Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Założyciel Arkane obwinia Game Pass o zwolnienia w Microsofcie. Prawda może jednak być mniej oczywista firma ma szukać wielkich oszczędności na rozwój AI

06.07.2025 17:00
Polterghost
1
Polterghost
59
Pretorianin

No tak, kolejny dev obwinia korzystną dla graczy usługę jako źródło problemów. Dobrze, że zwalniają tego typu idiotów.

06.07.2025 17:27
2
odpowiedz
1 odpowiedź
funseems
1
Legionista

tylko idiocie bawią się w kupno gejm paska

06.07.2025 20:00
😈
2.1
1
Benekchlebek
27
Senator

Idioci, to dają za gry trzycyfrową kwotę zaczynająca się od 2 w górę z przodu

post wyedytowany przez Benekchlebek 2025-07-06 20:01:27
06.07.2025 17:39
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
NightGeisha
5
Konsul

Nic nie zrozumiałeś z tego co gość powiedział. Facet ma rację, dzięki takiemu rozwiązaniu jak GP firmy decydujące się na sprzedaż gier do tej usługi zarabiają całe nic, a w swej masie przyczyniają się do pomnożenia i tak kolosalnych zysków jedynie MS, który nie produkuje gier praktycznie, pomimo że kupił w tym celu (podobno) kilka studiów.

Prowadzi to do sytuacji (lub może prowadzić), w wyniku której na rynku będzie się pojawiało coraz mniej dobrych produkcji, a wydawcom / producentom będzie coraz trudniej zarobić, ponieważ end user - sugerując się ceną - kupi raczej dostęp do ogromnej bazy gier (GP) niż jedna wybrana produkcje nawet jeśli ta będzie jakością sama w sobie. Patrząc długofalowo gość ma rację - dobry wydawca / producent będzie zarabiać na swej pracy coraz mniej, aż dojdzie do sytuacji, w której będzie zmuszony do skorzystania z „oferty” MS. Innymi słowy MS będzie pomnażać swoje zyski dzięki GP, a realnym producentom będzie coraz trudniej na rynku.

Co więcej, w tym modelu gracze kupują tylko dostęp, a nie konkretny tytuł, w który mogą grać latami (acz to granie latami także staje się coraz bardziej dyskusyjne gdy kupujesz grę na epic czy steam).

Natomiast tłumaczenie ogromnych zwolnień fenomenalnymi wynikami firmy jest co najmniej złośliwe, kiedyś najlepszy pracodawca na rynku pokazał tylko jak bardzo zależy mu jedynie na pomnażaniu kapitału.

post wyedytowany przez NightGeisha 2025-07-06 17:44:16
06.07.2025 17:45
Kwisatz_Haderach
3.1
1
Kwisatz_Haderach
20
GIT GUD or die trying

Nic nie zrozumiałeś z tego co gość powiedział. Facet ma rację, dzięki takiemu rozwiązaniu jak GP firmy decydujące się na sprzedaż gier do tej usługi zarabiają całe nic

I pomimo tego ze "nie zarabiaja", to od 10 lat pchaja sie drzwiami i oknami. Masowa halucynajcja i spisek ksiegowych.

Moze w przypadku grubych AAA za 200 baniek sie nie oplaca, w przypadku AA, indykow a nawet tanszych AAA zwraca sie z nawiazka.

Prowadzi to do sytuacji (lub może prowadzić), w wyniku której na rynku będzie się pojawiało coraz mniej dobrych produkcji, a wydawcom / producentom będzie coraz trudniej zarobić, ponieważ end user - sugerując się ceną - kupi raczej dostęp do ogromnej bazy gier (GP) niż jedna wybrana produkcje nawet jeśli ta będzie jakością sama w sobie. Patrząc długofalowo gość ma rację.

