Wpierw Game Pass, teraz PS Plus. Sony też musi zmienić zasady subskrypcji
Sony i Nintendo modyfikują regulaminy swoich subskrypcji PS Plus i Switch Online. Zmiany te tyczą się automatycznego pobierania pieniędzy za usługi.

W styczniu pisaliśmy o zmianach, jakie Microsoft ma wprowadzić w regulaminach subskrypcji Xbox Live Gold oraz Xbox/PC Game Pass. Były one efektem dochodzenia prowadzonego przez Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA). Teraz również firmy Sony i Nintendo zgodziły się na analogiczne poprawki w warunkach korzystania ze swoich abonamentów (via gamesindustry.biz).
Zmiany w regulaminach mają na celu dostosowanie ich do praw dot. ochrony konsumentów i tyczą się automatycznego pobierania pieniędzy za subskrypcję. Dyrektor ds. egzekwowania prawa z CMA – Michael Grenfell – opublikował oświadczenie w tej sprawie:
W wyniku naszych dochodzeń w tym sektorze wprowadzono szereg zmian, które ochronią klientów i pomogą w rozwiązaniu problemów związanych z automatycznym odnawianiem abonamentów.
Dzisiejsze ogłoszenie kończy dochodzenie w sprawie sektora gier wideo online. Firmy z innych branż, które także oferują subskrypcje z automatycznym odnawianiem, powinny sprawdzić swoje regulaminy, aby upewnić się, że są one zgodne z prawami dot. ochrony konsumentów.
Zmiany w PS Plus
W przypadku Sony zmiany dotyczą nieaktywnych abonentów PS Plus. Osoby niekorzystające z usługi przez określony (jeszcze niesprecyzowany) czas – ale ciągle ją opłacające – otrzymają e-mail z instrukcjami, jak można ją anulować. W przypadku, gdy nie będzie reakcji na wysłaną wiadomość i użytkownik nie zdecyduje się własnoręczne przerwać subskrypcję, to Sony automatycznie przestanie pobierać pieniądze.
Zmiany w Nintendo Switch Online
Nintendo natomiast wprowadza zmiany w systemie automatycznego pobierania opłat za abonament Switch Online. Wykupienie usługi nie będzie już domyślnie aktywowało automatycznych cyklicznych rozliczeń. Opcję tę będzie trzeba aktywować ręcznie.
- Nintendo
- PS Plus / PlayStation Plus
- abonamenty / subskrypcje
- Sony Interactive Entertainment
- Nintendo Switch Online
- PS4
- Switch
- PS5
Komentarze czytelników
Bociek69 Senator

Osoby niekorzystające z usługi przez określony (jeszcze niesprecyzowany) czas.
W przypadku Sony wynosi on 999 miliardow lat. Czyli w momencie gdy wybuchnie slonce i nasza planeta przestanie istniec. Wtedy subskrypcja zostanie anulowana.
TobiAlex Legend
W wyniku naszych dochodzeń w tym sektorze wprowadzono szereg zmian, które ochronią klientów i pomogą w rozwiązaniu problemów związanych z automatycznym odnawianiem abonamentów.
Czytaj: ponieważ dzisiejsi ludzie to nie ogary i nie wiadomo co mają w głowie, i nie potrafią wyłączyć automatycznej subskrypcji tudzież korzystać z kard kredytowych wymagających doładowania, zrobimy to za was
Bezi2598 Legend
Sony dalej chce subskrypcji za Save'y w chmurze. WTF. I dlatego nigdy nie będę brał Sony pod uwagę przy wyborze konsoli, oni są 10 lat do tyłu ze wszystkim, a ze swoim PSN to może i nawet 15 lat.
trzydziestolatek1990 Pretorianin

Szkoda, że nie można po prostu wykupić jednego miesiąca subskrypcji i zaznaczyć opcji, że jeśli będę chciał przedłużyć, to sam to zrobię, a nie dzieje się to z automatu. Muszą zbijać całkiem dobre pieniądze na ludziach, którzy raz czy drugi zapomnieli o anulowaniu.
O tych wszelkich promocjach, w których pierwszy miesiąc jest w niskiej cenie, a kolejne naliczane z automatu są droższe o drugie tyle, to już w ogóle lepiej nie wspominać.
Meno1986 Senator

I dobrze. Wydaje mi się, że każdy zdrowo myślący człowiek potrafi wyłączyć subskrybcję. Natomiast zakładam, że sporo osób może mieć problem z ogarnięciem takich rzeczy. Nie trzeba daleko szukać. Wystarczy popatrzeć, jak w elektromarketach wciskają starszym ludziom dodatkowe ubezpieczenia na sprzęt. Człowiek straty, zniedołężniały, tak na prawdę można mu aktywować wszystko. Inny przykład ludzie w śpiączce, z utratą pamięci, po udarach... Rodzina nie wie i może nie zauważyć zniknięcia kilku groszy.