Komentarze do wiadomości: Wiedźmin 3 nie był tylko benchmarkiem technicznym. Polska gra zmieniła branżę

Forum Gry RPG
Dodaj komentarz
19.08.2025 09:01
Shadoukira
1
odpowiedz
Shadoukira
112
Chill Slayer

Nowe części AC niby naśladują Wiedźmina, ale jakoś tego bardzo nie widać, bo ogólnie rzecz biorąc questy w AC są po prostu nudne, a sam gameplay (oczywiście według mnie) nie jest na tyle dobry, aby zachęcał gracza do dalszej gry nawet pomimo kiepskich questów.

Jednak chyba poza dobrze napisanymi questami, w które naprawdę chciało się grać, to Wiedźmin 3 wcale jakich większych nowości do świata gier nie wprowadził, a przynajmniej nie kojarzę czegoś takiego. Może jeszcze co najwyżej Wiedźmin niejako spopularyzował rozwiązanie braku ekranów ładowania w grach (ale to już miał nawet Wiedźmin 2).

Właściwie zabawne jest to, że CDPR zaraz po Wiedźminie 3 wydał Cyberpunka 2077, który według mnie miał gorzej napisane questy niż w Wiedźminie i ogólnie Cyberpunk mnie tak mocno nie wciągnął. Co prawda nie wiem jak wypadł dodatek, bo nie grałem ale sama podstawka pod względem questów była co najwyżej ok.

post wyedytowany przez Shadoukira 2025-08-19 09:14:20
19.08.2025 10:50
2
odpowiedz
WindMorro
9
Chorąży

Shadoukira

Questy z Cyberpunka były bardzo dziekawe, np. śmierć jednego z głównych bohaterów była niezwykle emocjonalna itp, ale i tak najciekawszy był dodatek, zarówno pod względem klimatu jak i gameplayu - myślę, że wynikało to z tego, że tym razem CDP już dokładnie wiedział, co chciał osiągnąć, więc jestem optymistą, jeśli chodzi o sequel. Trzeba pamiętać, że ostatni Wiedźmin to już była 3 iteracja, więc zdecydowanie doświadczenie było po ich stronie.

20.08.2025 17:31
Christmas
3
odpowiedz
Christmas
10
Centurion

Ciężko w obecnych czasach na kolejny taki powiew świeżości w branży. A szkoda, bo z chęcią bym zobaczył coś czego jeszcze na rynku nikt nie pokazał.

11.09.2025 15:15
4
odpowiedz
DodatekxD
1
Junior

Dodatek w tytule... MODYFIKACJA. Syf-online.

12.09.2025 09:41
Silvaren
5
odpowiedz
Silvaren
3
Pretorianin

Poza tym Wiedźmin spopularyzował element „szarości” w wyborach gracza. Jasne, mieliśmy wcześniej (chociażby w Knights of the Old Republic BioWare) możliwość wyboru tego, czy chcemy być dobrzy, czy źli, i od tego w pewien sposób zależało zakończenie gry oraz niektóre rozwiązania w jej trakcie (gdy na przykład graliśmy po ciemnej stronie Mocy, pewne dialogi okazywały się niedostępne)
Może się czepiam, ale ten akapit został dziwnie skonstruowany. Piszesz o elemencie szarości, ale nie zestawiasz tego z szarością w innych cRPG tylko za przykład podajesz czarno-białe wybory z pierwszego KotOR-a, w którym szarości nie było, bo aby być tzw. szarym jedi trzeba było na zmianę postępować i dobrze i źle.

Zakończenie KotOR-a nie wynikało z tego, czy graliśmy postacią dobrą czy złą, bo determinowane było przez pojedynczą decyzję po konfrontacji z Bastilą na szczycie świątyni Rakata przed wyprawą do Gwiezdnej Kuźni. Będąc precyzyjnym odgrywany charakter postaci w żaden sposób nie blokował żadnych dialogów. Gra miała po prostu dwa alternatywne zakończenia, które zmieniały finałowy etap i wszystko wynikało z dokonania pojedynczego wyboru.

Forum Forum Gry RPG
Dodaj komentarz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl