Resident Evil Village wykorzysta wszystkie najważniejsze innowacje PS5

Ray tracing, technologia haptyczna, brak ekranów ładowania - tymi i innymi innowacjami PS5 pochwaliło się ostatnio Sony na przykładzie gry Resident Evil Village.

Karol Laska

Resident Evil Village wykorzysta wszystkie najważniejsze innowacje PS5.
Resident Evil Village wykorzysta wszystkie najważniejsze innowacje PS5.

Jeżeli wejdziecie na stronę internetową PlayStation i spojrzycie na kartę gry Resident Evil Village, to będziecie mogli zauważyć parę nowych punktów, określających najważniejsze technologiczne innowacje, które zostaną uwzględnione w nadchodzącej produkcji Capcomu (w wersji na PS5). Nie jest tak, że nie spodziewaliśmy się tychże elementów, bowiem część z nich stanowi nieodłączną część dziewiątej generacji, ale i tak dobrze, że jakiekolwiek wątpliwości zostały rozwiane.

W ośmą część serii Resident Evil będziemy mogli zagrać w 4K, a graficzne doznana spotęguje użycie Ray Tracingu. Ponadto szybkość dysku SSD umożliwi nam zabawę bez męczących ekranów ładowania. Różnicę odczujemy także, używając najnowszego kontrolera od Sony, czyli DualSense’a. Gra jest tworzona z myślą o jak najlepszym wykorzystaniu technologii haptycznej, a także adaptacyjnych triggerów. Krótko mówiąc, każdy oddany przez nas strzał zostanie nam zasygnalizowany specjalnym rodzajem wibracji, a także oporem niektórych przycisków. Zadbano również o stronę audialną, a mianowicie o wsparcie dla dźwięku 3D.

Oprócz konsoli PlayStation 5 Resident Evil Village trafi również na pecety oraz Xboksa Series X/S. Niewykluczona jest także premiera na PlayStation 4 oraz Xboksa One. Tytuł ogramy w 2021 roku, będzie to kontynuacja historii znanej z części siódmej.

Resident Evil Village

Resident Evil Village

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
po premierze

Data wydania: 7 maja 2021

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

7.4

Gracze

9.6

Steam

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

52

Karol Laska

Autor: Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2020-11-03
19:02

McPatryk1995v2 Generał

McPatryk1995v2

Chronos_69
W jednym z newsów informowali, że początkowo PS5 nie ma wspierać VR, także nie nastawiałbym się na VR w ósmej części RE. Może jak wyjdzie również na PS4 to wtedy będzie wspierać, ale na razie nie ma co marzyć.

Jestem ciekaw co w przyszłym roku wyjdzie szybciej. GoW2 czy RE8 :D Od premiery jednej z tych gier zależy mój wcześniejszy zakup nowej konsoli :D

Komentarz: McPatryk1995v2
2020-11-03
19:33

zanonimizowany146624 Legend

Fabularnie nie będzie nawiązań do siodemki wvsensie, że nieznający zakonczenia RE7 nie znajda w ósemce ani jednej rzeczy, której nie zrozumieją.

Komentarz: zanonimizowany146624
2020-11-03
19:37

Persecuted Legend

Persecuted

W ośmą część serii Resident Evil będziemy mogli zagrać w 4K, a graficzne doznana spotęguje użycie Ray Tracingu

A to wszystko w "stabilnych" 20-30 FPSach!

Nie mam nic przeciwko konsolom, ale nie ukrywam, że drażni mnie takie marketingowe parcie na wodotryski graficzne, najczęściej kosztem płynności. Bo chyba nikt nie wierzy, że 4K i RT będzie chodzić płynnie na pudełku do grania za ok. 2000 zł, skoro nawet topowe karty graficzne, kosztujące tyle co 2 konsole, miewają z tym problemy. W praktyce będzie pewnie rozdzielczość dynamiczna (adaptacyjna), szachownicowa lub upscaling, a do tego selektywny (tam gdzie to widać) RT.
Najważniejsze, żeby dali wybór, a nie takie absurdy jak na poprzedniej generacji, gdzie gra dławiła się nawet przy 1080p, ale 4K (oszukiwane) musiało być, bo przecież dobrze to wygląda na pudełku z grą...

Komentarz: Persecuted
2020-11-03
23:43

zanonimizowany1343642 Generał

Ja jestem fanem klasycznych rewidentów i TPP, siódemki i ósemki nie uznaje i nie kupię ich.
Wszystkie residenty normalne ukończyłem od 1-6 i poboczne, remaki 2 i 3 także.
Cholera, nawet gin survival i celowniczymi z Wii, ale to były kanoniczne części, a nie jakieś symulatory chodzenia.
Ósemkę chyba obejrzę na YouTube, a kupię remake 4.
Resident to nie ma być strach i uciekanie, od tego jest Silent Hill, tu ma być rozgrzany gun i shogun od odstrzeliwania łbów zombie czy grados, a nie jakieś paranormalne pierdy.
Nie kupię, ale chętnie kupię sobie 3 okocimie mocne, paczkę kabanosów i obejrzę na YouTube.
Tak, taki mam plan.

Komentarz: zanonimizowany1343642
2020-11-04
15:36

Matysiak G Legend

Matysiak G

To w ps5 są jakieś innowacje?

Komentarz: Matysiak G

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl