Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość RoadCraft to sukces twórców SnowRunnera, mimo „mieszanego” odbioru na Steamie. Nadchodzą poprawki i wyczekiwany tryb

22.05.2025 07:56
1
1
radas_b
75
Senator

Ja ma w sumie tylko jeden zgrzyt z tą grą. Chciałbym żeby wykonywanie zadań miało większy wpływ na wygląd mapy. Można by podzielić mapę na rejony i po wykonaniu wszystkich zadań głównych i pobocznych z tego rejonu zostają usunięte skutki katastrofy. A tak to jeżdżę sobie i wykonuję te zadania, naprawię kawałek drogi, zbuduję most, przeprowadzę konwoje a mapa wygląda cały czas tak samo. Nie bardzo czuć, że nasze działania mają na cokolwiek jakiś większy wpływ. Żeby chociaż zniknęły śmieci, połamane drzewa, czy kamienie to już by było coś. Zachowanie kamieni też mnie irytuje czasami. Leży sobie taki w wielkiej dziurze, zasypię go 3 wywrotkami piachu a ten magicznie pojawia się na wierzchu hałdy... Nie jest to jakiś wielki problem bo od czego jest choćby równiarka, no ale wybija trochę z immersji. Upośledzone AI też daje się czasami we znaki ale z tym już sobie nauczyłem radzić.

post wyedytowany przez radas_b 2025-05-22 07:59:58
22.05.2025 08:32
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Tasdeadman
58
Generał

Błędne postrzeganie, bo gracze oczekiwali, że dostaną produkt nie gorszy niż SnowRunner?
Bo niestety RoadCraft jest gorszy, bardziej ubogi w mechaniki, ja sam oczekiwałem, że to będzie gra o takich samych wyzwaniach tylko innych zadaniach, że zamiast trudów transportu z punktu A do punktu B dostaniemy trudy budowlane, ale to zostało skrajnie wypaczone uproszczeniami.
Trudno mieć pretensje do graczy, że oczekiwali od następcy by był niemniej rozbudowany od poprzednika.
Więc to raczej nie są błędy postrzegania graczy tylko błędy projektowe twórców, które nie spełniają oczekiwań.
To jakby z GTA zrobić korytarzowego akcyjniaka i twierdzić, że negatywne oceny to wynik błędnego postrzegania.

22.05.2025 09:08
2.1
radas_b
75
Senator

Ale przecież od początku było wiadomo jak ta gra ma wyglądać. To nie miał być kolejny SnowRunner i twórcy niczego nie ukrywali. Można było kilka razy ograć demo. Twórcy wrzucili sporo materiałów na YT przed premierą. Było wiadomo, że koło SnowRunnera to to nawet nie będzie stało. Jeżeli ktoś kupił RoadCraft a był przekonany że dostanie kolejnego SnowRunnera to zdecydowanie z nim jest problem a nie z grą.
To jakby z GTA zrobić korytarzowego akcyjniaka i twierdzić, że negatywne oceny to wynik błędnego postrzegania.
To że Saber popełnił SnowRunnera to oznacza, że do końca życia muszą klepać SnowRunnera tylko z innym numerkiem?
Postanowili zrobić coś trochę innego, inaczej to nazwali. Tak, jest uboższe, jest prostsze bo pewnie liczą na to że gra trafi do szerszego grona odbiorców ale wcale nie oznacza, że jest gorsze. Po prostu nie trafia w twój gust i tyle. Równie dobrze ktoś może powiedzieć, że SnowRunner jest do dupy bo się trzeba wyciągarką o co drugie drzewo czy słup zaczepiać żeby coś ujechać.
Ja się cieszę że jest jak jest. Będę chciał wyzwania to sobie odpalę SnowRunnera a jak będę chciał z synem zagrać coś prostszego żeby się nie zniechęcał na każdym kroku do odpalimy sobie RoadCrafta w crossplayu. Win win situation jak dla mnie.

22.05.2025 11:14
animatiV
3
odpowiedz
1 odpowiedź
animatiV
102
Generał

W tej grze faktycznie się coś buduje? Czy tylko jeździ z punktu A do B tak jak w innych grach tego producenta. Jeśli tylko tyle to mam wrażenie że gra była totalnie przehypowana i oceny odpowiadają różnorodności rozgrywki tej gry. Ile można robić to samo i jeszcze w uboższej, łatwiejszej wersji.

22.05.2025 12:16
3.1
radas_b
75
Senator

Można budować/naprawiać drogi, ścinać drzewa, kłaść przewody elektryczne, naprawiać rurociągi, budować mosty. Ale w większości opiera się to o jazdę z punktu A do punktu B i transporcie różnych rzeczy.

Ile można robić to samo i jeszcze w uboższej, łatwiejszej wersji.
Myślę, że dokładnie tyle na ile kto będzie miał ochotę... Gra jest dobrze wyceniona i nawet jak się znudzi po 4 wieczorach to wielkiej straty nie ma.

Wiadomość RoadCraft to sukces twórców SnowRunnera, mimo „mieszanego” odbioru na Steamie. Nadchodzą poprawki i wyczekiwany tryb