Jesli gra jest dobra, warta ceny i ma prawdziwy target (a nie wyimaginowany), to sie sprzeda i za 400 PLN.
Problem jest taki ze 3/4 slopu AAA nie jest warte nawet polowy tej kwoty i tacy panowie jak ten cytowany doskonale o tym wiedza. Dlatego tez mamy bol dupy, ktora ja jako konsument mam gleboko w powazaniu.
Pozatym dzien dobry, podaz, popyt, cena. To sie liczy a nie filozofie podupadlego deva i proba zwalanie na konsumenta winy za nieumiejetnosc odnalezienia sie na rynku i mentalnosc "zrobilem Dishonored 15 lat temu, to mi sie nalezy".
Jak chce zmieniac swiat i zarabiac miliony, to niech zmienia i zarabia za pomoca mechanizmow rynkowych a nie za pomoca szantazu emocjonalnego skierowanego w klienta.
Jeszcza jak zaczna do tego wciskac AI slop, to predzej mi kaktus wyrosnie niz kupie takie wysrywy za pelna cene. Te 50-70 PLN zeby sobie przez miesiac posprawdzac, to akurat dobra cena.

Wole moje "niedobre" produkcje z GP, niz "dobre" superhity AAAA "Od developera GTA5, czy innego Dishonored", ktorzy 10 lat temu zrobili jedna gre dobrze i to chyba przez przypadek w sumie.

A jak AAA ma upasc, to w sumie niech upada. Branzy przydalby sie mocny strzal w pysk, reset i otrzezwienie jak w latach 80tych.
Jesli mialoby sie to stac dzis, to policzylbym gry AAA ktorych bym zalowal na palcach jednej reki.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2025-07-06 18:00:29
06.07.2025 18:14
3.2
NightGeisha
5
Konsul

I pomimo tego ze "nie zarabiaja", to od 10 lat pchaja sie drzwiami i oknami. Masowa halucynajcja i spisek ksiegowych. Nie wszyscy sie pchają gdyż firmy posiadające własną bazę gier oferują podobne rozwiązania - np. EA, Ubi, Paradox - ale ograniczone do tytułów, które same (lub ich własne studia) wyprodukowały.

Jesli gra jest dobra, warta ceny i ma prawdziwy target (a nie wyimaginowany), to sie sprzeda i za 400 PLN. Ludzie, którzy są rozsądni i sami zarabiają pieniądze tak zrobią, ale - nie oszukując się - end user na rynku growym sugeruje się w głownie cena, szczególnie jeśli uwzględnisz klientów poniżej 21 roku życia, mówiąc szczególnie o osobach w wieku 12 -18 lat.

Problem jest taki ze 3/4 slopu AAA nie jest warte nawet polowy tej kwoty Tak, i wie o tym nie tylko ten pan, ale i MS oferując alternatywę, która jest właśnie GP gdzie masz tonę badziewia i kilka dobrych gier za dużo niższą cenę w abo.

Pozatym dzien dobry, podaz, popyt, cena. To sie liczy a nie filozofie podupadlego deva i proba zwalanie na konsumenta winy za nieumiejetnosc odnalezienia sie na rynku i mentalnosc "zrobilem Dishonored 15 lat temu, to mi sie nalezy". Znaczy się on tak nie powiedział, ani nie taki był sens jego wypowiedzi. Zobacz, że gość z firmy będącej na topie - Larian - poparł prezesa Arcane, a firma ta nie zdecydowała się na współpracę z MS. Niemniej faktycznie Arcane - imo - zrobili 4 dobre gry (seria dishonored i prey) i na tym koniec. Niemniej nie ma to znaczenia w tym konkretnym problemie.

Wole moje "niedobre" produkcje z GP, niz "dobre" superhity AAAA "Od developera GTA5, czy innego Dishonored", Rozumiem przesłanie, ale sensem wypowiedzi tego gościa było właśnie to, że pojedynczej firmie robiącej nawet bardzo dobre gry będzie coraz trudniej utrzymać się na rynku, a MS w tym czasie będzie coraz bardziej się bogacić kosztem małych i średnich deweloperów. Koniec końców dojdzie do sytuacji, że produkcja gier stanie się mało lub nawet nieopłacalna. Już dzisiaj firm takich jak *R, CDPRed czy Larian jest niewiele.

I tak szczerze to dlaczego MS może zamykać praktycznie Xbox? Właśnie dlatego, że zarabia na GP głównie w zakresie gier.

post wyedytowany przez NightGeisha 2025-07-06 18:20:07
06.07.2025 21:29
jozinzbazin
3.3
jozinzbazin
57
Pretorianin

Kwisatz_HaderachMoze w przypadku grubych AAA za 200 baniek sie nie oplaca, w przypadku AA, indykow a nawet tanszych AAA zwraca sie z nawiazka
Wyobraź sobie małe studio, wydaje na grę 10 mln $, indyk bez promocji, nie ma gwarancji, że gra się sprzeda, w końcu wychodzi wiele indyków ale do świadomości graczy przebija sie garstka. I wtedy na białym koniu wchodzi Microsoft kupuje grę do gamepassa, ale daje tylko 7 mln $. Wielu bierze tą kasę, bo mimo, że jesteś 3 mln $ na minusie to lepsze to niż być np 5 mln $ na minusie.

06.07.2025 21:29
Kwisatz_Haderach
3.4
1
Kwisatz_Haderach
20
GIT GUD or die trying

Jak male studio jest 3mln na minusie to znika. lol NA kredytach i dlugu to sobie moze Ubisoft jechac.

Pozatym i tak zajebisty deal, nie wiem czy wogole rozumiesz co napisales ale z perspektywy tego studia i jego pracownikow to jest super sprawa. 66% kosztow maja zwrocone jeszcze przed premiera gry. Oni skacza na uszach jak dostaja maila ze MS chce rozmawiac.

I nie realia rynkowe nie wygladaja tak ze nie da sie tych 33% dobic bo gra jest w gamepass.
Realia wygladaja tak ze jakby nie bylo game pass to by miali do dobicia 10mln i modliliby sie zeby chwycic jakis viral na Steamie.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2025-07-06 21:33:46
06.07.2025 19:50
BFHDVBfd
4
odpowiedz
1 odpowiedź
BFHDVBfd
169
Requiescat in Pace

Te całe zwolnienia wyjdą branży na dobre, dzięki temu więcej developerów będzie zakładać własne studia i będzie więcej szans na takie perełki jak Clair Obscur, czy inne dobre indyki.
Bez korpo prezesów nad sobą developerzy będą mieli szanse życia i to od nich i ich umiejętności zależy czy to wykorzystają.

07.07.2025 12:10
4.1
sky0045
12
Pretorianin

Jakieś nowe gry z tego pewnie powstaną ale większość tych ludzi nie będzie chciała albo mogła ryzykować lub nie będzie mieć za co siedzieć kilka lat nad własnymi grami, a potem jak już zaczną może braknąć jakości, umiejętności, czasu lub marketingu żeby odnieść sukces

06.07.2025 19:54
Herr Pietrus
😜
5
odpowiedz
8 odpowiedzi
Herr Pietrus
233
Jestę Grifterę

Mam nadzieję, że w ramach szukania oszczędności pod topór poleci cały Game Pass :)

06.07.2025 20:10
5.1
1
NightGeisha
5
Konsul

Nie poleci gdyż to obecnie główne źródło dochodu MS w zakresie szeroko rozumianego rynku gier.

06.07.2025 21:19
Last_Redemption
5.2
Last_Redemption
55
Senator

Jednocześnie sporo tracą na gamepass, bo przecież skoro każda ich gra jest w day1 w tej usłudze to znaczna większość ludzi odpuszcza kupno osobnej gry
Jedna gra to powiedzmy koszt 330 zł a gamepass na pół roku kosztuje mniej
W tym czasie ograsz zarowno grę która chciałeś jak i inne

No chyba że mowa o grach multi, niektórzy grają w nie nałogowo tylko z drugiej strony są też pewne pozycje które ktoś może wypróbować w gamepass i odpuścić

Nie ma opcji, żeby ta usługa się komukolwiek opłaciła. Zewnętrzni developerzy AA tam idą bo dostają kasę z góry

06.07.2025 21:23
Kwisatz_Haderach
5.3
Kwisatz_Haderach
20
GIT GUD or die trying

Nie poleci gdyż to obecnie główne źródło dochodu MS w zakresie szeroko rozumianego rynku gier.

I to kolosalnego dochodu. 35 milionow ludzi. Ceny pomiedzy 9,99 a 19,99 USD.
Zalozmy "srednia" 11,99 (cena gamepass PC).

420 milionow dolarow przychodu miesiecznie. MINIMUM.

Dla porownania, World Of Warcraft w szczytowym momencie przynosil ok. 180 milionow miesiecznie i zysk BLizzarda byl mniej wiecej dwunastokrotny (developerka patchy oraz dodatkow, oraz sama gra i infrastruktura zzerala ok 15 baniek miesiecznie).

Gamepass nigdzie sie nie wybiera. Ludzie ktorzy pisza ze jest nierentowny sa niespelna rozumu. Te dzisiejsze analizy jak to sie nie oplaca i jak doprowadzi do zalamania rynku (a to calkiem mozliwe, AAA juz dwa razy w historii zdychalo, niech zdycha jeszcze raz). Tymczasem dla MS to od 10 lat zyla zlota i pewnie jedyny powod dla ktorego Spencer jeszcze tam wogole jest.

Ba Nie zdziwie sie gdy w 2030 roku czesc MS odpowiadajaca za gry video nazywac sie bedzie Gamepass Division.

Aha i ludzie.. wiecie jak wyglada usluga ktora sie devson "nie oplaca". Jak Epic Store? Czyli jak pustynia. Bo tam sie naprawde nie oplaca.
Gamepass jest tego przeciwinstwem. Smiem twierdzic ze nawet AAA sie oplaca.
Wogole to cale "nie oplaca sie" jest smieszne. Czytam to wszedzie, a nie widzialem ani jednej liczby jeszcze. ;)
Z wyjatkiem studiow MS, ktore tak czy siak by zamkneli bo to MS, to nie slyszalem tez o studiu czy developerze, ktory zrobil "dalem gry do gamepassa bo mom chorom firme" a potem zamykal studio bo bankrut.
A z tego co czytam to w ciagu tych 10 lat istnienia uslugi, to powinno juz tak z polowe branzy wymiesc.
Tymczasem spuchnieta az milo.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2025-07-06 21:38:28
06.07.2025 21:44
Herr Pietrus
😁
5.4
1
Herr Pietrus
233
Jestę Grifterę

Tak tak, od dziesięciu lat, od samego początku, także wtedy, gdy rozdawali masowo kody po 1$, z opcją nabicia na dwa-trzy lata.

Ktoś wam płaci za takie pier....ie?

OK, jeśli te 35 mln to są tylko abonenci opłacający usługę miesiąc w miesiąc, bez ludzi z doskoku, to może się to na chwilę obecną spinać (chociaż nie znamy kosztów zakupu indyków i gier Day1, inni ewangeliści GP twierdzą, ze są to ogromne sumy) - tyle, że GP wymaga ciągłego napływu nowości, w tym tych niedobrych, dużych i głośnych gier AAA, w które trzeba inwestować.
3-4 tytuły na rok już ścina zysk z 4 miesięcy do zera. Do tego zakupy AA plus ponowne wykupienia gier powracających. No chyba, ze głupi deweloperzy oddają gry za czapkę gruszek, nawet ci mający finansowanie i nie mający noża na gardle... ale żaden nie zbankrutował i tratują się w kolejce, tak dobrze MS im płaci - czyli jakie ma te koszty, małe, czy duże, zyski niebotyczne, czy tylko normalne, a może poniżej oczekiwań - nawet jeśli wychodzi na plus?

