Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 maja 2025, 08:50

Square Enix anulowało Kingdom Hearts Missing-Link i zaprezentowało nowe screeny z Kingdom Hearts 4

Kingdom Hearts: Missing-Link trafiło do kosza jako jeden z projektów Square Enix, które porzucono w ramach wdrażania nowej strategii japońskiego wydawcy.

Źródło fot. Square-Enix.
i

Aktualizacja (15 maja, godz. 8:50)

Jakby na potwierdzenie wzmianki o KH4, Square Enix udostępniło kolaż złożony z nowych screenshotów z gry. Widać na nich nie tylko Sorę, ale i grywalnego Mikiego. Obrazom towarzyszył komentarz firmy:

Ciężko pracujemy nad Kingdom Hearts IV i kontynuujemy wysiłek wkładany w rozwój gry. Zależy nam na tym, by spełniła ona wasze oczekiwania.

Widzieliśmy, jak bardzo jesteście podekscytowani i jesteśmy za to wdzięczni z całego serca. Jesteśmy równie podekscytowani i nie możemy się doczekać, aby udostępnić więcej informacji o Kingdom Hearts IV, gdy nadejdzie odpowiedni czas. Doceniamy waszą cierpliwość.

Dziękujemy za nieustające wsparcie.

Square Enix.

Oryginalna wiadomość (14 maja, godz. 14:30)

Kingdom Hearts nie doczeka się własnej gry-usługi Missing-Link, która po kilku zamkniętych beta-testach trafiła do kosza. Z kolei prace nad Kingdom Hearts 4 trwają.

Firma Square-Enix poinformowała o skasowaniu projektu w komunikacie zespołu, który pracował nad tą produkcją. Jak czytamy, mimo wysiłków dewelopera i różnych usprawnień w celu zapewnienia gry mogącej uradować wiele osób, twórcy doszli do wniosku, że nie udałoby się im „zaoferować usługi, którą gracze uznaliby za satysfakcjonującą” w dłuższej perspektywie.

Square Enix.

Przyczyny kasacji Kingdom Hearts Missing-Link

Informacja o porzuceniu Kingdom Hearts Missing Link zbiegła się z deklaracjami wydawcy, które mogą rzucić nieco światła na przyczyny skasowania projektu.

Jak czytamy w najnowszym raporcie finansowym, Square-Enix rozpoczęło wdrażanie zapowiedzianej równo rok temu nowej strategii rozwoju: mniej gier, za to lepszych jakościowo (via Video Games Chronicle). Jak podano na stronie 7. raportu, firma ustala „średnio- i długoterminowy” harmonogram, który ma zaowocować „przejściem z ilości na jakość” wydawanych gier.

Plan ma być wdrażany przez 3 lata, a jego efektem ma być umożliwienie SE stabilnego „wydawania dużych tytułów z ważnych marek”. Jak czytamy, podjęte działania uwzględniają „optymalizację działań rozwojowych” (w oryg. „optimizing development footprint”), w tym wybranie projektów, na których mają skupić się zespoły deweloperskie Square Enix, i rezygnację z pozostałych. Najwyraźniej mobilne Kingdom Hearts zaliczono do tej drugiej kategorii.

Co ciekawe, wśród projektów, które zyskały aprobatę SE, znalazła się zupełnie nowa gra współtworzona z japońską stacją telewizyjną TBS Television, właścicielem m.in. Ultramana i Sasuke (pierwowzoru reality show Ninja Warrior). Wydawca nie zdradził nic na ten temat, oprócz tego, że będzie to zupełnie nowa marka.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej