Star Wars: The Old Republic - potrzebny będzie milion abonentów, by wyjść na zero
Na mnie mogą liczyć, jeszcze tylko 999999 :))
Okazuje się, że by wyjść na zero gra Star Wars: The Old Republic musi zgromadzić trochę ponad milion graczy, którzy regularnie opłacać będą abonament.
A miałem cichą nadzieję, iż będą mikro płatności:/ No ale cóż to jest pierwsze i na razie jedyne MMO w którym abonament mi nie przeszkadza ze względu na poziom gameplayu jaki sobą prezentuje
hmm zobaczymy co z tego wyjdzie ... Sama nazwa Star Wars milonow nie zachęci - prosty przykład istniejącego jeszcze Galaxies.
Na szczęście nie będzie nam ich brakować, kiedy już zaczną umierać z głodu i odwodnienia.
Zależy tylko, jaka wysokość abonamentu. Jeśli będą konkurencje, ba, może nawet tańsze, niż te w WoW - wyjdą in plus szybko. :)
Belor może nie nazwa Star wars ale podtytuł The Old Republic i w dodatku jest to produkcja Bioware
Nie mogę grać w tego typu gry bo od razu się uzależniam, omijam szeroko jak mogę :). No ale jeśli kogoś stać i nie ma problemów z wyznaczaniem sobie czasu na grę w MMO to nie widzę problemu. Bioware zapewne zrobiło i zrobi wszystko aby gra przez długi czas zachwycała.
Siwyneo w przypadku mmo na nazwie a tym bardziej wykonawce nie ma co zbytnio liczyc na superprodukcje . SOE swego czasu było dość sławne w branży mmo . Warhammer od Mythica .. no cóż po udanym Daoc któż mógł przewidzieć porażkę tak świetnie zapowiadającego się tytułu. Sam Star Trek coś nie lepiej sobie radzi.
Po tylu bajkach o wyjątkowości nowego mmo osobiście się już wstrzymuje z zakupem od razu po premierze bądź jeszcze gorzej .. przed premiera. Lepiej odczekac miesiąc - dwa na w miarę sensowne recenzje albo wersje triall i zastanowić się czy warto
Odkąd o grze usłyszałem obiecuje sobie, że ją zakupie. No, ale coż... Tak samo obiecywałem sobie o warhammerze :P
lol przecierz abonament wowa to tylko 69 zl .... juz nie przesadzajcie z taka kasa to ja sie nawet na miasto nie ruszam. takie pieprzenie o tych abonamentach. do pracy rodacy i bedzie was stac. a tych co nie stac sa widocznie za mlodzi ( i dobrze bo im mniej malolatow tym lepiej )
co do samej gry, mam nadzieje ze wypuszcza triala bo niejestem przekonany do tej produkcji , nie podoba mi sie stylistyka - engine. dozyjemy zobaczymy.
a mikro transakcje sa jeszcze gorsze od abonamentu :P bo kto wiecej zaplaci bedzie mial wiecej a tak abonament wyrownuje szanse wszystkim.
Myślę, że w przypadku tej gry 1 mln abonentów da się osiągnąć. Inna sprawa, żeby gra była na tyle ciekawa żeby na długo ich utrzymać. A jeśli TOR będzie naprawdę dobry to tych milionów pewnie będzie kilka :)
Na razie wszystko zapowiada się świetnie, ale zobaczymy jak wyjdzie w praniu.
W każdym razie na mnie mogą liczyć (jeśli będzie abonament a nie mikrotransakcje).
Emisariusz "lol przecierz abonament wowa to tylko 69 zl .... juz nie przesadzajcie z taka kasa to ja sie nawet na miasto nie ruszam. takie pieprzenie o tych abonamentach. do pracy rodacy i bedzie was stac. a tych co nie stac sa widocznie za mlodzi ( i dobrze bo im mniej malolatow tym lepiej ). a mikro transakcje sa jeszcze gorsze od abonamentu :P bo kto wiecej zaplaci bedzie mial wiecej a tak abonament wyrownuje szanse wszystkim." - dokładnie. Nawet niech będzie 40-50 zł na miesiąc to przecież nie są duże pieniądze. Tak jak piszesz: narzekają albo bezrobotni (a mają PC, który tą grę udźwignie?) albo małolaty, których wcale nie będzie mi brakowało jeśli nie będą grały. Co do mikrotransakcji też się zgadzam.
zauważyłem, że sporo osób wolałaby mikropłatności od abonamentu licząc chyba, że tak wyjdzie "taniej", a to jest po prostu kompletna bzdura. System mikropłatności to straszna lipa, płacąc abonament przynajmniej ma się pewność, że grasz za tą kasę w 100% contentu gry, a przy mikropłatnościach trzeba sobie wybierać co by tu dokupić aby być lepszym itp itd. Poza tym, przy abonamencie nie ma podziału na biedaków i elitę;P
co nie zmienia faktu, że moim zdaniem nowe SW nie odniesie sukcesu. Taki WoW przyciągnął miliony nie fabułą, nie ciekawym systemem, nie questami, a zwyczajnie prostotą. SW natomiast jak widzę celuje trochę wyżej i na bank będzie to gra ciekawa, ale wątpię aby przyciągnęła typowych casuali. Zwłaszcza, że sam świat jak dla mnie nie nadaje się na MMO.