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2025-07-06 21:48:05
06.07.2025 21:51
Kwisatz_Haderach
5.5
Kwisatz_Haderach
20
GIT GUD or die trying

NIe chce mi sie z twoim "chlopskim rozumem" i "ktos tam powiedzial" pietrus dyskutowac.
Bedziesz mial liczby a nie jakies pierdolenie o kodach, ktorcy zreszta juz nie ma i dotyczyly tak czy siak pewnie promila userow, to pogadamy oraz proby wlazenia developerom do glow (mimo tego ze wsklazniki ekonomiczne od 10 lat wskazuja ZE SIE KURWA OPLACA) i firmy masowo nie znikaja, a wrecz przeciwnie.

Tak.. chca byc w tym gamepassie. Glupie developery. A mogliby tu na gola przyjsc to by im tuzy biznesu i developerki wyjasnily ze sie nie oplaca (mimo ze sie oplaca).

Zas najlepsze jest to ze wszystkie te posty i takie gdybanie jak twoje atm calkowicie pomija ze gamepass to nie jest Epic, ze wspanialymi umowami od Tima (wlasnie one prawie zbankrutowaly pare indyczych firm, np kolesie od Darkest Dungeon 2 cienko przedli bo wzieli umowe od Epica) i nie zamyka ci dostepu do innych kanalow dystrybucji i sprzedazy.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2025-07-06 21:57:52
06.07.2025 21:56
Last_Redemption
😂
5.6
1
Last_Redemption
55
Senator

Gamepass jest tego przeciwinstwem. Smiem twierdzic ze nawet AAA sie oplaca.

Srogie piguły masz

Dla porownania, World Of Warcraft w szczytowym momencie przynosil ok. 180 milionow miesiecznie

Ty serio porównujesz jedną grę w abo do SETEK innych w innym abo(dodajmy do tego fakt, ze WOW powstal w 2004 roku gdzie koszta produkcji byly smiesznie male w porównaniu do dzisiaj, dodatki to tylko dodatki)?
Dodajac do tego fakt, ze te 35mln pewnie nie placi co miesiac, tylko jest masa ludzi z doskoku którzy kupują na miesiąc i na jakis czas znikają.

Pewnie, ze się nie opłaca, po prostu MS do tej uslugi dopłaca. Chcieli w ten sposob wykosic konkurencje, ale sie nie udalo.

post wyedytowany przez Last_Redemption 2025-07-06 22:02:36
06.07.2025 21:59
Kwisatz_Haderach
5.7
Kwisatz_Haderach
20
GIT GUD or die trying

No od 10 lat trwa kolaps segmentu AAA... bo gamepass.

A NIE CZEKAJ. rok do roku wzrosty coraz wyzsze. Gamepass czy nie gamepass, i tak strzalki w gore.

Czyli sie oplaca.
Kazdemu.

Jak sie nie spina (i to przez 10 lat) to zawsze komus wyzej siadaja nerwy i wymienia sie "exeka". Jako psycho fanboj Sony powinines o tym wiedziec, miales niedawno to na zywo.
Jestem 100% pewny ze w raportach Spencera jedyna pozycja ktora od zawsze jest i byla na zielono to "gamepass net profit".

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2025-07-06 22:17:06
07.07.2025 00:41
Herr Pietrus
😁
5.8
Herr Pietrus
233
Jestę Grifterę

Kwisatz - a ty niby znasz te twarde liczby poza enigmatycznym "35 mln users"? Więc na czym opierasz swoje kategoryczne stwierdzenia? Jaki procent deweloperów jest w GP, a jaki nie jest? Jaki procent jest od day one i ilu z nich musiało (to przecież ważny argument zwolenników - że bez kasy z góry wiele projektów by nie powstało), a ilu z nich chciało?

