Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 maja 2025, 13:58

Popularny survival z otwartym światem przechodzi kolejne zmiany w związku z pozwem Nintendo. Rozwój Palworld jest najważniejszy

W Palworld dokonano zmian w kolejnej funkcji w ramach trwającej batalii sądowej studia Pocketpair z The Pokemon Company i Nintendo.

Źródło fot. Pocketpair.
i

Pokemony wymusiły kolejne zmiany w Palworld, ku irytacji fanów popularnego survivalu.

Zespół Pocketpair zabrał głos w tej sprawie w nowym wpisie, blisko 8 miesięcy po informacji o rozpoczęciu postępowania przez The Pokemon Company w kwestii potencjalnego plagiatu. Poprzednio japoński deweloper musiał zrezygnować ze „sfer” do łapania „pali”, z uwagi na ich rzekomo zbytnie podobieństwo do pokeballi.

Szybowanie bez „pali”

Na nieszczęście dla graczy Palworld to nie koniec takich modyfikacji. Deweloperzy odnieśli się do wciąż trwającego postępowania sądowego, które już teraz wymusiło dalsze kompromisy. Równie rozczarowujące (także dla twórców), jak wspomniane „sfery”, które jednakże zespół uznał za najlepsze rozwiązanie.

Patch v0.5.5 usunie opcję szybowania z „palami” – gracze będą zmuszeni do korzystania z paralotni. Stworki w drużynie nadal zapewnią premierę do tej aktywności, ale nie będą mogły już zastąpić tego sprzętu.

Twórcy przeprosili też za „dyskomfort i obawy, jakie spowodowało toczące się postępowanie sądowe”.

Co jest nieco zabawne, to że ta zmiana nie dotyczy latania na „palach”, co potwierdził John „Bucky” Buckley, menedżer ds. Społeczności Pocketpair, w serwisie X.

Kolejne zmiany w drodze?

Nie ma pewności, że to ostatnie takie modyfikacje. Studio informowało wcześniej, że pozew dotyczy trzech patentów: pokeballi, przemieszczania się postaci w relacji do innych (co najpewniej pokrywało szybowanie z palami) oraz „symulowania właściwości, zachowania lub ruchu obiektów w świecie gry”. Niewykluczone więc, że Pocketpair będzie musiało wprowadzić jeszcze jedną zmianę.

Gracze przyjęli tę wiadomość z równym „entuzjazmem”, co zmianę ze „sferami”. Niemal jednogłośnie krytykują oni The Pokemon Company i zastanawiają się, na jakiej podstawie „szybowanie” ze stworkami uznano za element opatentowany przez wydawcę Pokemonów, skoro podobne mechaniki można znaleźć w innych tytułach. Aczkolwiek niektórzy internauci wskazują, że problemem jest podobieństwo całej gry do serii studia Game Freak (via serwisy X / Reddit).

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej