Sony o przełomie w dystrybucji elektronicznej gier PC
Matt Hatton z Sony Digital Audio Disc Corporation twierdzi, że jesteśmy świadkami zwrotnego punktu w historii gier komputerowych. Z analiz firmy wynika, że na rynkach amerykańskim i brytyjskim już ponad połowa egzemplarzy pecetowych tytułów sprzedawana jest w dystrybucji elektronicznej. Co więcej, w ciągu najbliższego roku odsetek ten powinien wyraźnie wzrosnąć.
Aleksander Kaczmarek

Gry wydawane na tradycyjnych nośnikach danych powoli odchodzą do lamusa. Według ustaleń firmy Sony DADC, która świadczy usługi dla ponad 25 sprzedawców i wydawców działających w segmencie dystrybucji elektronicznej (m.in. koncernu Electronic Arts oraz serwisu Metaboli), w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii więcej niż co drugi egzemplarz gry PC sprzedawany jest obecnie w formie plików do pobrania przez sieć Internet.
W rozmowie z serwisem MCV Matt Hatton z Sony DADC wyjawił, że na amerykańskim rynku barierę 51% udało się przekroczyć osiem miesięcy temu. W tej chwili odsetek kopii gier PC sprzedawanych tam w dystrybucji cyfrowej zbliża się już do 60%. Najprawdopodobniej w najbliższej przyszłości proporcje przesuną się jeszcze bardziej na korzyść elektronicznych wersji, na które panuje coraz większy popyt wśród komputerowych graczy.
„Jesteśmy na drodze, z której nie można już zawrócić. W ciągu sześciu do dwunastu miesięcy nastąpi wielki pęd w kierunku usług elektronicznych (związanych ze sprzedażą gier – przyp. red.). To początkowo doprowadzi do rozdrobnienia rynku, jednak w ciągu pięciu, sześciu lat wyłoni się więcej kluczowych graczy” - prognozuje Murray Rigluth, dyrektor techniczny Sony DADC.
Więcej o zmianach, jakie na naszych oczach dzieją się w dystrybucji elektronicznej dowiecie się z lektury obszernego artykułu poświęconego rozwojowi takich platform jak Steam, Origin i GOG.
Więcej:Steam ułatwia kupowanie gier w zestawach. Można w ten sposób trochę oszczędzić