Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 marca 2012, 09:25

autor: Marek Oramus

Szczegóły systemu mikropłatności w grze Guild Wars 2

Producent gry Guild Wars 2 przedstawił założenia systemu mikropłatności w najbardziej oczekiwanej produkcji MMO tego roku. Zdaniem twórców nie wpłynie on negatywnie na balans rozgrywki, a wirtualną walutę będzie można nabyć również za złoto.

Mike O’Brien, producent wykonawczy gry Guild Wars 2, przedstawił na oficjalnym blogu założenia dotyczące systemu mikrotransakcji w najnowszej produkcji studia ArenaNet. Według zapowiedzi nie wpłynie on negatywnie na balans rozgrywki i nie postawi w lepszej sytuacji graczy z zasobniejszym portfelem. Wirtualną walutę będzie można również kupić od innych użytkowników w zamian za złoto.

Szczegóły systemu mikropłatności w grze Guild Wars 2 - ilustracja #1

Mike O’Brien poinformował, że choć jeszcze nie wszystkie elementy systemu mikrotransakcji są gotowe, to zostanie on wstępnie przetestowany w tym miesiącu, w ramach zamkniętej bety. Wśród wielu graczy dodatkowe płatności budzą ogromne kontrowersje, dlatego producent postanowił wyjaśnić przyczyny ich wdrażania. Dzięki temu rozwiązaniu nabywcy usatysfakcjonowani jakością produktu i dysponujący wolnymi zasobami gotówki mogą czerpać z niej większą przyjemność, przyczyniając się jednocześnie do szybszego rozwoju gry. W ten sposób korzyści czerpie zarówno firma ArenaNet, jak i wszyscy użytkownicy.

Co najważniejsze, osoby ograniczające się jedynie do zakupu samej gry, wcale nie będą stać na straconej pozycji. Oto jak prezentuje się filozofia mikropłatności w grze Guild Wars 2 z punktu widzenia Mike’a O’Briena:

Szczegóły systemu mikropłatności w grze Guild Wars 2 - ilustracja #2”Uważamy, że gracze powinni mieć możliwość wydawania pieniędzy na elementy wyposażenia zmieniające wygląd oraz sposób ekspresji postaci, a także usługi związane z obsługą konta i przedmioty pozwalające na zaoszczędzenie czasu. Jednakże, nigdy nie jest OK, jeśli nabywcy nie mogą w pełni cieszyć się produkcją, za którą zapłacili oraz nigdy nie jest OK, jeśli gracze korzystający z mikropłatności zyskują niesprawiedliwą przewagę nad pozostałymi użytkownikami.”

W celu uniknięcia tego ostatniego zagrożenia, twórcy postanowili wprowadzić do gry trzy rodzaje waluty. Są to: standardowe złoto, zdobywana w trakcie rozgrywki niewymienialna karma pozwalająca na zakup unikatowych przedmiotów oraz klejnoty stanowiące podstawę systemu mikropłatności. Gracze będą mogli je kupić za prawdziwe pieniądze, ale również poprzez wymianę z innymi użytkownikami, którym np. bardziej zależy na dużej ilości złota. W ten sposób system mikropłatności zwiększy również obroty wewnętrznego handlu, zachęcając graczy do korzystania z ulepszonego odpowiednika domu aukcyjnego z innych gier MMO. Więcej na ten temat dowiemy się z kolejnych wpisów na oficjalnym blogu gry.

O’Brien porównuje to rozwiązanie do handlu tzw. PLEXami w grze EVE Online. W tamtym przypadku płacąc wirtualnymi kredytami można uniknąć konieczności uiszczania miesięcznego abonamentu.

Wciąż nie znamy dokładnej daty premiery gry Guild Wars 2. W minionym tygodniu pojawiły się pierwsze informacje dotyczące ceny produkcji studia ArenaNet na zachodnich rynkach oraz minimalnych wymagań sprzętowych. Polskim dystrybutorem jest firma CD Projekt.