

Jacek Winkler

81

60 FPS w AC Vallhalla

Sterowniki graficzne oraz brak łatek okazały się być dużym problemem. Z jednej strony, na najnowszych driverach, uzyskanie 60 fps graniczyło z cudem nawet na średnich detalach, a z drugiej, takie coś uzyskujemy na ustawieniach bardzo wysokich na starszych sterownikach. Wraz z wprowadzeniem aktualizacji oznaczonej numerem 1.0.4 na szczęście wszystko zostało naprawione, ale jeżeli z jakiegoś powodu nie jesteś w stanie zaktualizować gry, skorzystaj z wcześniej wymienionych porad. Obniżając część efektów jesteśmy w stanie uzyskać 60 fps przez zdecydowaną większość gry. Jasne, zdarzają się nieprzewidziane spadki fps, ale do poziomu jak najbardziej akceptowalnego (nadal powyżej 50).

60 fps. Da się? Da. - Assassin’s Creed: Valhalla na PC za 3000 zł, jak ustawić pod 60 FPS - dokument - 2020-12-07
60 fps. Da się? Da.

Na początku obniżymy jakość antyaliasingu do poziomu niskiego – znikoma różnica w grafice, przy 12% przyroście wydajności to pierwsze co powinieneś zrobić. Drugą taką rzeczą jest wyłączenie rozmycia w ruchu, a dzięki tej akcji uzyskamy kolejne 7% wydajności.

Poniżej znajdziesz rozpiskę wszystkich opcji, dzięki którym uzyskasz 60 fps:

AC: Valhalla – 1920x1080 i 60 fps

  • Rozdzielczość – natywna monitora (1920x1080)
  • Skala rozdzielczości – 100%
  • Jakość adaptatywna – wył.
  • Jakość antyaliasingu – niskie
  • Szczegółowość świata – wysokie
  • Gęstość urozmaiceń – bardzo wysokie
  • Jakość cieni – wysokie
  • Jakość chmur – bardzo wysokie
  • Szczegółowość wody – wysokie
  • Odbicia w ekranie – wł.
  • Tekstury środowiska – wysokie (6 GB pamięci wideo – 1920x1080)
  • Tekstury postaci – wysokie (6 GB pamięci wideo – 1920x1080)
  • Głębia ostrości – niskie
  • Rozmycie w ruchu – wył.

Powyższe ustawienia graficzne zagwarantowały praktycznie stałe 60 klatek na sekundę, korzystając z karty graficznej GeForce GTX 1660 (OC) w rozdzielczości Full HD (1920x1080). Widocznymi różnicami w grafice względem ustawień ultra będą cienie (jeżeli używasz wysokich) oraz szczegółowość świata (jeżeli używasz wysokiej). Różnica wydajności względem ustawień ultra wynosi 23% przy minimalnym pogorszeniu grafiki (bardzo wysokie cienie i szczegółowość świata) lub 30% (wysokie cienie i szczegółowość świata). Tak jak wspomniałem wcześniej – najbardziej zasobożernymi opcjami jest antyaliasing oraz rozmycie w ruchu.

Valhalla, wraz z wprowadzeniem aktualizacji z numerem 1.0.4 działa bardzo podobnie jak poprzednia odsłona serii – Odyssey. Nie ma tu żadnej niespodzianki, ponieważ graficznie nowy asasyn nie odbiega poziomem od „Odysei”. Nadal mamy do czynienia z grą bardzo ładną, ale wymaksowanie ustawień graficznych wymaga posiadania naprawdę mocnej karty graficznej (stałe 60 fps na ultra za pomocą karty RTX 2060 Super lub RX 5700 w rozdzielczości 1080p). Podobną wydajność na niższej klasy sprzęcie uzyskasz obniżając kilka najbardziej zasobożernych opcji graficznych. Najlepszym usprawnieniem natomiast jest wprowadzenie do gry niskopoziomowego API – Dx12. Dzięki temu wielordzeniowe procesory mogą w końcu wykorzystać swoją moc generując niczym niezmącone 60 klatek na sekundę, nawet w najbardziej obleganych rejonach świata.

AC: Valhalla – problemy z wydajnością i rozwiązania

Testując AC: Valhalla natknąłem się na mnóstwo błędów technicznych. Nie chodzi tutaj o latające krowy czy postacie ustawione w pozycji T (T pose) co faktycznie się zdarzało, a o problemy z płynnością. Pierwszym mankamentem było to (korzystając z wersji gry oznaczonej numerem 1.0.2), że najnowsze sterowniki GeForce 457.30 powodowały znaczący spadek wydajności. Różnica względem starszych (451.67) wynosiła momentami nawet ponad 80% i korzystanie z nich było wręcz koniecznością. Zostało to zniwelowane podczas wprowadzenia aktualizacji gry oznaczonej numerem 1.0.4.

Drugim problemem jest wyciek pamięci. Wielu ludzi (w tym i ja) podczas gry zauważyło, że po godzinie zabawy, gra zaczyna zwalniać do poziomu 150 ms, co odbierane jest jako specyficzne zacinanie się obrazu. Nie wiadomo, co tak naprawdę powoduje ten problem i dlaczego niektórzy go mają, a inni nie, ale jeżeli należysz do takiego grona graczy, jedynym sposobem na pozbycie się problemu jest zrestartowanie gry. Według Ubisoftu, aktualizacja 1.0.4 pozbywa się tego błędu, jednakże w moim przypadku taka sytuacja nadal występuje.

Jeżeli korzystasz z programów monitorujących wydajność (na przykład Afterburner i Riva Tuner), wyłącz wykrywanie sprzętowe i nakładkę. Powoduje ona liczne problemy ze stabilnością i wydajnością, niezależnie od poziomu wykrywania. Jeżeli chcesz monitorować wydajność, korzystaj z wbudowanego w grę systemu (domyślnie klawisz F1 na PC).

21

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl