To koniec ery nowych mechanik w grach? Ojciec Shadow of the Colosus o dzisiejszej branży gier
"Myślę, że era nowych mechanik przeminęła. Zastanawiam się, czy nie jesteśmy obecnie w czasach, w których nie musimy dostarczać nowych urządzeń lub mechanik rozgrywki każdej grze."
Pieprzenie, właśnie nowe mechaniki, rozwiązania, są czymś co przyciąga graczy do danego tytułu. Ludzie już nie chcą kolejnych kopiuj-wklej tego co było rok, dwa czy więcej lat temu, czyli to samo tylko na innej mapie z innymi postaciami. Niestety na rynku AAA można już o tym pomarzyć, dlatego właśnie większą sławę zdobywają gry z rynku Indie bądź AA, gdzie jednak twórcy bardziej słuchają tego czego chcą gracze, i wprowadzają różne innowacje do swoich gier. Niestety obecnie rynek AAA to już obecnie maszynka do dojenia graczy z kasy, nic więcej. Gracz i jego odczucia z gry są na drugim miejscu, liczy się kasa.
Kiedyś zespół Republika nagrał piosenkę "Mamona", w obecnych czasach można zastąpić w jej słowach "piosenka" na "gra", i sens będzie w zasadzie zachowany.
"Wszystko, co mogło zostać wynalezione, zostało już wynalezione" - Charles H. Duell, komisarz amerykańskiego urzędu patentowego, 1899 rok.
Jak widać każde czasy muszą mieć swojego Duella, który rzuci taki farmazon w eter :)
Jeśli coraz więcej twórców gier jest tak odklejonych, to faktycznie całej branży potrzebny jest reset i nowy początek. Stwierdzenie tego typka to kolejny mały gwóźdź do trumny.
Chyba, że to czyste wyrachowanie i próba robienia fundamentów pod masowe wykorzystanie AI w grach, bo AI nie ma nic wspólnego z kreatywnością i potrafi tylko powielać to co już istnieje.
właśnie nowe mechaniki, rozwiązania, są czymś co przyciąga graczy do danego tytułu A mógłbyś mi wymienić te nowe mechaniki, które przyciągają graczy?
Ta, nowe mechaniki w segmencie Indie - czyli taśmowa produkcja rogali RNG oraz soulsvanii.
Nowe techniki interakcji to VR. Ten to wie kto w Half Life Alyx zaslanial sie krzeslem przed headcrabem, w DCS World operowal przyciskami swoimi rekami (quest 3 sledzenie dloni), gral w Beat Saber , bil w beben w Ragnarock, strzelal z luku w Skyrimie VR, strzelal z broni w Fallout 4 VR i w kazdej innej fps na okularach VR, latal w przestrzeni kosmicznej w Lone Echo 1 i 2. Lone Echo to wogole ma kilka super nowych technik interakcji.
Na nalesnikach od LAT nie ma zadnych nowych interakcji z grami. Gry sa przystosowane pod pady i wyzej niz dupa nie podskoczysz. QTE i lecimy do przodu.