Żeby zagrać w tę grę, będzie Ci potrzebny mikroskop. To prawdopodobnie najmniejsza wersja Snake’a
Legendarna gra ze starych telefonów doczekała się kolejnej odsłony. Subpixel Snake to projekt, który skaluje kultowego „węża” do mikroskopijnych rozmiarów.

Programista stworzył najmniejszą wersję Snake’a. Tym razem w klasyka zagramy na subpikselach.
Najmniejsza wersja klasyka
Kultowy Snake, wydany w 1997 roku wraz z Nokią 6110, to legenda wśród gier obecnych na starych telefonach komórkowych. Zaraz po Doomie, doczekał się wielu nietypowych wersji. Tym razem, w klasyka zagramy na poziomie pojedynczych elementów wyświetlacza LCD, a do rozgrywki może przydać się nam… mikroskop.
Projekt programisty Patricka Gillespiego nosi dumną nazwę Subpixel Snake i przenosi węża do mikroskopijnej skali. Każdy ruch w grze odbywa się na poziomie elementów składających się na pojedynczy piksel. Ściślej mówiąc – ekran każdego monitora wyświetla obraz, wykorzystując siatkę pikseli, z których każdy zawiera trzy subpiksele: czerwony, zielony i niebieski (RGB). Gillespie zmniejszył rozdzielczość gry do takiego stopnia, że poszczególne „kolorki” to właśnie elementy planszy, a są one widoczne dopiero po zastosowaniu bardzo dużego powiększenia.

To nie takie proste
W swoim filmie na YouTube, twórca opowiada o całym procesie i największym problemie projektu, tj. sprawieniu, aby gra podświetlała tylko jeden kolor w każdym subpikselu. Gdy czerwony subpiksel miał być aktywny, światło z podświetlenia monitora przebijało się i oświetlało sąsiedni, zielony subpiksel – awarię jednak udało się zażegnać.
Co ciekawe, sama gra jest w pełni funkcjonalna – sterowany strzałkami wąż porusza się i rośnie w miarę postępów gracza. Jednak poziom trudności tej wersji nie wynika z samej mechaniki, a z konieczności radzenia sobie z niemal niewidzialną planszą. W grę można też zagrać w przeglądarce, ale przy użyciu maksymalnego powiększenia okna i dodatkowo systemowej lupy, rozgrywka nadal pozostaje niezwykle trudna. To czyni Subpixel Snake’a raczej ciekawym eksperymentem niż pełnoprawnym tytułem.
Projekt jest hostowany na stronie Gillespiego, a jeśli interesuje Cię kod źródłowy, jest również dostępny na GitHubie.