Resident Evil Village wykorzysta wszystkie najważniejsze innowacje PS5
Ray tracing, technologia haptyczna, brak ekranów ładowania - tymi i innymi innowacjami PS5 pochwaliło się ostatnio Sony na przykładzie gry Resident Evil Village.

Jeżeli wejdziecie na stronę internetową PlayStation i spojrzycie na kartę gry Resident Evil Village, to będziecie mogli zauważyć parę nowych punktów, określających najważniejsze technologiczne innowacje, które zostaną uwzględnione w nadchodzącej produkcji Capcomu (w wersji na PS5). Nie jest tak, że nie spodziewaliśmy się tychże elementów, bowiem część z nich stanowi nieodłączną część dziewiątej generacji, ale i tak dobrze, że jakiekolwiek wątpliwości zostały rozwiane.
W ośmą część serii Resident Evil będziemy mogli zagrać w 4K, a graficzne doznana spotęguje użycie Ray Tracingu. Ponadto szybkość dysku SSD umożliwi nam zabawę bez męczących ekranów ładowania. Różnicę odczujemy także, używając najnowszego kontrolera od Sony, czyli DualSense’a. Gra jest tworzona z myślą o jak najlepszym wykorzystaniu technologii haptycznej, a także adaptacyjnych triggerów. Krótko mówiąc, każdy oddany przez nas strzał zostanie nam zasygnalizowany specjalnym rodzajem wibracji, a także oporem niektórych przycisków. Zadbano również o stronę audialną, a mianowicie o wsparcie dla dźwięku 3D.
Oprócz konsoli PlayStation 5 Resident Evil Village trafi również na pecety oraz Xboksa Series X/S. Niewykluczona jest także premiera na PlayStation 4 oraz Xboksa One. Tytuł ogramy w 2021 roku, będzie to kontynuacja historii znanej z części siódmej.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
McPatryk1995v2 Generał

W jednym z newsów informowali, że początkowo PS5 nie ma wspierać VR, także nie nastawiałbym się na VR w ósmej części RE. Może jak wyjdzie również na PS4 to wtedy będzie wspierać, ale na razie nie ma co marzyć.
Jestem ciekaw co w przyszłym roku wyjdzie szybciej. GoW2 czy RE8 :D Od premiery jednej z tych gier zależy mój wcześniejszy zakup nowej konsoli :D
zanonimizowany146624 Legend
Fabularnie nie będzie nawiązań do siodemki wvsensie, że nieznający zakonczenia RE7 nie znajda w ósemce ani jednej rzeczy, której nie zrozumieją.
Persecuted Legend

W ośmą część serii Resident Evil będziemy mogli zagrać w 4K, a graficzne doznana spotęguje użycie Ray Tracingu
A to wszystko w "stabilnych" 20-30 FPSach!
Nie mam nic przeciwko konsolom, ale nie ukrywam, że drażni mnie takie marketingowe parcie na wodotryski graficzne, najczęściej kosztem płynności. Bo chyba nikt nie wierzy, że 4K i RT będzie chodzić płynnie na pudełku do grania za ok. 2000 zł, skoro nawet topowe karty graficzne, kosztujące tyle co 2 konsole, miewają z tym problemy. W praktyce będzie pewnie rozdzielczość dynamiczna (adaptacyjna), szachownicowa lub upscaling, a do tego selektywny (tam gdzie to widać) RT.
Najważniejsze, żeby dali wybór, a nie takie absurdy jak na poprzedniej generacji, gdzie gra dławiła się nawet przy 1080p, ale 4K (oszukiwane) musiało być, bo przecież dobrze to wygląda na pudełku z grą...
zanonimizowany1343642 Generał
Ja jestem fanem klasycznych rewidentów i TPP, siódemki i ósemki nie uznaje i nie kupię ich.
Wszystkie residenty normalne ukończyłem od 1-6 i poboczne, remaki 2 i 3 także.
Cholera, nawet gin survival i celowniczymi z Wii, ale to były kanoniczne części, a nie jakieś symulatory chodzenia.
Ósemkę chyba obejrzę na YouTube, a kupię remake 4.
Resident to nie ma być strach i uciekanie, od tego jest Silent Hill, tu ma być rozgrzany gun i shogun od odstrzeliwania łbów zombie czy grados, a nie jakieś paranormalne pierdy.
Nie kupię, ale chętnie kupię sobie 3 okocimie mocne, paczkę kabanosów i obejrzę na YouTube.
Tak, taki mam plan.