Co do sposobu płatności to zdecydowanie lepszy jest abonament, nie znoszę mikro płatności ... Jeśli chodzi o samą grę to fakt - świat SW jest trudny do przeniesienia na ekrany monitorów, fani serii na pewno się skuszą ale żeby przyciągnąć całą resztę ta gra musi się czymś wyróżniać. Zobaczymy co z tego wyjdzie, skuszę się na 1 miesiąc a potem w ostateczności zrezygnuję i dalej będę czekał na FFXIV ;]
SebeqPLEQ - > tu chodzi o to, że będzie abonament, a dodatkowe płatności będą np. za przeniesienie postaci. Tak samo jest w WoWie.
a nie moga zrobic tak jak z guild wars raz placisz i potem grasz ile cchesz??
milion dla takiej gry to kaszka z mleczkiem, w tym samym wywiadzie pada zdanie że celują w kilka (several). Na GOLu nic nie było o pokazie (demie) TORa na GDC, warto sobie znaleźć i przeczytać, bo sporo ciekawostek można się dowiedzieć (np. że świat jest ogromny, a to tylko jedna z pierwszych i mniejszych planet).
Hurraoptymizm już niejedno studio pogrzebał. Poczekamy, zobaczymy. LOTR, Conan czy Warhammer to też były super marki, a i gry nie były wcale złe. Star Wars zresztą raz już sie skaszaniło - w skądinąd niezłym SWG. Nie ma na tym świecie nic pewnego, poza Warcraftem, Diablo i GTA. :)
No właśnie, jak już jestesmy przy GTA... dobra marka, która moim zdaniem ma zapewniony odbiór kilku milionów, o ile zostanie w miare poważnie potraktowana, to byłoby MMO od Rockstara - np GTA Online.
Jeśli potwierdzą się informacje o abonamencie w TOR, będę wniebowzięty, dzięki temu swoistemu filtrowi odpadnie znacząca cześć "młodocianego elementu" który terroryzuje większość tytułów f2p, nie wspominając o hordzie graczy znad Bosforu;) Teraz na 99% zakupię grę i subskrypcję przynajmniej na kilka miesięcy a jak TOR okaże się być tak dobry na jakiego wygląda we wszelkiego rodzaju materiałach zamieszczanych w sieci to może i na dłużej zagości na moim dysku.
Mastyl do Gta mmo trzeba by zmienić regulamin, skończyć z zakazem wulgaryzmów, co to za gra bez "soczystego" słownictwa ze strony graczy, wiernie roleplay'jujących złych gangsterów oraz wszelkiej maści oprychów;)
1 mil to nie jest tak wiele na dobra sprawe.. jest ogromna liczba migrujacych graczy ktorym wow sie przejadl i jest masa ludzi ktorzy czekaja na ta gre... ja planuje kupic i przejsc fabule, ale mam obawy czy tam bedzie jakis sensowny endgame ...biorac pod uwage ze jest bardzo malo klas to raczej raidy 10/12+ jesli beda to bedza dziwne, a instami na jedno party to dlugo sie nie nacieszy czlowiek / czy samym pvp
Oby tylko był ten abonament... On daje właściwie same plusy:
1. Nie będzie masy małolatów (najgorsi są analfabeci w wieku 10-12 lat, wulgarni, nie znający języka, upierdliwi, złośliwi). Co za tym idzie, poziom kultury na servie będzie wyższy, grać się będzie przyjemniej (jest szansa na utworzenie zgranej społeczności). Jasne że w 100% to się nie sprawdzi, w WoWie takie osobniki też się trafiają, ale wystarczy porównać to do jakiegoś darmowego MMO i różnica jest kolosalna.
2. Będzie mniej oszustów, złodziei, hackerów itd. Ban konta w darmowym MMO to niewielka strata, ale utrata kasy (z abonamentu) jest już bardziej bolesna i każdy się zastanowi dwa razy zanim się na coś takiego zdecyduje.
3. "Support" (czyli obsługa techniczna) będzie działać lepiej. Zasada prosta, klient płaci, klient wymaga... W darmowym MMO są z tym problemy, koniec końców gdy ktoś pozwala ci grać za darmo w swją grę to nie jest ci nic winien, może ci pomóc ale nie musi (on właściwie nic nie musi, jak zechce to skasuje ci postać albo wyłączy servery z dnia na dzień)... Sama gra powinna być także lepsza, bardziej stabilna itd - właśnie po to by sprostać oczekiwaniom konsumentów, by ich zachęcać wszelkimi sposobami do gry, a nie zniechęcać.
4. Jeżeli abonament zastąpi mikro-transakcje, to nie będzie podziału na lepszych i gorszych, bogatych i biednych. Lepiej jest zapłacić te kilka dyszek i mieć to co inni, niż wydawać setki po to by dorównać elitom servera.
Mógłbym kupić TOR-a i abonament na jakieś dwa miesiące, żeby przejść główne wątki fabularne dla wszystkich klas.
co ten gosc na screenie z łopatą robi ? :P
Jeśli te mikropłatności spowodują powstawanie "alfonsów", to będę się tarzał ze śmiechu z ludzi, którzy zakupili tę grę.
Mikropłatności, jeżeli będą, to będą dotyczyć dupereli. Jak to ktoś napisał wcześniej - za przeniesienie postaci, zmianę rasy, czy strony konfliktu, za zakup jakiegoś nic nie dającego śmiecia (np. zwierzątka - w WoWie ludzie kupują takie rzeczy :P). Ludzie w EA nie są głupi i w tak ogromnym projekcie, jakim jest TOR nie mogą sobie pozwolić na eksperymenty, tylko muszą wykorzystać sprawdzoną, starą metodę - czyli abonament. Chyba po to między innymi tworzą tematy na oficjalnym forum, w których wyniki ankiety mówią jasno - 80% jest zdecydowanie przeciw mikropłatnościom, a za płaceniem za miesiąc.
no nieźle ciekawe czy im się uda