Będziesz zaprzeczał, ze GP potrzebuje też głośnych premier? A chyba wiemy, ile teraz średnio kosztuje głośna premiera. Jasne, przy tych 35 mln MS wyjdzie z nimi spokojnie na zero... plus zarobi na serwery, utrzymanie, gry third party... i - jak sam przyznałem - może mu się to na koniec opłaci.
Jak bardzo i na jak długo - to się okaże. To byłą długofalowa deficytowa inwestycja.

Gry to nie muzyka, a dobrze wiemy, że nawet Spotify zaczął zarabiać dopiero po długim czasie, teraz ma zdaje się naprawdę sporo hajsu, i chyba nawet muzycy - nie tylko topowi - zaczęli mieć z tego coś więcej niż promocję, ale wciąż bez koncertów większość z nich by ze streamingów nie wyżyła.

No tak, przecież MS nie zamknął kilku WŁASNYCH deweloperów (to chyba nawet gorzej niż "zbankrutować" firmę third party) - więc jest git? :)

Zlituj się i dobieraj logicznie argumenty, możemy mieć inne spojrzenie na GP, ale po co ta gadka w stylu Dżona ewangelisty? Pomimo naszych różnych gustów sądzę, że to poniżej twojego poziomu.

W najlepszym wypadku ani ty, ani ja nie wiemy, czy i na ile wszystko im się spina. A nawet jeśli się spina, podobnie jak u Sony, osobiście mam nadzieję, że GP zawsze będzie miał takie jak domniemane wyżej albo inne wady i nigdy nie stanie się dominującym modelem konsumpcji gier. Tak jak subskrypcje nie powinny się stać jedyną formą pozyskania licencji na jakikolwiek software. :)

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2025-07-07 00:45:38
06.07.2025 21:11
Wrzesień
6
odpowiedz
Wrzesień
70
Idiot Doom Spiral

Myślę, że gość ma sporo racji. Nawet dziwi mnie, że ten system z premierami w usłudze tak długo się utrzymuje. No, ale biorąc pod uwagę kompletny brak sensownej wizji na xboxa, czy w zasadzie czegokolwiek innego co robi MS w segmencie growym, to chyba nic innego im nie zostało niż dalsze wspieranie jedynej rzeczy, która im tam jakoś siadła.

06.07.2025 21:13
7
odpowiedz
4 odpowiedzi
Assassinek06
112
Konsul

Dlaczego winnego? Po co te oskarżenia?
To jest po prostu ewolucja (może rewolucja?). To tak jakby narzekać, że samochody odebrały pracę kowalom, rolnikom produkującym paszę czy ludziom, którzy sprzątali końskie g*wno z ulic. Tak, odebrała. Ale teraz nikt nie wyobraża sobie nie mieć samochodu. Za kilka lat nikt nie będzie sobie wyobrażał robienia gry "na piechotę". A i twórców będzie więcej, bo gdy nie będzie potrzeba fachowej wiedzy, kodowania wystarczy wyobraźnia i wielu w miarę ogarniętych ludzi będzie mogło zrobić grę po kosztach.

06.07.2025 21:20
Last_Redemption
7.1
Last_Redemption
55
Senator

Ewolucja taka sama jak z filmami, kina mają się coraz gorzej, filmy są coraz gorsze, a przyczynił się do tego Netflix

Tylko w przypadku filmów to się spina finansowo, bo te ogląda prawie kazdy

post wyedytowany przez Last_Redemption 2025-07-06 21:22:16
06.07.2025 21:49
Herr Pietrus
7.2
Herr Pietrus
233
Jestę Grifterę

