Elon Musk przeholował - kolejne firmy pozbywają się integracji z Twitterem

Niedawny pomysł Elona Muska na zwiększenie przychodów Twittera przynosi zupełnie odwrotny skutek. Kolejne firmy i agencje rezygnują z integrowania własnych usług z portalem społecznościowym.

futurebeat.pl

Marek Pluta

Elon Musk przeholował - kolejne firmy pozbywają się integracji z Twitterem, źródło grafiki: Unsplash | Souvik Banerjee.
Elon Musk przeholował - kolejne firmy pozbywają się integracji z Twitterem Źródło: Unsplash | Souvik Banerjee.

Jak donosi Bloomberg, władze nowojorskiego Zarządu Transportu Miejskiego (Metropolitan Transportation Authority) są kolejnym podmiotem, który zdecydował o zakończeniu integracji swych usług z serwisem Twitter. Korporacja poinformowała, że mieszkańcy Nowego Jorku korzystający z komunikacji miejskiej, nie będą już widzieć na jej oficjalnym profilu alertów serwisowych oraz innych ważnych informacji.

Decyzja ma związek ze zmianami wprowadzonymi na początku tego roku przez Elona Muska, który zamknął dostęp do darmowych narzędzi API, umożliwiających firmom i osobom fizycznym integrację swych usług z Twitterem. Uruchomiono następnie płatny dostęp, którego cena dla przedsiębiorstw wynosi w niektórych przypadkach kilkadziesiąt tysięcy dolarów miesięcznie. W przypadku Zarządu Transportu Miejskiego zobowiązanie miało wynosić nawet 50 tys. dolarów.

Płatne API problemem dla Twittera

Zmiana w dostępie do API sprawiła, że wiele firm zrezygnowało z dalszego wykorzystywania Twittera w swych usługach. Jedną z największych jest Microsoft, który niedawno ogłosił pozbycie się go ze swych bezpłatnych narzędzi stworzonych dla reklamodawców do zarządzania mediami społecznościowymi. Amerykańska firma usunęła także integrację z portalem na konsolach Xbox oraz w aplikacji Xbox Game Bar dostępnej w systemach Windows, więc gracze nie mogą już w prosty sposób udostępniać na nim treści z rozgrywki itp.

Elon Musk przeholował - kolejne firmy pozbywają się integracji z Twitterem - ilustracja #1

Źródło: Unsplash | Joël de Vriend

Rezygnacja z darmowych API od jakiegoś czasu negatywnie wpływa na popularność Twittera, a tym samym na osiągane przychody. Zwłaszcza jeśli kolejne, często bardzo duże firmy zaczną rezygnować z wykorzystywania portalu w swych usługach. A już teraz sytuacja nie jest najlepsza, gdyż według raportu przygotowanego przez firmę Pathmatics, mniej niż połowa z 1000 największych reklamodawców wykupiła w styczniu na Twitterze reklamy. Zrezygnowały z tego m.in. takie marki jak Coca-Cola, Unilever, Jeep, Wells Fargo oraz Merck. Z tego powodu miesięczne przychody w styczniu wyniosły tylko 48 mln dolarów i były aż o 60% niższe w porównaniu do października ubiegłego roku. Miejmy nadzieję, że Elon Musk wkrótce zauważy ten problem i podejmie odpowiednie kroki, aby przywrócić Twitterowi dawną popularność.

Podobało się?

1

Marek Pluta

Autor: Marek Pluta

Od lat związany z serwisami internetowymi zajmującymi się tematyką gier oraz nowoczesnych technologii. Przez wiele lat współpracował m.in. z portalami Onet i Wirtualna Polska, a także innymi serwisami oraz czasopismami, gdzie zajmował się m.in. pisaniem newsów i recenzowaniem popularnych gier, jak również testowaniem najnowszych akcesoriów komputerowych. Wolne chwile lubi spędzać na rowerze, zaś podczas złej pogody rozrywkę zapewnia mu dobra książka z gatunku sci-fi. Do jego ulubionych gatunków należą strzelanki oraz produkcje MMO.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
9
22

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl