Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

raport - newsy i ciekawostki (2)

Co druga godzina na FarmVille - coraz więcej w nas tzw. casuala
Co druga godzina na FarmVille - coraz więcej w nas tzw. casuala

Wojciech Mroczek, 29 lutego 2012, 16:58

W 2011 roku internetowe gry casualowe i społecznościowe stanowiły bardzo ważną gałąź rynku rozrywki elektronicznej. Ze raportu ekspertów wynika, że niezobowiązująca rozgrywka wciąga nas już niemal tak samo jak "duże" gry na konsolach i komputerach.

Coraz mniejszy odsetek użytkowników Facebooka korzysta z gier
Coraz mniejszy odsetek użytkowników Facebooka korzysta z gier

Marek Oramus, 27 lutego 2012, 10:30

Firma analityczna IHS zbadała rynek gier w serwisie społecznościowym Facebook. Wynika z niego, że w 2011 roku zmniejszył się o połowę odsetek użytkowników korzystających z produkcji przeglądarkowych dostępnych na tej platformie.

Raport Game Industry Trends 2011 cz. IV - jaki wpływ mają gry wideo na życie graczy w Polsce?

Aleksander Kaczmarek, 8 stycznia 2012, 18:50

96% polskich graczy grywa w domach, 79% preferuje rywalizację z komputerową Sztuczną Inteligencją, a 70% czerpie informacje grach z Internetu... Interaktywny Instytut Badań Rynkowych oraz firma Nonoobs ujawniają kolejne fakty związane z rynkiem gier wideo w naszym kraju.

Raport Game Industry Trends 2011 cz. III - kto w Polsce płaci za granie?

Aleksander Kaczmarek, 7 stycznia 2012, 19:50

Opublikowane w Raporcie Game Industry Trends 2011 wyniki badania „Rynek elektronicznej rozrywki w Polsce”, przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie firmy Nonoobs.pl, ujawniają prawdę o polskich graczach. Tylko co trzeci z nas kiedykolwiek wydał pieniądze na zakup gry, abonament albo mikropłatność.

Raport Game Industry Trends 2011 cz. II – ile czasu spędzamy na graniu?

Aleksander Kaczmarek, 6 stycznia 2012, 17:02

Ponad połowa polskich graczy sięga po gry wideo kilka razy w miesiącu lub kilka razy tygodniowo - wynika z badania „Rynek elektronicznej rozrywki w Polsce” przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie firmy Nonoobs.pl.

Raport Game Industry Trends 2011 cz. I – o polskich graczach statystycznie

Aleksander Kaczmarek, 5 stycznia 2012, 13:17

Ilu jest graczy w Polsce? Kto w naszym kraju najchętniej sięga po gry wideo? Na jakich platformach sprzętowych najczęściej gramy? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znaleźć można w opublikowanym niedawno Raporcie Game Industry Trends 2011 przygotowanym przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie firmy Nonoobs.pl.

Coraz mniejsze wydatki amerykańskich graczy na nowe gry w pudełku
Coraz mniejsze wydatki amerykańskich graczy na nowe gry w pudełku

Marcin Skierski, 21 grudnia 2011, 11:50

Najnowszy raport Grupy NPD zajmującej się badaniem konsumenckiego rynku Ameryki Północnej zdradza, w jaki sposób amerykańscy gracze wydają swoje pieniądze. Okazuje się, że na nowe gry na nośniku fizycznym przeznaczają oni coraz mniejsze kwoty.

9,5 mln miłośników gier MMO w Europie preferuje klimaty Gwiezdnych Wojen i Star Treka
9,5 mln miłośników gier MMO w Europie preferuje klimaty Gwiezdnych Wojen i Star Treka

Aleksander Kaczmarek, 6 grudnia 2011, 21:20

Firma Newzoo opublikowała fragment dorocznego raportu poświęconego rynkowi gier MMO, w którym uwzględniono zainteresowanie graczy tytułami utrzymanymi w klimatach science-fiction i space opera. Wynika z tego, że produkcje pokroju Star Wars: The Old Republic mogą zainteresować przeszło 76 mln osób.

Coraz większe znaczenie produkcji free to play - raport na temat rynku MMO w 2011 roku
Coraz większe znaczenie produkcji free to play - raport na temat rynku MMO w 2011 roku

Marek Oramus, 10 listopada 2011, 11:31

Firma NewZoo opublikowała raport dotyczący rynku gier MMO w 2011 roku. Wynika z niego, że znacznie zwiększył się udział dochodów generowanych przez produkcje oparte na modelu free to play.

Rosną przychody z cyfrowych kanałów dystrybucji w Stanach Zjednoczonych
Rosną przychody z cyfrowych kanałów dystrybucji w Stanach Zjednoczonych

Marcin Skierski, 6 października 2011, 09:30

Organizacja badawcza NPD Group opublikowała raport na temat przychodów generowanych przez gry wideo w drugim kwartale bieżącego roku w Stanach Zjednoczonych. Uzyskane wyniki pokazują rosnącą przewagę cyfrowych kanałów dystrybucji nad sklepowym modelem sprzedaży.

Dystrybucja elektroniczna przebije sprzedaż pudełkowych wersji gier w 2013 roku

Marek Oramus, 8 września 2011, 12:21

Jak wynika z opracowanej przez firmę DFC Intelligence prognozy dotyczącej branży wirtualnej rozrywki, już w 2013 roku wartość rynku dystrybucji elektronicznej przekroczy sprzedaż gier w wersji pudełkowej.

Najlepiej sprzedające się gry w Europie - Call of Duty na szczycie

Mateusz Kądziołka, 17 czerwca 2011, 09:38

Serwis MCVUK.com wraz z firmą Media Control GfK International opublikował raport podejmujący tematy sprzedaży gier na terenie Europy*, popularności poszczególnych wydawców oraz rozwoju segmentu elektronicznej rozrywki w każdym z badanych krajów w 2010 roku.

Raport o branży w USA – przeciętny gracz ma 37 lat

Szymon Liebert, 9 czerwca 2011, 14:24

Stowarzyszenie Entertainment Software Association opublikowało tegoroczną edycję raportu na temat sytuacji w amerykańskiej branży rozrywki elektronicznej. Wyniki pokazują, że nastąpił nieznaczny przyrost liczby grających kobiet oraz wzrost średniej wieku przeciętnego gracza w Stanach Zjednoczonych. Zdaniem ESA ma on obecnie 37 lat.

Ile zarabiają twórcy gier?

Aleksander Kaczmarek, 1 maja 2011, 15:37

Zastanawialiście się kiedyś nad tym, jak kształtują się zarobki twórców gier? Z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie magazynu Game Developer wynika, że po chudym roku 2009, średnie płace pracowników w branży za oceanem poszły w górę. Zatrudnieni w profesjonalnych studiach deweloperskich mogą liczyć na roczne pensje rzędu około 80 tys. dolarów.