Aczkolwiek ostatnio nawet filmy nie zawsze się spinały, zwłaszcza te najbardziej postępowe i low-effort jednocześnie :)

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2025-07-06 21:49:33
07.07.2025 08:30
7.3
Assassinek06
112
Konsul

Last_Redemption Tylko teraz filmy też ewoluowały właśnie. Masz takie zrobione na bogato jak Diuna czy Oppenheimer i one lądują w kinie. A to co kiedyś było kinem "z treścią" często ląduje na vod jako serial. Dlatego ostatnio od wielkiego dzwonu jestem w kinie na jakiejś superprodukcji a dużo czasu spędzam oglądając "indyka" na vod np takie "Dept. Q", które do kina nie miałoby szans trafić w żadnej formie. I takich "indyków" w świecie gier będzie więcej, gdy będziesz mógł zrobić grę słowami, opisem lub "klockami" a nie kodowaniem. Napiszesz "weź konstrukcję świata z Assassin's creed, fabułę z takiej i takiej książki, mechanikę z Baldurs gate 3 albo Kingdom Come i zrób mix". Albo zrób wariację Warcrafta 4 opierając się na mechanikach lub silnikach tamtych gier. Wyjdzie 1000 słabiaków lub średniaków (tak jak teraz) ale komuś uda się zrobić hybrydę "perełkę".

07.07.2025 12:26
7.4
sky0045
12
Pretorianin

Assassinek06 Tak jak opisujesz to nigdy nie będzie działać, AI musi zostać nakarmiona danymi żeby działać, z obrazkami, tekstami, muzyką czy kodem open source nie było problemu ale gry są w większości a przy AAA w 100% oprogramowaniem zamkniętym
Druga sprawa to wielkość i złożoność gotowej gry w porównaniu do obrazka czy krótkiego wideo

06.07.2025 22:06
baltazar1908
8
odpowiedz
1 odpowiedź
baltazar1908
38
Konsul

To co oni robią w tym
microsofcie to kryminał, 0 szacunku do potencjału ludzkiego.

07.07.2025 13:57
8.1
Inquerion
45
Generał

Na szacunku nie zarobisz. Dla korpo liczy się tylko zysk dla zarządu.

06.07.2025 23:27
9
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Mr0wa
0
Junior

GP to bardzo dobre rozwiązanie dla fajnych gier gdzie twórcy idą na łatwiznę bo po co im dawać 200+ pln skoro na to nie zasługują kopiując poprzedni schemat jeśli takowy był bądź nie dając nic specjalnego od siebie?(wiedzą dokładnie co robia temu się zgadzają na gp) Ale już np takie gry jak clair obscur kcd 1-2 death stranding baldur 3 nie znajdą tam miejsca bo twórcy wiedzą że odwalili kawał dobrej roboty i się cenią:)

07.07.2025 03:54
9.1
lis22
88
Generał

Przecież COE33 jest w XGM od dnia premiery ...

W zasadzie, nie zależy mi na innych grach w usłudze ( bo nawet jak coś jest w GP a mi się podoba to potem to kupię na przecenie, żeby mieć ), zależy mi tylko na tym, żeby gry Microsoftu tam były od premiery i tyle.

07.07.2025 03:14
hardcoholic
10
odpowiedz
hardcoholic
151
aka Arten

Zasada dzialania jest prosta. Wy nie macie gier na stale na swoim koncie a studia zostaja ubezwlasnowolnione. Gdy korpo przejmuje wiekszosc zaczyna sie mielenie. Ceny zostaja podniesione i przeprowadzana jest restrukturyzacja. Potem mozna pomyslec o kolejnych inwestycjach. Wielu klientow i tak bedzie zadowolonych, bo mozna zbierac kody po pringlersach, a jak im sie skoncza to zaplaca tylko 20% kwoty nowej gry w zamian za dostep do wielu tytulow i nowosci.

07.07.2025 07:18
11
odpowiedz
1 odpowiedź
FSB znowu nadaje
34
Generał

Uwielbiam frajerów płacących za game passa i grających w bety gier z batem nad głową (żebym tylko zdążył ograć). Dzięki temu nowe gry szybko trafiają do bundli lub na promocje -50-70%.

post wyedytowany przez FSB znowu nadaje 2025-07-07 07:20:56
07.07.2025 08:17
11.1
lis22
88
Generał

W przypadku gier Microsoftu nie ma żadnego bata bo zostają one w usłudze na zawsze i są w niej od dnia premiery - mam XGP od sześciu lat i jestem zadowolony, inne gry sprawdzam i jak mi się spodobają to je później kupuje na Steam.

07.07.2025 10:55
12
odpowiedz
1 odpowiedź
Ashauat
39
Centurion

Tymczasem Expedition 33 które się dobrze sprzedało mimo bycia Day 1 w game passie

07.07.2025 16:44
Herr Pietrus
12.1
Herr Pietrus
233
Jestę Grifterę

Było też blisko połowę tańsze niż inne premiery i miało doskonały PR, więc chęć zakupu poza GP wzrosła. Tutaj faktycznie udało się autorom mieć ciastko i zjeść ciastko. Pytanie, czy stanie się to regułą, bo śmiem wątpić, że już jest.

07.07.2025 11:33
darkhulk
13
odpowiedz
darkhulk
50
Centurion

Mogliby wszytko pozwalniać i pozamykać co teraz istnieje, ja i tak mam zbyt dużo gier do ukończenia, plus drugie tyle obecnie do kupienia, czy na PC czy chociażby na Switch gry Nintendo których nigdy nie zagrałem.
My jeszcze nie ucierpimy tak mocno, ale za 20-30 lat to gg nowym graczom co będą albo ogrywać gry z 2010 roku albo będą grać w AI koszmarki, bo nic innego nie będzie tworzone przez koszta i przez cały problem GP XD

07.07.2025 12:47
Metaverse
14
odpowiedz
Metaverse
76
Senator

Przeciez mowili ze na zwalniaja na rozwój AI
Prawda jest oczywista: Microsoft to rak dla branzy gier. GP omijam z daleka. Jak chce w cos zagrac to kupuje na steam.

07.07.2025 13:56
15
odpowiedz
2 odpowiedzi
Inquerion
45
Generał

AI zastąpi większość pracowników, to było do przewidzenia. Oczywiście ten proces potrwa wiele lat.

Utrzymanie AI jest znacznie niższe niż pracownika, może pracować 24h/7, wysoka wydajność, nie narzeka i nie bierze urlopu. Zarządy korporacji będą miały jeszcze większe zyski.

A że Gamepass kanibalizuje sprzedaż gier to fakt.

Tyle że ta usługa robi się coraz mniej atrakcyjna i nowych subów przybywa coraz mniej.
Ludzie rzucali się na darmowe klucze, ewentualnie maks 5-10$ miesięcznie, ale to już się lata temu skończyło. A dobrych nowych gier też mało.

07.07.2025 15:28
Last_Redemption
15.1
Last_Redemption
55
Senator

Zarządy korporacji będą miały jeszcze większe zyski.

Zapominasz o tym, ze aby byly te wieksze zyski musi byc wysoki popyt, a popyt generuja ludzie, a nie ai. Ludzie nie beda mieli pracy = nie bedzie popytu.

07.07.2025 17:02
Herr Pietrus
😜
15.2
Herr Pietrus
233
Jestę Grifterę

Ponoć wystarczy wszystko na abonament. A biedni po prostu w jednym miesiącu będą mieli jedzenie, w drugim Netflixa, w trzecim bieżącą wodę...

Wiadomość Założyciel Arkane obwinia Game Pass o zwolnienia w Microsofcie. Prawda może jednak być mniej oczywista firma ma szukać wielkich oszczędności na rozwój AI