Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

narracja - newsy i ciekawostki

Napisał Wiedźmina i Cyberpunka 2077, ale dopiero ta gra otwarła mu oczy na tworzenie scenariuszy
Napisał Wiedźmina i Cyberpunka 2077, ale dopiero ta gra otwarła mu oczy na tworzenie scenariuszy

Zbigniew Woźnicki, 28 sierpnia 2023, 15:40

Pisarz Jakub Szamałek zdradził w wywiadzie, jaka produkcja ostatecznie pokazała mu możliwości opowiadania ciekawych historii w grach wideo. To tytuł, który nie wszystkim może od razu przyjść na myśl.

Fani pokochali narratorkę z Baldur's Gate 3 - kim jest Amelia Tyler
Fani pokochali narratorkę z Baldur's Gate 3 - kim jest Amelia Tyler

Jakub Błażewicz, 11 sierpnia 2023, 14:46

Baldur's Gate 3 urzekło miłośników RPG na wiele sposobów. Sporo fanów zyskała Amelia Tyler, bo gracze pokochali głos narratorki.

Sekiro stawia na inną formę narracji niż Dark Souls
Sekiro stawia na inną formę narracji niż Dark Souls

Bartosz Świątek, 18 stycznia 2019, 09:43

Yasuhiro Kitao – menadżer komunikacji studia From Software – przedsatwił w rozmowie z serwisem Game Informer kilka nowych detali na temat Sekiro: Shadows Die Twice. Dowiedzieliśmy się między innymi, jak będzie wyglądała narracja w grze i czym system walki odróżni się od tego z serii Dark Souls.

Podmiot fokalizujący w grach wideo
Podmiot fokalizujący w grach wideo

Oskar Kalarus, 25 stycznia 2014, 16:54

Stosowanie określenia TPP lub "gra z perspektywy trzeciej osoby" jest nie tylko nieprecyzyjne, ale także mylące. Spójrzmy, co może nam przynieść przeniesienie do gier wideo terminu fokalizacji, zaczerpniętego z teorii narracji w literaturze.

RPGi są głupie
RPGi są głupie

Maciej Stańczyk, 26 sierpnia 2013, 12:31

O naturze wyborów, fizyce kwantowej i innych ciekawych rzeczach.

Opowiedz mi to bez słów, czyli krucjata przeciw narracji opartej na cutscenkach
Opowiedz mi to bez słów, czyli krucjata przeciw narracji opartej na cutscenkach

Konrad Zabłocki, 6 czerwca 2013, 08:03

Albo cutscenka, albo gameplay- nie da się inaczej? Nic bardziej mylnego, jest na to sposób.

Wymieszajmy narrację i mechanikę - Kent Hudson na GDC11
Wymieszajmy narrację i mechanikę - Kent Hudson na GDC11

Krzysztof Gonciarz, 5 marca 2011, 07:41

Ciekawy wykład o pozytywnym wykorzystaniu mechaniki w narracji i narracji w mechanice.